Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θ. Χαραγκιώνης: Από το ζαχαροπλαστείο «Ακροπόλ», στο real estate, το Harvard και το Μουσείο Αυτοκινήτου

Πεθάνε σε ηλικία 75 ετών έπειτα από μάχη με τον καρκίνο o Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ένας από τους κορυφαίους επιχειρηματίες στο εγχώριο real estate, ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου

Είχε υπηρετήσει στο Harvard ως επίκουρος καθηγητής, υπήρξε ο δημιουργός των πρώτων εμπορικών κέντρων της χώρας και ήταν αυτός που έφερε στην Ελλάδα τον οίκο μόδας Gucci

Λάτρης του αυτοκινήτου, έχει συμμετάσχει ως οδηγός σε αρκετούς αγώνες, όπως το ράλι Ακρόπολις, ενώ ήταν νικητής του 1ου Ραλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» το 1998.

Ολα ξεκίνησαν από ένα ζαχαροπλαστείο

Ο πατέρας του, ιδρυτής του Ομίλου, Νικηφόρος Θ. Χαραγκιώνης είχε εγκατασταθεί στην Αθήνα από την Κάρυστο για να εργαστεί δίπλα στη θεία του στην οποία ανήκε ο κινηματογράφος High Life και το ζαχαροπλαστείο «Εκλεκτόν» στο κέντρο του Πειραιά. Στα 18 του χρόνια διηύθυνε και τις δύο επιχειρήσεις. Παράλληλα, με έναν φίλο του δημιούργησαν μια βιοτεχνία μετασχηματιστών προκειμένου να λειτουργούν οι συσκευές των 110V που έστελναν οι Έλληνες μετανάστες στα δικά μας 220V.

Σε αυτή τη φάση ακμής, ο Νικηφόρος Χαραγκιώνης έφυγε για να πολεμήσει στο αλβανικό μέτωπο. Αργότερα εντάχθηκε σε μία οργάνωση αντίστασης και επειδή κινδύνεψε να συλληφθεί, φυγαδεύτηκε στη Μέση Ανατολή όπου μετά την ένταξη του στον ελληνικό στρατό, βραβεύτηκε από τον διοικητή των συμμαχικών δυνάμεων για τη συμμετοχή του στην απελευθέρωση της Ευρώπης.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, το 1945, ανοίγει το δικό του ζαχαροπλαστείο στον Πειραιά το γνωστό σε όλους για την εποχή «Ακροπόλ». Με τις συνεχείς επεκτάσεις, το ζαχαροπλαστείο φτάνει τα 1.000 τμ. Ο κύκλος του ζαχαροπλαστείου κλείνει το 1988 όταν η οικογένεια επικεντρώνεται σε άλλες δραστηριότητες, όπως το λιανικό εμπόριο και κυρίως οι αναπτύξεις ακινήτων.

Ο Νικηφόρος Θ. Χαραγκιώνης, «έφυγε» από τη ζωή πλήρης ημερών στις 18.2.2011.

Η πορεία τού Θ. Χαραγκιώνη

Ο Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης, Εκτελεστικός Πρόεδρος των εταιρειών του Ομίλου Χαραγκιώνη, γεννήθηκε στον Πειραιά το 1948 και από το 1971 ήταν Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών. 

Ο Όμιλος Χαραγκιώνη, είναι ομάδα οικογενειακών επιχειρήσεων που ειδικεύεται στην επένδυση – ανάπτυξη και μακροχρόνια εκμετάλλευση επαγγελματικών ακινήτων στα κέντρα των σημαντικότερων ελληνικών πόλεων, με επίκεντρο την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, στην ανάπτυξη και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων και στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας.

Η επαγγελματική του εμπειρία είχε ενισχυθεί από μεταπτυχιακά προγράμματα στο University of Shopping Centers το 1987 στην Atlanta (GA) και το 1988 στο San Francisco (CA), διοίκηση επιχειρήσεων το 1996 στο Stanford University, Palo Alto (CA), εξελιγμένη ανάπτυξη και διοίκηση ακινήτων και πολεοδομικό σχεδιασμό τα έτη 2001, 2002, 2003 στο Harvard G.S.D. Boston (MA) όπου είχε υπηρετήσει και ως επίκουρος καθηγητής και Ηγεσία το 2004 στο London Business School.

Διετέλεσε πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του ICSC (International Council of Shopping Centers) που βραβεύει ετήσια τα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης. Ηταν μέλος του Advisory Committee του ICSC Europe και πρόεδρος της ελληνικής εθνικής επιτροπής του ICSC. Προέδρευε επίσης του Συνδέσμου Επένδυσης και Ανάπτυξης Ακινήτων (ΣΕΑΑΚ) και ήταν μέλος του ULI (Urban Land Institute).

Ηταν Ιδρυτής και Πρόεδρος του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου – Ίδρυμα Θεοδώρου & Γιάννας Χαραγκιώνη, που στεγάζεται σε χώρο, στο κέντρο της Αθήνας, επιφανείας 5.000μ2 μεταξύ Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του σταθμού Μετρό «Βικτώρια», όπου εκτίθενται 120 ιστορικά αυτοκίνητα εναλλασόμενα, από τριπλάσια σε αριθμό συλλογή.

Μουσείο Αυτοκινήτου

Σκοπός του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου είναι η ενημέρωση του κοινού για τα επιτεύγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και η εκπαίδευση των νέων στην οδική ασφάλεια και συμπεριφορά.

Οπως έχει πει ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, «Το 1977 με την γέννηση του πρώτου μου παιδιού αποφάσισα ότι ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος συμμετοχής μου σε αγώνες, οπότε στράφηκα στη συλλογή παλαιών αυτοκινήτων».

Και εγένετο το Μουσείο Αυτοκινήτου.

«Κύριο κριτήριο για την επιλογή ήταν η πραγματοποίηση παιδικών μου ονείρων. Πράγματι, Maserati Mistral, Rolls Royce Wraith, δύο Jaguar τύπου Ε δύο Lancia Appia Zagato, δύο Austin Healey 3.000 και τρία Dino εκ των οποίων το ένα Ferrari, από τα πρώτα αυτοκίνητα της συλλογής, συμπεριλαμβάνονταν σε εκείνα που με είχαν αφήσει άφωνο, όταν τα είχα πρωτοδεί, κάποια μόνο σε φωτογραφίες.

Με τον αριθμό να αυξάνεται σταδιακά και με δυσκολία λόγω της "φτωχής" τότε ελληνικής αγοράς, έφτασα στην αρχή της δεκαετίας του ’90 στα 25 αυτοκίνητα και ήδη με βασάνιζε το ερώτημα μήπως το παρακάνω. Πίστευα ότι ήδη ήταν πολλά για να "κάνω το κέφι μου", ενώ με τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο μου, κινδύνευα να γίνω σκλάβος της συλλογής, αντί να την απολαμβάνω. Από το δίλημμα με έβγαλε η πρόταση για αγορά μιας ολόκληρης συλλογής, που αριθμούσε  20 αυτοκίνητα.

Τότε ακριβώς συνελήφθη η ιδέα της δημιουργίας ενός Μουσείου Αυτοκινήτου». 

Με πληροφορίες από ΣΕΑΑΚ, Μουσείο Αυτοκινήτου, Ομιλος Χαραγκιώνης

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ