Νέα
  • ΓΔ: 891.69 +0.78%
  • Τζίρος: 68,97 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

GAEA: Στο +15% ο τζίρος του 2020 με οδηγό την εξωστρέφεια

GAEA: Στο +15% ο τζίρος του 2020 παρά την κακή εικόνα της Ελλάδας – Σωτήρια η εξωστρέφεια
Πηγή: gaea.gr

Με ώθηση από σημαντικές αγορές του εξωτερικού, η Gaea κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο του 2020 σε ποσοστό που άγγιξε το 15% (16 εκατ. ευρώ έναντι 14 εκατ. το 2019), παρότι στην Ελλάδα καταγράφηκε σημαντική πτώση.

Oπως αναφέρει στην imerisia.gr o CEO της Gaea, Thomas Brinkmann, «η ελληνική αγορά δεν πήγε καλά λόγω των περιοριστικών μέτρων που μπήκαν στο foodservice αλλά και της μεγάλης πτώσης που κατέγραψε ο τουρισμός στη χώρα, κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και σε σημαντική μείωση των πωλήσεων για τα προϊόντα μας στα dute frees των αεροδρομίων. Οι πωλήσεις μας πήγαν καλύτερα στα super markets, όμως δεν κατάφεραν να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τα υπόλοιπα κανάλια».

Ωστόσο, ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας, που έχει έδρα το Αγρίνιο, υπογράμμισε ότι «η εικόνα αυτή δεν επηρέασε τις συνολικές πωλήσεις της Gaea για δύο βασικούς λόγους: το 80%-85% του τζίρου πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας, ενώ σε εγχώριο επίπεδο το foodservice δεν αφορά περισσότερο από το 15% των ποσοτήτων που πωλούνται εντός συνόρων».

Ωθηση από τις ξένες αγορές

Αναφορικά με την εξωστρέφεια της Gaea σημειώνεται ότι από τις περίπου 30 χώρες όπου εξάγει τα προϊόντα της, πολύ καλά πήγαν βασικές αγορές της εταιρείες όπως π.χ. οι:

  • Γερμανία (μερίδιο 24% το 2019)
  • Νορβηγία (μερίδιο 8% το 2019)
  • Αγγλία (μερίδιο 7% το 2019)

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης παρουσιάζουν και άλλες αγορές όπως αυτές της Ρωσίας, της Ολλανδίας και της Ολλανδίας, ενώ μία από τις τελευταίες αγορές που μπήκε είναι και το Ισραήλ με την εξαγωγή ελιών.

Η ΑΜΚ των 1,85 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις

Σημειώνεται ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε μία νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1,85 εκατ. ευρώ από τον βασικό μέτοχο, τη γερμανική Zertus GmbH, με στόχο να βελτιωθεί η κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας μετά από κάποιες έκτακτες ζημιές που καταγράφηκαν από τη δραστηριότητα της Gaea στις ΗΠΑ.

Παράλληλα, πέρυσι ολοκληρώθηκε ένα επενδυτικό πλάνο, το οποίο προσέγγισε το  1 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορούσε στην κτιριακή βελτίωση του εργοστασίου και στην αγορά νέων μηχανημάτων.

Προϊοντικό χαρτοφυλάκιο

Τα βασικά προϊόντα της εταιρείας εξακολουθούν να είναι το ελαιόλαδο και οι ελιές (με σχεδόν ίδια ποσοστά το 2019 και με τις ελιές να κερδίζουν σημαντικό έδαφος έναντι του ελαιολάδου) με τα υπόλοιπα (ξύδια, σάλτσες, πατέ) να αφορούν περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων. Αναφορικά με το χαρτοφυλάκιο, ο κ. Brinkmann ανέφερε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν νέες προσθήκες, ενώ στο εξωτερικό η εταιρεία άνοιξε κάποιες νέες πιο εξειδικευμένες κατηγορίες π.χ. κάποια ειδικά ελαιόλαδα για σαλάτες, για μαγείρεμα κλπ, καθώς οι ξένοι καταναλωτές δεν είναι πολύ εξοικειωμένοι με την χρήση του ελαιολάδου.

Αλλαγή στρατηγικής με προμηθευτές

Ακόμη η διοίκηση έχει προβεί τα τελευταία χρόνια σε αλλαγή της στρατηγικής όσον αφορά στις προμήθειες. Τονίζεται σχετικά ότι, η εταιρεία σέβεται των παλιών σχέσεων που έχουν δημιουργηθεί με τους προμηθευτές της, ωστόσο η πολιτική της δεν αφορά πλέον σε αποκλειστικές συνεργασίες με μεσίτες, προσπαθώντας να αγοράζει απευθείας από τα ελαιοτριβεία. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο για την εταιρεία, αλλά έχει και θετική επίδραση στις τιμές αγοράς.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ