Νέα
  • ΓΔ: 891.69 +0.78%
  • Τζίρος: 68,97 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Η Citroen σχεδιάζει το δικό της πράσινο νησί στα Δωδεκάνησα

Χάλκη / Πηγή: Intime
Χάλκη / Πηγή: Intime

Η ανάπτυξη συνεργειών για τη μετάβαση ελληνικών νησιών σε καθεστώς πλήρους ενεργειακής αυτονομίας, με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με την παράλληλη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στις πλωτές και χερσαίες μεταφορές, ήταν το κύριο θέμα της συνάντησης που είχε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, με τον πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, Patrick Maisonnave, παρουσία εκπροσώπων των γαλλικών εταιρειών Citroen, Vinci Energie και Akuo Energy Greece.

Για την άμεση πιλοτική εφαρμογή αυτού του κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά επωφελούς εγχειρήματος σε νησί του Αιγαίου, το οποίο θα προσδιοριστεί κατόπιν σχετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να εξετάσουν την κατάρτιση σχετικού οδικού χάρτη με την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (MoU) μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και των εμπλεκόμενων εταιρειών.

Το έργο, σε πλήρη ανάπτυξη, προβλέπει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού με συνδυασμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και σταθμού αποθήκευσης της ενέργειας, με απώτερο στόχο την ενεργειακή αυτονομία του νησιού καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε ότι, μέσω του έργου, δρομολογείται ο εξηλεκτρισμός του στόλου του νησιού με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα και τη δημιουργία τοπικού δικτύου φόρτισης, ενώ προβλέπεται και η ενσωμάτωση «έξυπνων» συστημάτων ηλεκτροφωτισμού του νησιού. Για πρώτη φορά μέρος του εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων θα αποτελέσει και η θαλάσσια μεταφορά, με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.

Από την πλευρά του, ο Γάλλος Πρέσβης εξέφρασε την πλήρη στήριξή του για την επιτυχή υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας, η οποία, όπως σημείωσε, εναρμονίζεται πλήρως με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Clean Energy for EU Islands, αλλά και με την επίτευξη των στόχων της Ευρώπης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με την προώθηση των «πράσινων» μεταφορών και της σημαντικής μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η μετάβαση ελληνικών νησιών σε καθεστώς πλήρους ενεργειακής αυτονομίας, με κλιματική ουδετερότητα, αποτελεί μία από τις κεντρικές προτεραιότητες της Κυβέρνησής μας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο και καινοτόμο έργο, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις των νησιών, αλλά και με υψηλή προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Η Ελλάδα μπορεί και θα πρωτοπορήσει στη δημιουργία πρότυπων νησιών για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης και της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μετατρέποντας την «πράσινη» οικονομία σε ισχυρό μοχλό ανάπτυξης».        

Χάλκη ή Καστελόριζο;

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η γαλλική πλευρά επιθυμεί το δεύτερο «πράσινο» νησί στη χώρα μετά την Αστυπάλαια να είναι η Χάλκη. Σύμφωνα ωστόσο με το EURACTIV.gr, το υπουργείο Εξωτερικών, που εμπλέκεται στην πρωτοβουλία, φέρεται να προκρίνει την επιλογή του Καστελόριζου.

Είναι μια καλή ευκαιρία να θωρακισθεί πολιτικά, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, με ένα ευρωπαϊκό έργο (καθώς θα ενταχθεί στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τα πράσινα νησιά, που τόσο προωθούν οι Βρυξέλλες) το ακριτικό νησί, την υφαλοκρηπίδα και την επιρροή στην ΑΟΖ του οποίου αμφισβητούν οι γείτονες Τούρκοι.

Οι Γάλλοι ενδιαφερόμενοι μάλλον δεν φαίνονται και τόσο ενθουσιασμένοι με αυτήν την ιδέα, αναφέρετραι επίσης στο δημοσίευμα, καθώς αναζητούν ασφάλεια για να επενδύσουν – καθώς εντέλει είναι ιδιώτες επενδυτές – και φοβούνται ότι το έργο θα μπλέξει στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση, αν επιλεγεί το Καστελόριζο.

Μάλιστα, ορισμένοι θυμίζουν στις συζητήσεις ότι η Ελλάδα και η Αίγυπτος, που οριοθέτησαν ΑΟΖ στην περιοχή, το έκαναν μερικώς και δεν αφορά η οριοθετημένη περιοχή την έκταση που επηρεάζει το Καστελόριζο. Ωστόσο το Ελληνικό ΥΠΕΞ επιμένει…

Πάντως, ήδη υπάρχουν στο τραπέζι και δύο ακόμη, προκλητικές για το project, εναλλακτικές που συζητούνται.

Η μία είναι το project των Γάλλων να υλοποιηθεί στο νησί της Χάλκης. Μάλιστα ενδέχεται η ενέργεια που θα παράγεται εκεί και θα περισσεύει εν τέλει να τροφοδοτεί τη Ρόδο, μέσω της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο νησιών.

Η δεύτερη περίπτωση που επίσης μαθαίνουμε ότι ακούγεται και εξετάζεται είναι η επένδυση να γίνει στο γραφικό νησί της Σύμης.

Πάντως οι επιφυλάξεις που εκφράζονται στην πρόταση του ΥΠΕΞ για το Καστελόριζο, βάζει ευρύτερα το θέμα των ενεργειακών επενδύσεων στο Νότιο Αιγαίο και την αλληλεξάρτηση τους με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, γεγονός που οδηγεί, μάλλον, τις αποφάσεις σε υψηλότατο επίπεδο, με εμπλοκή και των ηγεσιών των δύο χωρών.

Πάντως από τις Βρυξέλλες είναι εκπεφρασμένη η βούληση να προχωρήσουν δράσεις για πράσινα και ενεργειακά αποδοτικά νησιά σε όλο το Αιγαίο και επιπλέον θεωρείται κρίσιμη η ολοκλήρωση και όλων των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.  

 

 

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ