Νέα
  • ΓΔ: 1454.98 +1.36%
  • Τζίρος: 141,23 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Kantar: Τα top 50 brands στην Ελλάδα - Παπαδοπούλου, Coca-Cola και Ολυμπος στην κορυφή

Πηγή: Pixabay

Μία χρονιά μετά την «εκθρόνιση» της εταιρείας Παπαδοπούλου από την Coca-Cola στη λίστα της Kantar με τα κορυφαία brands (σε αποτύπωμα και αναγνωρισιμότητα) στον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), φέτος η ιστορική ελληνική μπισκοτοποιία βρέθηκε και πάλι στην πρώτη θέση.

Πιο αναλυτικά, στο Kantar Brand Footprint, όπου η εταιρεία κάθε χρόνο εξετάζει ξεχωριστά τους τομείς τροφίμων, ροφημάτων και ποτών, προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, φροντίδας σπιτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων, η Παπαδοπούλου ήταν το brand που αγοράστηκε περισσότερο στην Ελλάδα το 2022.

Συνολικά το brand εμφάνισε περίπου 16 εκατ. επαφές (CRP) και μικρή μείωση στη διείσδυση (ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν το προϊόν) και τη συχνότητα αγορών. Περίπου αντίστοιχη ήταν η εικόνα και για την Coca-Cola η οποία παρότι είχε τις ίδιες επαφές, εντούτοις εμφάνισε μεγαλύτερη πτώση στους δύο δείκτες που προαναφέραμε.

Τρίτη κατά σειρά μάρκα που επέλεξαν οι Έλληνες παρέμεινε η Όλυμπος, ενώ την πρώτη δεκάδα (στη συνολική κατάταξη) συμπληρώνουν τα εξής brands:

  • Nescafe
  • Παπαγάλος Λουμίδη
  • ΝΟΥΝΟΥ FrieslandCampina
  • Γιώτης
  • Κύκνος
  • Misko

Μεγαλύτερη άνοδος

Μεταξύ των brands που σημείωσαν άνοδο στην κατάταξη ήταν η Βίκος, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 14 θέσεις (μετά το +6 του 2021) και βρέθηκε στην 15η θέση, καθώς επίσης και η Κατσέλης που κέρδισε 13 θέσεις, ανεβαίνοντας στο νο 17 της σχετικής λίστας.

Από τις υπόλοιπες εταιρείες του top 50, ξεχωρίζουν ακόμη η Κρις Κρις, στην 25η θέση (κερδίζοντας 18 θέσεις), η Barilla (+9, στην 31η θέση) και η Lacta (+10, στο νο48).

Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη “βουτιά” σημείωσε το 7 Days (έχασε 11 θέσεις, υποχωρώντας στην 42η), ενώ από 8 θέσεις έχασαν οι: ΜΕΒΓΑΛ (28η), Dettol (32η) και Total-ΦΑΓΕ (39η).

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των brands εμφάνισε πτώση στους συγκεκριμένους δείκτες αναγνωρισιμότητας, αφού ήταν η χρονιά στην οποία αυξήθηκε πολύ η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

 

 

 

 

  Διείσδυση   Συχνότητα  

Θέση

Μεταβολή

Brand

CRPs (M)

CRP % μεταβολή

2021

2022

2021

2022

1

1

Papadopoulou

16

-4

94,1

93,3

8,3

8,0

2

-1

Coca Cola

16

-6

85,4

83,9

10,2

9,7

3

0

Olympos

14

-12

80,3

78,7

9,2

8,3

4

0

Nescafé

11

-5

83

80,8

7,2

7,1

5

0

Papagalos

11

-3

71,9

73,1

7,8

7,5

6

0

Nounou

10

2

76,3

78,3

6,6

6,5

7

0

Melissa

10

0

84,6

81,2

5,9

6,1

8

0

Giotis

9

-3

86,8

86,0

5

4,9

9

1

Kyknos

9

6

73,3

73,5

5,5

5,8

10

2

Misko

8

3

77,3

79,6

5,0

5,0

11

-2

Hellman’s

8

-10

74,5

71,0

5,1

4,7

12

-1

Klinex

7

-7

81,0

77,9

4,6

4,4

13

0

Nounou Family

7

-5

46,2

45,5

8,2

7,9

14

0

Vitam

7

-4

71,9

68,1

5,1

5,2

15

14

Vikos

7

19

59,8

60,0

4,7

5,6

16

0

Barba Stathis

6

-4

66,5

64,1

4,9

4,8

17

13

Katselis

6

17

57,6

61,7

4,8

5,3

18

4

Knorr

6

-1

69,5

68,4

4,5

4,6

19

-4

Amita

6

-12

66,2

62,0

5,5

5,2

20

-3

Fairy

6

-9

75,9

72,9

4,5

4,2

21

-3

Elite (Elbisco)

6

-7

71,6

71,0

4,7

4,4

22

3

Everyday (MEGA)

6

1

59,4

59,7

4,9

5,0

23

0

Delta (Delta Foods)

6

-3

51,8

55,3

5,8

5,2

24

-5

Pavlidis

6

-13

66,0

62,0

5,1

4,7

25

18

Kris Kris

6

28

58,7

65,3

3,8

4,4

26

0

Ajax

6

-2

74,0

73,3

3,9

3,9

27

0

Ion

6

-2

63,6

64,4

4,5

4,3

28

-8

Mevgal

5

-15

55,5

50,2

5,8

5,4

29

-1

Allatini

5

-8

75,3

72,3

3,7

3,6

30

-9

Karamolegos

5

-22

64,5

57,6

5,2

4,4

31

9

Barilla

5

13

54,7

57,7

4,0

4,2

32

-8

Dettol

5

-15

60,2

51,5

4,5

4,1

33

0

Gefsi 2

5

-5

52,4

52,4

5,0

4,6

34

1

Soupline

5

2

61,9

61,9

3,9

4,1

35

4

Lay’s

5

5

58,3

59,5

4,1

3,9

36

0

Yfantis

5

0

59,5

54,3

4,0

3,7

37

-3

Colgate

5

-2

70,2

53,8

3,3

3,3

38

0

Zagori

5

-1

53,8

69,6

4,4

4,0

39

-2

Fast (Minerva)

4

-5

54,3

57,5

4,5

4,4

40

-8

Total (FAGE)

4

-16

51,5

54,7

5,3

4,7

41

7

Farma Koukaki

4

3

31,3

53,6

6,3

6,8

42

-11

7 Days

4

-22

57,7

53,1

4,6

4,0

43

1

Lipton

4

-4

58,5

58,7

3,8

3,6

44

5

Maggi

4

1

54,1

58,5

3,7

3,6

45

-4

Kri Kri

4

-8

53,6

53,2

4,2

3,9

46

-1

Sokofreta

4

-4

53,2

51,5

4,1

3,9

47

-5

Nestle Fitness

4

-9

53,1

51,9

4,3

4,3

48

10

Lacta

4

14

52,5

31,3

3,4

3,5

49

7

Lurpak

4

11

50,8

54,1

3,6

4,0

50

-4

Loux

4

-6

51,5

49,3

4,2

4,1

Ισχυρή η ελληνική παρουσία στο Top-10 των τροφίμων

Από τα στοιχεία της Kantar φαίνεται πως στη συνολική κατάταξη, οι επιλογές μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εμπορικών σημάτων είναι γενικά μοιρασμένες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι πως στα τρόφιμα, η πλειοψηφία των εταιρειών στην πρώτη δεκάδα είναι ελληνικές.

Η Παπαδοπούλου διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand, ενώ στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Μέλισσα. Τρίτη ανέβηκε η Κύκνος κερδίζοντας μία θέση σε σχέση με το 2021.

Brand

Papadopoulou

Melissa

Kyknos

Misko

Ηellmann’s

Giotis

Barba Stathis

Katselis

Knorr

Elite (Elbisco)

Pavlidis

Kris Kris

ION

Allatini

Karamolegos

Barilla

Gefsi 2

Lay's

Yfantis

7 Days

Coca-Cola & Nescafe τα top-2 brands στον κλάδο των ποτών

Οσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες, η Coca-Cola απέσπασε την πρώτη θέση και στον κλάδο των ποτών/ροφημάτων, ακολουθούμενη από τον Nescafe και τον Παπαγάλο Λουμίδη, ενώ η Βίκος ξεπέρασε την Amita.

Στους κερδισμένους της πρώτης δεκάδας είναι ακόμη η Λουξ (+1) και η Jacob’s (+2).

Brand

Coca-Cola

Nescafé

Papagalos Loumidis

Vikos

Amita

Zagori

Lipton

Loux

Jacob’s

Olympos

Ivi

Green Cola

Pepsi

Bravo

Life (Delta Foods)

Schweppes

Alfa (Athenian Brewery)

Viva

Amstel

Fix (Olympic Brewery)

Στην κορυφή ο Όλυμπος

Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν υπήρξαν μεταβολές στην κορυφή. Ειδικότερα στην πρώτη θέση παρέμεινε η Όλυμπος, ακολουθούμενη από δύο brands της FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ & ΝΟΥΝΟΥ FAMILY), με την πρώτη πεντάδα να κλείνει το Βιτάμ με τη Δέλτα.

Brand

Olympos

Nounou

Nounou (Family)

Vitam

Delta (Delta Foods)

Mevgal

Fast (Minerva)

Total (FAGE)

Farma Koukaki

Kri Kri

Lurpak

Phliadelphia

Mmmilk

Dodoni

Sergal

Stamou

Becel

Adoro

Ipeiros

Karalis

Παραμένει στην 1η θέση το Every Day

Στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής πρώτο παρέμεινε το brand, Every Day της ΜΕΓΑ, ενώ ακολούθησαν brands παγκοσμίου βεληνεκούς όπως είναι η Colgate, η Always, η Nivea και η ΑΙM.

Brand

Everyday (MEGA)

Colgate

Always

Nivea

AIM

Dove

Syoss

Elvive | Elseve

Wet Hankies

Pantene

Palmolive

Noxzema

Garnier

Dettol

L'Oreal Paris

Pallete

Bioten

Septona

AXE

Gillette

Κυρίαρχα τα παγκόσμια brands

Τέλος στα προϊόντα οικιακής φροντίδας, στο top 5 βρίσκουμε παγκόσμια brands και πιο συγκεκριμένα την Klinex, το Fairy, το Ajax, το Soupline και το Lenor.

Klinex

Fairy

Ajax

Soupline

Lenor

Dettol

Ava

Skip

Evrika

Ariel

Cif

Cajoline

Bref

Softex

Endless

Finish

Dixan

Neomat

Viakal

Omo

Σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κορυφή της λίστας από όλες τις κατηγορίες FMCG, βρίσκουμε την Coca-Cola και ακολουθούν Colgate και Maggi.

TOP-20 (παγκοσμίως)

Coca-Cola

Colgate

Maggi

Lay’s

Pepsi

Lifebuoy

Sunsilk

Nescafe

Indomie

Dove

Vim

Lux

Knorr

Gatorade

Downy

Sunlight

Oreo

Mountain Dew

Sprite

Red Bull

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ