Νέα
  • ΓΔ: 1458.39 +0.68%
  • Τζίρος: 23,24 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fais Group: Ανάπτυξη 33,41% και 12% αύξηση σε ΕBITDA – Το ναυάγιο με την Adidas, τα νέα καταστήματα Καλόγηρου και οι πτήσεις της Sportswind

Βελτιωμένα ήταν τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου Fais στο α’ εξάμηνο του 2023, ενώ όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, «σε συνδυασμό με την προσπάθεια μείωσης κάποιον εξόδων θα οδηγήσει σε μικρή βελτίωση του EBITDA» το οποίο πέρυσι είχε ανέλθει σε €32,78 εκατ. Η διοίκηση παρακολουθεί στενά τα γεγονότα (πόλεμος, αύξηση ενεργειακού κόστους) και συνεχίζει το πλάνο περιορισμού εξόδων και καθορίζει την πολιτική ανάπτυξης της με προσεκτικά βήματα ώστε να μην προκύψουν επιπλέον χρηματικές ανάγκες.

Εν τω μεταξύ το 2022 έκλεισε για τον όμιλο με ανάπτυξη 33,41%, ενώ όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση, "η αύξηση των πωλήσεων που έφερε τα πρόσθετα κέρδη από το μικτό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τη σωστή διαχείριση των εξόδων οδήγησαν τον όμιλο σε μια χρήση με θετικό αποτέλεσμα προ φορών".

Ο Όμιλος απέκτησε μεγαλύτερα μερίδια αγοράς τόσο μέσω της συνεργασίας του με νέους επώνυμους οίκους στους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και του αξεσουάρ, με σκοπό να αναλάβει την αντιπροσώπευση και διανομή αυτών στις χώρες που δραστηριοποιείται, όσο και μέσω του δικτύου λιανικών πωλήσεων που διαθέτει.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε πέρυσι σε €163,3 εκατ. από €122,4 εκατ. το 2021. Στην προσπάθεια της διοίκησης για αύξηση των εσόδων, το μικτό περιθώριο κέρδους εμφάνισε μια ελαφριά μείωση, στο 44,68% το 2022 από 45,87% το 2021.

Τα ανωτέρω είχαν σαν αποτέλεσμα το EBITDA της εταιρείας να ανέλθει σε €32,78 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 12% και τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφωθούν σε €9 εκατ. από €11,5 εκατ. το 2021.

►Διαβάστε επίσης: Οδ. Αθανασίου (Lamda): Εντός στόχων το mega project του Ελληνικού - Η νέα γειτονιά της «Μικρής Αθήνας» και η πρόκληση του εργατικού δυναμικού

Το «ναυάγιο» στις διαπραγματεύσεις με την Adidas

Η εταιρεία AM Gencom εμφάνισε αύξηση των πωλήσεων κατά 23,6%, στα επίπεδα των €11 εκατ. Η δραστηριότητα της λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης της φίρμας Adidas παρουσίασε μείωση της τάξεως του 6,3% συγκριτικά με το 2021 η οποία αντισταθμίστηκε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων μεγάλων σκαφών αναψυχής και την εκμετάλλευση ακινήτων.

Το 2022 πωλήθηκαν 9 σκάφη εκ των οποίων 1 Princess, 7 Axopar και 1 Rand. 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία αποφάσισε να μην ανανεώσει το Master Franchise Agreement με την Adidas το οποίο έληξε την 28/2/2023 με συνέπεια το κλείσιμο των καταστημάτων Adidas και πλέον από φέτος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αποτελείται κυρίως από τις πωλήσεις σκαφών οι οποίες δεν χαρακτηρίζονται από μεγάλη συχνότητα, την εκμετάλλευση ακινήτων και φωτοβολταϊκών πάρκων.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον κλάδο των σκαφών, η εταιρεία το 2022 ενέταξε στο δυναμικό της τη δανέζικη μάρκα σκαφών πολυτελείας, Rand boats, ενώ φέτος πρόσθεσε και τη Nerea Yacht, ένα brand boutique σκαφών, με τον ιδρυτή της, Dario Messina, να διαθέτει πολυετή εμπειρία στη ναυπηγική βιομηχανία.

Επίσης τον Μάρτιο του 2023 αποφάσισε την πώληση επενδυτικού ακινήτου που έχει στην κατοχή της στην Πάτρα έναντι €1,51 εκατ.  Σημειώνεται άλλωστε ότι την 31/12/2022 η εταιρεία εμφάνιζε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης €5,29 εκατ.

Ξεκίνημα για την Αγορά Μοδιάνο

Τον περυσινό Δεκέμβριο ξεκίνησε η λειτουργία της η Αγορά Μοδιάνο, προσφέροντας ένα food market concept νέας γενιάς. Το γεγονός αυτό αναμένεται να έχει θετική επίδραση στον κύκλο εργασιών της εταιρείας και του Ομίλου από τη φετινή χρήση και έπειτα.

Καλογήρου: Εξορθολογισμός εξόδων και αναδιάταξη δικτύου

Η εταιρεία, κατά την χρήση 2022 κατέγραψε αύξηση τζίρου κατά 25%, στα €46 εκατ., και σχεδόν διπλασιασμό των κερδών προ φορών (στα €4,07 εκατ.) Η βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων ήταν οι βασικοί λόγοι της αύξησης της κερδοφορίας της εταιρείας.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της η εταιρεία συνέχισε την ανάπτυξη της και την πολιτική εξορθολογισμού εξόδων με σκοπό να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα και το κόστος μισθοδοσίας της με αποτέλεσμα να βελτιώσει το αποτέλεσμα της περιόδου. Ως εκ τούτου, πέρυσι

  • έκλεισαν 3 καταστήματα (Factory Outlet Πειραιώς, Factory Outlet Αεροδρομίου και Βurberry Μυκόνου) εκ των οποίων τα 2 ήταν εντός της Αττικής και 1 στο νησί της Μυκόνου
  • άνοιξαν 2 νέα καταστήματα- Hogan στην Αθήνα και Καλογήρου Pret-a-Porter Outlet στα Σπάτα (στο εκπτωτικό χωριό Designer Outlet).

Επίσης τον περασμένο Ιούνιο αποφασίστηκε η διακοπή λειτουργίας του καταστήματος Ferragamo Outlet στο Designers Οutlet Σπάτα. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η εμπορική δραστηριότητα του καταστήματος αυτού αναμένεται να αφομοιωθεί από τα άλλα δύο καταστήματα Καλογήρου και Pret-a-Porter εντός του ίδιου εμπορικού χωριού δημιουργώντας περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.

►Διαβάστε επίσης: Martin Brandenburger (Lidl Ελλάς): «Είμαστε τουλάχιστον 10% φθηνότεροι από την αγορά» - Επενδύσεις €120 εκατ. την επόμενη 3ετια

Lemgreg Ltd: Ανάπτυξη 9%

Η εταιρεία, η οποία συνδέεται με τη δραστηριότητα της Under Armour στην Κύπρο, στη χρήση του 2022 εμφάνισε αύξηση τζίρου 9% ενώ για δεύτερη συνεχή χρήση επιτυγχάνει ισχυρή κερδοφορία. Οι προσπάθειες της διοίκησης για περιορισμό των εξόδων τη διετία 2021-2022 ευδοκίμησε με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει επανέλθει σε θετικά αποτελέσματα.

One Outlet: Επιστροφή σε προ πανδημίας επίπεδα

Η εταιρεία για τη χρήση 2022 εμφάνισε αύξηση τζίρου 56%, στα €7,114 εκατ., ο οποίος ανήλθε σε επίπεδα που βρισκόταν προ πανδημίας, ενώ τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε €1,61 εκατ. Στις 8 Ιουλίου 2022 ολοκληρώθηκε η απορρόφηση των εταιρειών "Creta Seaside Estates" και "Στοά Μοδιάνο". μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, το μετοχικό κεφάλαιο της One Outlet ανήλθε σε €6,262 εκατ.

Η εταιρεία εμφάνισε πέρυσι ανάπτυξη 36%, στα €40 εκατ. Αύξηση στις πωλήσεις παρουσίασαν όλα τα brand της εταιρείας και πιο συγκεκριμένα 36% ήταν η αύξηση των πωλήσεων στην χονδρική της Puma και 72% η αύξηση στο brand της New Era.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €3,84 εκατ.  παρουσιάζοντας αύξηση 78%. H Sportswind εντός του 2023 αναμένεται να ανοίξει νέο κατάστημα Puma εντός του κέντρου «Mediterranean Cosmos» στην Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον στην τωρινή φάση μεταφέρει το κατάστημα Puma στην Γλυφάδα εντός του ίδιου δήμου αλλά σε καλύτερη εμπορική τοποθεσία επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Από την άλλη πλευρά σημειώνεται πως, εντός του 2023 η εταιρεία σταμάτησε τη συνεργασία με την Puma για τη Βουλγαρία και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις προς την θυγατρική της στην Βουλγαρία «με σκοπό να σταματήσει μια δραστηριότητα που δεν προσέφερε στην εταιρεία».

SLF East Europe: Συνεχίζεται το πλάνο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων Kiko Milano

Η SLF East Europe, η οποία είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του brand Kiko Milano, σε μόλις τρία χρόνια δραστηριοποίησης κατάφερε να ξεπεράσει τα €8,4 εκατ. σε πωλήσεις.Στο τέλος του 2022 λειτουργούσε 6 καταστήματα, 1pop-up store, 3 shop in a shop στα ΝΟΤΟΣ και το e-shop της.Ο τζίρος για το πρώτο τετράμηνο του 2023 ήταν ενισχυμένος κατά 88%, στα €3,69 εκατ. εξέλιξη η οποία αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των καταστημάτων.Για τη φετινή χρονιά ο αρχικός σχεδιασμός της διοίκησης προέβλεπε την δημιουργία 6 νέων καταστημάτων Kiko Milano στην Ελλάδα (River West, Ψυχικό, Κηφισιά, Ιωάννινα, Τρίκαλα, Λάρισα), 2 στη Βουλγαρία και 2 στη Ρουμανία.

SLF Cyprus Ltd: Ξεκίνημα στην Κύπρο

Μέσα στο 2022 ξεκίνησε η δραστηριότητα της SLF Cyprus Ltd μέσω της έναρξης λειτουργίας 4 καταστημάτων στην Κύπρο. Τα αποτελέσματα της πρώτης χρήσης στην οποία ξεκίνησε την δραστηριότητα της η εταιρεία ήταν θετικά καθώς κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των €2 εκατ. ενώ παράλληλα τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο 17% ως ποσοστό επί των πωλήσεων ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 74%.

Unlimited Sport: Αύξηση πωλήσεων 27% και νέα καταστήματα

H Unlimited Sport εμφάνισε πέρυσι ανάπτυξη 27%, στα €48,85 ενώ για φέτος αναμένει αύξηση του τζίρου πέριξ του 20%. Αύξηση στις πωλήσεις παρουσίασαν όλα τα brand της εταιρείας αλλά το brand της Under Armour είναι αυτό που έδωσε την μεγαλύτερη ώθηση με αύξηση 23% στις χονδρικές πωλήσεις και 32% στις λιανικές.

Επίσης οι χονδρικές πωλήσεις του brand UGG αυξήθηκαν κατά 29%.Στα πλαίσια της ανάπτυξης της, η εταιρεία στο πρώτο εξάμηνο του 2023 προχώρησε στη λειτουργία του καταστήματος της Under Armour στο Μαρούσι, εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall, ενώ ο προγραμματισμός για το β' εξάμηνο του 2023 κάνει λόγο για περαιτέρω επέκταση με το άνοιγμα: τριών νέων καταστημάτων Under Armour (στον Πειραιά, στο Μαρούσι εντός του εμπορικού κέντρου The Mall Athens και ένα Outlet εντός του εμπορικού κέντρου McArthurGlen) ενός καταστήματος UGG στο Κολωνάκι.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ