Νέα
  • ΓΔ: 1452.24 +0.26%
  • Τζίρος: 112,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Septona: Ξεκίνησε με μπατονέτες το 1975 και φέτος σπάει το «φράγμα» των €100 εκατ. σε τζίρο

Η ιστορία της Septona ξεκινάει το 1975 με την παραγωγή μπατονετών. Το 1982 ο Θωμάς και η Ρόη Ευαγγελίου εξαγοράζουν το 50% της εταιρείας, ενώ το 1990 η οικογένεια Ευαγγελίου αποκτά τον πλήρη έλεγχο. Το 1992 κλείνει την πρώτη εμπορική συμφωνία στο εξωτερικό, ενώ δύο χρόνια αργότερα βγάζει στην αγορά βαμβάκι. Το 1999 προχωρά σε μετεγκατάσταση σε νέα γραφεία και μονάδα παραγωγής, ενώ την ίδια χρονιά λανσάρει δίσκους ντεμακιγιάζ.

Το 2000 ακολουθεί το λανσάρισμα μωρομάντηλων, υγρομάντηλων και μαντηλιών ντεμακιγιάζ, το 2005 συνεχίζει με τις σερβιέτες και το 2010 με υποσέντονα. Η επόμενη δεκαετία συνοδεύθηκε με μεγάλες επενδύσεις στην παραγωγική δυναμικότητα του ομίλου. Το 2011 δημιουργεί νέα παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία, ενώ το 2022 ξεκινάει την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας επιφάνειας 5.000 τ.μ. και συνολικής επένδυσης €7 εκατ.  η οποία ολοκληρώνεται το 2014 .

Την ίδια χρονιά λανσάρει και τη βρεφική σειρά. Το 2019 κατασκευάζει νέα παραγωγική μονάδα στα Οινόφυτα Βοιωτίας για την παραγωγή των υγρών μαντηλιών, ενώ το 2020 μετατρέπει την παραγωγική διαδικασία ωτοκαθαριστών με χρήση χάρτινων αντί πλαστικών α’ υλών και υλικών συσκευασίας σε πλήρη εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.Την περίοδο 2010-2022 η εταιρεία, με επενδύσεις της τάξης των €62 εκατ., καταφέρνει σχεδόν να τριπλασιάσει τις πωλήσεις της, οι οποίες φέτος θα σπάσουν το “φράγμα” των €100 εκατ. σε τζίρο.

Διαβάστε επίσης: Mantis Group: To Redbull, τα προϊόντα της Mars και το portfolio ποτών – Νέα συνεργασία με την 3M

Η “ακτινογραφία” του 2022

Σημειώνεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις του ομίλου Septona ανήλθαν σε €98,9 εκατ., έναντι €84,3 εκατ. το 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 17,4%, η οποία οφείλεται από τη συνολική αύξηση των πωλήσεων της μητρικής κατά € 13,2 εκατ και την αύξηση των πωλήσεων της θυγατρικής στη Βουλγαρία κατά €1,4 εκατ. Τα μικτά κέρδη του ομίλου κατά τη χρήση 2022 ανήλθαν σε €38,3 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 11,3%. Σε ό,τι αφορά τα έξοδα, τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν κατά 4% και τα έξοδα διάθεσης σε ποσοστό 20,9% σε σχέση με το 2021. Το EBITDA υποχώρησε και διαμορφώθηκε σε €6,9 εκατ. έναντι €7,9 εκατ. κατά την αμέσως προηγούμενη χρήση. Τέλος, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €1,03 εκατ. έναντι €2,89 εκατ. το 2021 και η καθαρή κερδοφορία σε €691 χιλ. από €2,47 εκατ. μία χρονιά πριν.

Η μείωση της κερδοφορίας αποδίδεται στη μεγαλύτερη αύξηση του κόστους πωληθέντων, κατά 21,54% (στα €60,67 εκατ.), αλλά και των εξόδων διάθεσης (κατά 20,91%, στα €27,4 εκατ.)

Αναφορικά με τα σημαντικότερα γεγονότα της περυσινής χρήσης, στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις επισημένεται μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία:

  • αύξησε σημαντικά τα μερίδια αγοράς στην ελληνική αγορά
  • επαναλανσάρισε τη σειρά Cosmetic Wipes με νέα προηγμένη σύνθεση και νέο εικαστικό
  • εισήλθε στην κατηγορία «πάνες ακράτειας ενηλίκων» με την εξαγορά του brand Cliniva
  • ξεκίνησε επικοινωνιακή καμπάνια της σειράς Μωρομάντηλα Calm & Care
  • λάνσαρε νέας προιοντική σειρά περιποίησης χεριών Septona Senses στις κατηγορίες κρεμοσάπουνα, αντισηπτικά, κρέμα χεριών, υγρομάντηλων
  • επένδυσε στην ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου, για την εγχώρια και την διεθνή αγορά
  • ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα Βοιωτίας επιφάνειας 15.500 τ.μ. και συνολικής επένδυσης €15 εκατ.
  • εγκατέστησε γραμμή εμφιάλωσης υγρών καλλυντικών

Προοπτικές

Σχετικά με τις προοπτικές της φετινής χρονιάς, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει αύξηση της κερδοφορίας με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτών των πωλήσεων, με στόχο να επανέλθει σε δείκτες προ του 2021 και περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά.

Επίσης στοχεύει σε:

  • εκθετική αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία των παιδικών μωρομάντηλων, της πλέον ταχέος αυξανόμενης κατηγορίας non food τα τελευταία χρόνια
  • επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητάς του επωνύμου προϊόντος και υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τον μέσο όρο της εταιρείας
  • συνέχιση της ανάπτυξης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε Ελλάδα και εξωτερικό

Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους €2 εκατ. για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ σε όλες τις επιφάνειες των εργοστασίων της εταιρείας στα Οινόφυτα. Στόχος είναι η στροφή μέρους της παραγωγής της Septona σε πράσινες μορφές ενέργειας, αξιοποιώντας την δύναμη του ήλιου. Μέσω των εγκαταστάσεων φωτοβολταϊκών, η παραγωγή καθίσταται αυτοηλεκτροδοτούμενη σε ποσοστό 28%, εξοικονομώντας περίπου 3,9 GWh ενέργειας.

Διαβάστε επίσης: Σπάει το «φράγμα» του μισού δισ. ευρώ ο τζίρος της Νιτσιάκος – Εξαπλάσια τα κέρδη του 2022

Προφίλ

Η Septona είναι μία 100% ελληνική οικογενειακή εταιρεία με σχεδόν 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Ιδρύθηκε το 1975 με πρωταρχικό σκοπό την παραγωγή μπατονετών και σύντομα επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως μωρομάντηλα, βρεφικά και παιδικά καλλυντικά, δίσκους & μαντήλια ντεμακιγιάζ, σερβιέτες, υγρά μαντήλια καθαρισμού και υποσέντονα.

Σήμερα, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες και στις 5 ηπείρους.

Η Septona σήμερα απασχολεί περισσότερους από 680 εργαζόμενους στα πέντε εργοστάσιά της στα Οινόφυτα Βοιωτίας και στο σύγχρονο εργοστάσιο στη Βουλγαρία προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των εξαγωγών στις χώρες κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η εταιρεία διαθέτει 4 κέντρα διανομής στην Ευρώπη.

Το 55% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές με πωλήσεις σε πάνω από 70 χώρες – σε περισσότερες από 40 με το brand Septona και στις υπόλοιπες μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σημαντικότερες αγορές αποτελούν αυτές της Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Ελβετίας και των Αραβικών χωρών. Η Septona έχει παρουσία επίσης σε αγορές όπως ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία αλλά και Ζιμπάμπουε.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ