Νέα
  • ΓΔ: 1413.26 -0.42%
  • Τζίρος: 104,62 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Coca-Cola HBC: Αύξηση τζίρου 9,1% στην Ελλάδα – Οι εκτιμήσεις για κέρδη και νέες ανατιμήσεις

Με 9,1% αναπτύχθηκε ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC στην Ελλάδα το 2022 σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Πιο αναλυτικά, σημειώθηκε χαμηλή διψήφια ανάπτυξη στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις, καθώς η κατανάλωση στο κανάλι εκτός σπιτιού παρουσίασε ανάκαμψη.

Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20-30%.

Συνολικά για την πορεία του ομίλου, η διοίκηση επισημαίνει ότι η εστίαση στις στρατηγικές προτεραιότητες και η εξαιρετική υλοποίηση της στρατηγικής απέφεραν άλλο ένα έτος ισχυρής οργανικής ανάπτυξης που οφείλεται:

  • στην τιμολογιακή πολιτική,
  • στο μείγμα προϊόντων, και
  • στην αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Αυξημένα έσοδα και λειτουργικά κέρδη

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση και ανήλθαν σε €9,2 δισ., ενώ εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.

Σε ό,τι αφορά τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο, αυτά αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση (στα €3,39 από €2,97 το 2021), επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους. Υλοποιώντας μια στρατηγική με στοχευμένες δράσεις στα κανάλια διανομής, καθώς και στην κατηγοριοποίηση των πελατών, κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία (κατά 120 μονάδες βάσης).

Διαβάστε και: Coca-Cola 3Ε: Οι στόχοι για την ανάπτυξη του ιστορικού ιταλικού brand Caffè Vergnano

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα €929,7 εκατ., με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη, παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον, όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση της Coca-Cola HBC.

Τέλος, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν σε ποσοστό 8,1%, στα €625 εκατ.

Η στόχευση των επενδύσεων

«Οι επενδύσεις στην παραγωγική δυναμικότητα και τις δυνατότητες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας συμβάλλουν σε συνεπείς επιδόσεις», τονίστηκε, ενώ υπογραμμίστηκε η αύξηση των επενδύσεων για την υποστήριξη προτεραιοποιημένων ευκαιριών:

  • στα δεδομένα,
  • στο ψηφιακό εμπόριο,
  • στην Αίγυπτο, και
  • στην κατηγορία του καφέ.

Παράλληλα εγκαινιάστηκε η νέα εγκατάσταση ανακυκλωμένου PET (rPET) στην Ιταλία, αξίας €30 εκατ.

Η εικόνα ανά γεωγραφική περιοχή

Εξετάζοντας την πορεία του ομίλου ανά γεωγραφική περιοχή, η περυσινή χρονιά έκλεισε με ισχυρή δυναμική στον τομέα των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών. Από την άλλη πλευρά, οι αναδυόμενες αγορές έχουν επηρεαστεί από την υποχώρηση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία και την Ουκρανία.

Ειδικότερα:

Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,6% σε οργανική βάση, με καλά ισορροπημένη αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 1,3% σε οργανική βάση.

Η ανάπτυξη σε όγκους διαμορφώθηκε ως εξής:

  • Ιρλανδία: 10%
  • Ελλάδα: 9,1%
  • Ιταλία: 9,0%
  • Ελβετία: 8,7%

Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,0% σε οργανική βάση, κυρίως χάρη στη διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση.

Η ανάπτυξη σε όγκους διαμορφώθηκε ως εξής:

  • Πολωνία: 18,5%
  • Τσεχία: 17,8%
  • Ουγγαρία: 11,8%

Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,5% σε οργανική βάση με αύξηση 23,5% εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,1% σε οργανική βάση.

Η ανάπτυξη σε όγκους διαμορφώθηκε ως εξής:

  • Νιγηρία: 2,0%
  • Ρουμανία: 0,6%
  • Ουκρανία: (26,3%)
  • Ρωσία: (41,4%)

Οι προοπτικές για το 2023

Όσον αφορά το 2023, ο κ. Bogdanovic τόνισε πως «λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις μας στη διάρκεια των ετών, το χαρτοφυλάκιό μας, τις δυνατότητές μας, την ποικιλομορφία των αγορών μας και πάνω απ' όλα τις ικανότητες των ανθρώπων μας, είμαστε πεπεισμένοι ότι θα επιτύχουμε ακόμη μία χρονιά ισχυρής στρατηγικής και οικονομικής προόδου, επιταχύνοντας την πορεία μας προς το όραμά μας να γίνουμε ο κορυφαίος 24/7 συνεργάτης στον κλάδο των ποτών».

►Διαβάστε και: Βίκος: Με «όχημα» την Pink Grapefruit Soda διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα αναψυκτικά

Σε μετρήσιμους στόχους, το 2023 η διοίκηση αναμένει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις για τον Όμιλο άνω του 5%-6%. Σημειώνει βέβαια ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει υψηλό πληθωρισμό και αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο πέριξ του 15%. Παράλληλα εκτιμά ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του Όμιλου θα επηρεαστούν αρνητικά κατά €25 - 35 εκατ., από την επίδραση μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου, λόγω μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αναμένοντας τη λειτουργική κερδοφορία (σε οργανική βάση) να κυμανθεί στο εύρος μεταξύ -3% και +3%.

Νέες ανατιμήσεις

Κατά την διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, που ακολούθησε την δημοσίευση των αποτελεσμάτων για το 2022, η διοίκηση της Coca-Cola HBC ανέφερε ότι αναμένεται να προχωρήσει σε νέες ανατιμήσεις εντός του τρέχοντος έτους. Όπως δήλωσαν τα στελέχη της εταιρείας, το 2022, το συνολικό σχέδιο αναπροσαρμογής των τιμών εκτελέστηκε πολύ καλά, ως αποτέλεσμα ενός πολύ μελετημένου πλάνου που εφαρμόστηκε σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το ανταγωνιστικό τοπίο και το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Oμίλου, Zoran Bogdanovic, ανέφερε πως οι ανατιμήσεις αντιστοιχούν στα δύο τρίτα της ανάπτυξης του ομίλου κατά το 2022, ωστόσο, όπως τόνισε, έναν πολύ μεγάλο ρόλο έπαιξε και το μείγμα προϊόντων. Όσον αφορά στην συνεργασία του Ομίλου με τους retailers αναφορικά με τις ανατιμήσεις, ο κ. Bogdanovic εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι πραγματοποιείται ένας κοινός επιχειρηματικός σχεδιασμός. Όπως ανέφερε, πραγματοποιούνται πρώιμες συζητήσεις, που βασίζονται σε γεγονότα και συνδυάζονται με ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ, που η εταιρεία εκπονεί σε συνδυασμό με τα σχέδια ανατιμήσεων. “Συνεπώς, δεν έχουμε δει κανένα πρόβλημα αναφορικά με τις ανατιμήσεις με κανέναν από τους πελάτες μας και αυτό μου δίνει μια σιγουριά για το σχέδιο ανατιμήσεών μας και για φέτος, καθώς συνεχίζουμε με αυτό σε όλες τις αγορές, όπως κάναμε και το 2022”.

Ρωσία & Αίγυπτος

Αναφορικά με την Ρωσία, όπου -υπενθυμίζεται- οι δραστηριότητες του ομίλου έχουν περιοριστεί στην παραγωγή και την πώληση των τοπικών brands, τα διοικητικά στελέχη ανέφεραν πως από τότε υπήρξαν λίγες επεκτάσεις στην κατηγορία των ανθρακούχων. Ο κ. Bogdanovic έκανε λόγο για μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά, όπου πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι να εστιάσει στην προστασία των περιουσιακών της στοιχείων και στους ανθρώπους της.

Όπως υπογράμμισε ο ίδιος, η περιοχή συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα και μεταβλητότητα. Ιδιαίτερη αναφορά στην διάρκεια της ενημέρωσης έγινε στην Αίγυπτο, όπου πέρυσι ολοκλήρωσε την εξαγορά της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE). Όπως ανέφερε η διοίκηση, η εταιρεία επικεντρώνεται στην Αίγυπτο, με στόχο να οικοδομήσει μια πιο ισχυρή ανάπτυξη στην εν λόγω περιοχή, αποσκοπώντας αφενός στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της και αφετέρου στην επέκταση του χαρτοφυλακίου της στην συγκεκριμένη αγορά. Όπως προστέθηκε, βασική επιδίωξη για την αιγυπτιακή αγορά είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.

Δεν αποκλείει νέα deals αν υπάρξουν ευκαιρίες

Ερωτηθείσα σχετικά με ενδεχόμενα νέα deals, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε πως ο ισχυρός ισολογισμός και η ρευστότητά της τής επιτρέπουν να συνεχίσει να επενδύει όταν παρουσιάζονται ευκαιρίες. Όπως πρόσθεσαν τα στελέχη, η εταιρεία επενδύει σημαντικά σε data, digital commerce και εσωτερική διαχείριση αύξησης εσόδων.

«Όλα αυτά κάνουν πραγματικά τη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνουμε την επιχείρηση ώστε να είναι τόσο ανθεκτική όσο σήμερα και ακόμη περισσότερο. Είμαστε σε επιφυλακή αλλά αυτό το περιβάλλον δεν μας σταματά με κανέναν τρόπο και τέτοια οικονομικά στοιχεία μάς δίνουν την δυνατότητα να αντιδρούμε εάν και όποτε παρουσιάζονται οι κατάλληλες ευκαιρίες», τόνισαν.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ