Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Πατέρας (ΟΣΕ) στην «Η»: Μέχρι το Πάσχα το πρώτο ΣΔΙΤ «πιλότος» για τη συντήρηση του δικτύου

«Πιλότος» θα είναι το πρώτο έργο συντήρησης-ανάταξης του δικτύου που θα δημοπρατήσει ο ΟΣΕ με τη μορφή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα το επόμενο διάστημα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, μίλησε στην «Η» και στο ypodomes.com αναλυτικά για το τι θα περιλαμβάνει. Εχθές το έργο-ΣΔΙΤ εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ανοίγοντας την πόρτα του διαγωνισμού για το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας.

Το έργο όπως εκτίμησε, μπορεί να βγει στον αέρα μέχρι το Πάσχα και στόχος της διοίκησης του ΟΣΕ είναι να τρέξει γρήγορα η προεπιλογή για να μπορέσει να βγάλει ανάδοχο μέχρι το τέλος του 2023. Θα είναι η πρώτη στρατηγική εργολαβία συντήρησης στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ. Καλύπτει όλο το τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τον Στρυμόνα και από το Πλατύ μέχρι τον Νέο Καύκασο Φλώρινας.

Το έργο θα περιλαμβάνει την συντήρηση του δικτύου, αλλά και την ανάταξη όπου αυτή απαιτείται. Στον διαγωνισμό αναμένεται να εμφανιστούν σχήματα από εταιρείες με εμπειρία στη συντήρηση, αλλά και τεχνικές εταιρείες για τα έργα υποδομής, όπου αυτά χρειαστούν. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο Ανάκαμψης σε ποσό 80 εκατ. ευρώ και η υπόλοιπη χρηματοδότηση θα προέλθει από δημόσιους πόρους. Η διάρκεια της Σύμπραξης για τη συντήρηση -ανάταξη του δικτύου θα είναι περιόδου 20ετίας.

Έργο πιλότος για τα επόμενα

Από την λειτουργία του πρώτου αυτού ΣΔΙΤ συντήρησης, όπως αναφέρει ο κ. Πατέρας, θα αντληθεί η εμπειρία προκειμένου να τρέξουν μελλοντικά οι άλλες δύο αντίστοιχες εργολαβίες, για το δίκτυο της Νότιας Ελλάδας (Αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" - Ρίο) και το δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας (Πειραιάς - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας, Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα, Λάρισα - Βόλος). Ουσιαστικά θα λειτουργήσει ως πιλότος προκειμένου να χρησιμοποιηθούν οι βέλτιστες πρακτικές για την προκήρυξη, συμβασιοποίηση και υλοποίηση τους. Οι διαδικασίες ωρίμανσης των επόμενων δυο έργων έχουν ήδη ξεκινήσει.

►Διαβάστε επίσης: ΣΔΙΤ: 4 νέα έργα 527 εκατ. ευρώ εγκρίθηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή

"Για εμάς αυτό το πρώτο έργο έχει μεγάλη σημασία, καθώς το πως θα τρέξει, το πως θα λειτουργήσει, το πως θα το παρακολουθούμε και θα το υλοποιούμε, έχει μεγάλη σημασία για το χτίσιμο και των επόμενων εργολαβιών" αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως εξηγεί ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, οι δύο αυτές εργολαβίες δεν θα προκηρυχθούν άμεσα γιατί σε αυτά υπάρχουν ήδη ενεργές εργολαβίες ανά τμήματα, άρα στα τμήματα αυτά δεν είναι δυνατόν να αναληφθούν ταυτόχρονες υποχρεώσεις από περισσότερες εργολαβίες.

Χρονικά πάντως, όπως σημειώνει ο ισχυρός άνδρας του ΟΣΕ, θα προηγηθεί το δίκτυο Νότιας Ελλάδας, καθώς μια-μια οι εργολαβίες ολοκληρώνονται και έτσι θα μπορεί ο ΟΣΕ να τρέξει τον διαγωνισμό με σωστό προγραμματισμό και χωρίς συμβατικές αλληλοεμπλοκές.

Μέχρι να ξεκινήσει η υλοποίηση της πρώτης σύμβασης, ο ΟΣΕ τρέχει περιορισμένου εύρους εργολαβίες συντήρησης με βάση τους διαθέσιμους πόρους που έχει, για να μπορεί το δίκτυο να συντηρείται.

Περισσότερα χρήματα για τη συντήρηση του δικτύου

Φέτος, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο ΟΣΕ θα έχει να λάβει από το Κράτος ποσό σημαντικά αυξημένο κατά 30 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα όπως αποκαλύπτει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, η συνολική πλέον χρηματοδότηση του διαχειριστεί της υποδομής ανέρχεται σε 75 εκατ. ευρώ έναντι 45 εκατ. ευρώ, όλα τα τελευταία χρόνια.

►Διαβάστε επίσης: Εγκρίθηκαν 2 διαγωνισμοί ΣΔΙΤ: Σιδηροδρομικός άξονας Β. Ελλάδας και δικαστικά μέγαρα Κρήτης

Αυτό θα καλύψει πολλές περισσότερες ανάγκες και σε συνδυασμό με την πρόσληψη 217 ατόμων μετά από πολλά χρόνια, ελπίζεται πως ο ΟΣΕ θα μπορέσει να ανταπεξέλθει με μεγαλύτερη ευχέρεια στις ανάγκες διαχείρισης και εκσυγχρονισμού του δικτύου.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Πατέρας "Τώρα είμαστε πλέον πολύ κοντά στην κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού για τις ανάγκες του Οργανισμού χάρη στην εξασφάλιση περισσότερων κονδυλίων από τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα καλύτερου σχεδιασμού για έργα απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου".

Ιδιαίτερη βάση θα δοθεί στην συντήρηση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων τα οποία παραδίδονται σταδιακά. Εκεί χρειάζεται η άμεση και διαρκής συντήρηση και φύλαξη τους, καθώς μιλάμε για συστήματα, όπως η σηματοδότηση ή η τηλεδιοίκηση, που είναι κρίσιμα για τη σιδηροδρομική ασφάλεια -πέρα από την λειτουργία- του δικτύου. Οι σχετικοί διαγωνισμοί για τα συστήματα είναι σε εξέλιξη.

Βελτιωμένη, πιο αξιόπιστη λειτουργία από το 2024

Σε σχέση με την λειτουργία της σηματοδότησης και του ETCS, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του 2023 από την ΕΡΓΟΣΕ, ο ΟΣΕ θα μπορεί να διαχειριστεί το δίκτυο με μεγαλύτερη άνεση. Αυτό γιατί όπως εξηγεί ο κ. Πατέρας, θα έχουμε σε λειτουργία πλέον σύγχρονα συστήματα, άρα και η λειτουργία του σιδηροδρόμου θα "ανέβει επίπεδο", με περισσότερη ασφάλεια για τους χρήστες του δικτύου.

"Το επιβατικό κοινό κυρίως θα το εισπράξει με την μεγαλύτερη αξιοπιστία του δικτύου, αξιοπιστία χρόνων των δρομολογίων, λιγότερα προβλήματα. Με την παράδοση επομένως των συστημάτων θα αρχίσουμε να βλέπουμε σημαντικές αλλαγές. Εξίσου σημαντική θα είναι και η αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου για να δούμε περισσότερα τρένα στο εθνικό μας δίκτυο τα επόμενα χρόνια" αναφέρει ο επικεφαλής του ΟΣΕ.

Ειδικά στα εμπορευματικά δρομολόγια υπάρχουν πολλά αιτήματα από operators για περισσότερα τρένα στο δίκτυο και οι ανάγκες αυξάνονται διαρκώς. Η βελτιωμένη λειτουργία του βασικού δικτύου θα μπορέσει να σημάνει μεγαλύτερες συχνότητες τρένων, άρα και έσοδα για τον ΟΣΕ που θα τον βοηθήσουν παράλληλα στην αντιμετώπιση αυξημένων αναγκών εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ