Νέα
  • ΓΔ: 1437.88 +1.35%
  • Τζίρος: 159,78 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τραγωδία στα Τέμπη: Ποιες συμβάσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο - Ερωτηματικό η επόμενη μέρα του σιδηροδρόμου

Πηγή: Eurokinissi

Με ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ευρώπη το οποίο έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής τη ζωή σε 57 ανθρώπους, δεκάδες τραυματίες και έχει βυθίσει την χώρα σε βαρύ πένθος προχωρά η έρευνα για την αναζήτηση ευθυνών.

Μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, κατέρρευσε συνολικά ο σιδηρόδρομος και άνοιξε ταυτόχρονα το ζήτημα της ασφάλειας, τα χρόνια προβλήματα και της εμπιστοσύνης ενώ πλανάται το ερώτημα για το πως θα λειτουργήσει το μέσο αυτό ξανά και υπό ποιες συνθήκες.

Στη φάση της πρωταρχικής έρευνας οι σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού της Λάρισας αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Με βαρύ τίμημα σε ανθρώπινες ζωές ήρθαν όμως στην επιφάνεια όλες οι παθογένειες και οι ελλείψεις στο σύνολο του μέσου. Πλήθος κόσμου αναρωτιέται γιατί εν έτη 2023 υπάρχουν ακόμα διαδικασίες που εκτελούνται σε χαρτί, από τον ανθρώπινο παράγοντα.

►Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είναι και πώς λειτουργεί το σύστημα ETCS που θα έσωζε ζωές

Οι συμβάσεις και τα συστήματα

Στο μικροσκόπιο πλέον μπαίνουν οι σιδηροδρομικές συμβάσεις που έχουν σχέση με το πως φτάσαμε από το να υπάρχουν συστήματα το 2009, να προσπαθούμε σήμερα να τα επαναλειτουργήσουμε και πάλι.

Στα ζητούμενα της έρευνας των αρμόδιων αρχών είναι πως λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, με ποιον τρόπο, διασφαλιζόταν η ασφάλεια των μεταφορών δηλαδή ποιες δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν για να αποφευχθούν συμβάντα όπως αυτό των Τεμπών;

Επίσης οι συμβάσεις με τις οποίες θα επανερχόταν το δίκτυο σε μια λειτουργική κατάσταση όπως αυτές για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί, αλλά επίσης γιατί το σύστημα ενώ είχε τοποθετηθεί χρόνια νωρίτερα δεν παρέμεινε λειτουργικό.

Αυτό που όλοι συμφωνούν είναι πως αν υπήρχαν σε λειτουργία όλα αυτά τα συστήματα, θα είχε αποφευχθεί το πολύνεκρο δυστύχημα καθώς οι μηχανοδηγοί θα είχαν ειδοποιηθεί από αυτά τα συστήματα.

Βασικό σημείο είναι ο ΟΣΕ, ο οποίος αποψιλώθηκε από προσωπικό, καθώς υπολογίζεται ότι έχει μείνει με 2.000 προσωπικό σε όλη την επικράτεια από σχεδόν 12.000 που ήταν πριν την οικονομική κρίση.

►Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Η αμαρτωλή σύμβαση «717» - Γιατί είναι στον… αέρα από το 2014

Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στο επίκεντρο

Με τις συνεχόμενες απεργίες των σιδηροδρομικών εξαιτίας του φονικού δυστυχήματος το τρένο δεν έχει λειτουργήσει και πάλι αλλά το ζήτημα πλέον είναι ποιες αποφάσεις θα ληφθούν και ακολούθως πως και πότε θα επαναλειτουργήσει;

Η ανάγκη βαριάς συντήρησης στο δίκτυο, η περίφραξη των γραμμών, η τακτική συντήρηση (κόψιμο κλαδιών, απομάκρυνση αντικειμένων κ.α.) είναι μέσα στα βασικά αντικείμενα εργασιών.

Το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών και των επιβατών είναι το βασικό ζητούμενο. Μετά την ημέρα του δυστυχήματος έχουν βγει στην δημοσιότητα ζητήματα και για άλλες γραμμές όπως αυτή του αεροδρομίου ή της περιοχής της Πάτρας.

►Διαβάστε επίσης: Παραιτήθηκε από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη ο Ζηλιασκόπουλος

Σχέδιο ασφαλούς επαναλειτουργίας

Πέρα από τα όσα θα προκύψουν από την δικαστική έρευνα, την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων, την έρευνα της ΡΑΣ, που θα καταδείξουν τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος, η αδήριτη ανάγκη είναι να γίνει τώρα ένα σχέδιο επαναλειτουργίας σε ασφαλείς συνθήκες και να αναβαθμιστεί ο σιδηρόδρομος.

Δυστυχώς ο σιδηρόδρομος παραμένει το αποπαίδι στις μεταφορές. Οι οδικές μεταφορές την περασμένη δεκαετία αναβαθμίστηκαν, οι αποστάσεις μειώθηκαν, τα περισσότερα αεροδρόμια ανακαινίστηκαν και διορθώθηκαν αλλά στον σιδηρόδρομο αυτό δεν έγινε εφικτό. Πέρα από τις γραμμές, η εικόνα των σιδηροδρομικών σταθμών δεν είναι αυτή που αρμόζει σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Λάρισα.

Αλώβητη δεν βγαίνει και η Hellenic Train η οποία από την πλευρά της επέρριψε τις ευθύνες στον ΟΣΕ. Αντικείμενο κριτικής έχει υπάρξει το τροχαίο υλικό, τα αραιά δρομολόγια στον Προαστιακό και τα πολλά καθημερινά προβλήματα στην λειτουργία.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ