Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurelectric: H ΔΕΗ δείχνει τον δρόμο της ενεργειακής μετάβασης μέσω τεχνολογίας

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης

Σε μια περίοδο που η κλιματική κρίση και η ανάγκη για απαλλαγή από τα ορυκτά καύσιμα αναδιαμορφώνουν το ενεργειακό τοπίο της Ευρώπης, ο ρόλος του πολίτη στην ενεργειακή μετάβαση αναδεικνύεται κομβικός. Παρά τη θετική στάση της πλειονότητας των Ευρωπαίων απέναντι στη μείωση των εκπομπών – με το 80% να εκφράζει πρόθεση για δράση – λιγότερο από το ένα τέταρτο έχει κάνει βήματα προς την κατεύθυνση αυτή, σύμφωνα με νέα μελέτη της Eurelectric, «Power to People: Residential Customers at the Heart of the Energy Transition».

Μέσα σε αυτό το κλίμα, η Ελλάδα, μέσω της ΔΕΗ, παρουσιάζεται ως παράδειγμα προς μίμηση, αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία για να ενισχύσει την ενεργειακή συνείδηση και αυτονομία των καταναλωτών. Το ψηφιακό εργαλείο myEnergy Coach αναδεικνύεται σε πανευρωπαϊκό case study για το πώς μια επιχείρηση κοινής ωφέλειας μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα ανάμεσα στη φιλοδοξία για πράσινη μετάβαση και την καθημερινότητα του πολίτη.

Οι νέες προτεραιότητες των παρόχων ρεύματος

Η έκθεση της Eurelectric, υπό τον τίτλο «Power to People: Residential Customers at the Heart of the Energy Transition», παρουσιάζει τη νέα στρατηγική των παρόχων ηλεκτρισμού απέναντι στους οικιακούς καταναλωτές. Βασικός στόχος, η ενίσχυση της συμμετοχής σε ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό ενεργειακό σύστημα, μέσα από πέντε κεντρικές δεσμεύσεις:

  • Έξυπνη και εξατομικευμένη επικοινωνία: Συστάσεις και ειδοποιήσεις προσαρμοσμένες στον καταναλωτή, σε πραγματικό χρόνο και στη γλώσσα του.
  • Συμπερίληψη όλων: Ειδική μέριμνα για ευάλωτες ομάδες, ενοικιαστές και άτομα χωρίς ψηφιακή πρόσβαση.
  • Βελτίωση ενεργειακής απόδοσης: Εργαλεία και πληροφορίες για εξοικονόμηση και αναβάθμιση κατοικιών.
  • Απλοποιημένες υπηρεσίες: Διαφανείς και εύκολες στη χρήση εφαρμογές με δυνατότητα αυτοματισμών.

Απαντώντας στην πρόκληση αυτή η ΔΕΗ επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της – όχι ως απλός πάροχος αλλά ως ενεργός υποστηρικτής του καταναλωτή.  Και μέσα σε αυτό το περιβάλλον χαμηλής πρακτικής συμμετοχής, η ελληνική εμπειρία ξεχωρίζει. Η Eurelectric αναδεικνύει τη ΔΕΗ ως case study καλής πρακτικής, με αιχμή του δόρατος το myEnergy Coach – ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο που μεταφέρει την ενεργειακή μετάβαση στην καθημερινότητα του καταναλωτή.

Τι είναι το Energy Coach

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που λειτουργεί ως προσωπικός ενεργειακός «σύμβουλος» για κάθε νοικοκυριό. Με βάση τα χαρακτηριστικά της κατοικίας, τα πρότυπα κατανάλωσης και τις επιλογές του χρήστη, προσφέρει στοχευμένες συμβουλές για εξοικονόμηση, ενεργειακή αναβάθμιση, χρήση ανανεώσιμων πηγών και εκμετάλλευση επιδοτήσεων.

Αξιοποιώντας δεδομένα από τον μετρητή κατανάλωσης, τα φωτοβολταϊκά στέγης ή οικιακές μπαταρίες, ο χρήστης αποκτά πλήρη εικόνα της ενεργειακής του συμπεριφοράς. Πέρα από την ενημέρωση, το εργαλείο οδηγεί σε συγκεκριμένα βήματα: μείωση λογαριασμού, περιορισμό εκπομπών CO₂, βελτιστοποίηση χρήσης ενέργειας μέσα στην ημέρα.

Αυτό που καθιστά το myEnergy Coach ουσιαστικό εργαλείο, είναι ότι δεν λειτουργεί με γενικές οδηγίες αλλά με προσωποποιημένη καθοδήγηση. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: ο πολίτης να περάσει από την παθητική κατανάλωση στην ενεργή διαχείριση και τελικά στην ενεργειακή του αυτονομία.

Ήδη σχεδιάζεται η ενσωμάτωση και νέων λειτουργιών που αφορούν αντλίες θερμότητας, ηλεκτρικά οχήματα και άλλες μορφές εξηλεκτρισμού – ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την πρακτική συμβολή του εργαλείου στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ