Με νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο δεν συμμετέχει ο πρώην, πλέον, εκτελεστικός Πρόεδρος, Αθανάσιος Λιάγκος, θα πορευτεί ο ΟΛΘ στην νέα εποχή, καθώς η πολυσυζητημένη Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης πραγματοποιήθηκε τελικά σήμερα και εξέλεξε νέο ΔΣ.
Ειδικότερα, η κρίσιμη απόφαση ελήφθη στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της εισηγμένης, που πραγματοποιήθηκε με απαρτία 83,73%. Ο εκπρόσωπος του μεγαλομετόχου, Ιβάν Σαββίδη, Κωσταντίνος Φωτιάδης, ζήτησε ο κ. Λιάγκος να μην είναι υποψήφιος στο νέο 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο που θα έχει διετή θητεία, στο πλαίσιο, όπως είπε, της επιδίωξης για διαρκή ανανέωση του ΔΣ της εισηγμένης, που επιτάσσουν οι αρχές της ορθής διακυβέρνησης.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η πλευρά του Ιβάν Σαββίδη ήταν το τελευταίο διάστημα δυσαρεστημένη με τον κ. Λιάγκο, ειδικά μετά τη δημόσια προσφορά των Ντρέιφους, που τελικά δεν καρποφόρησε, ενώ του χρέωνε «στενές σχέσεις» με τους Γάλλους μετόχους μειοψηφίας της CMA CGM.
Ο 6ος προβλήτας και ο Βόλος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννης Τσάρας, χαρακτήρισε το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα ως «το πλέον εμβληματικό, που η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αναμένουν 20 χρόνια τώρα» και προσδιόρισε το κόστος του «γύρω στα 200 εκατ. ευρώ ή λίγο λιγότερο».
Όσον αφορά τη ματαίωση, από το Υπερταμείο, του διαγωνισμού για την εκχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), για το οποίο η ΟΛΘ ΑΕ είχε αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, ο κ. Τσάρας υπενθύμισε ότι η εταιρεία έχει ήδη προβεί σε νομικές ενέργειες και πρόσθεσε: «συνεχίζουμε και διερευνούμε καθετί, ώστε να δούμε αν θα προβούμε σε περαιτέρω αστικές ή ποινικές ενέργειες».
Το logistics center
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε ακόμα ότι η εταιρεία ετοιμάζεται για τη δεύτερη φάση (ανταγωνιστικός διάλογος, ώστε να ακολουθήσει η υποβολή προσφορών) του διαγωνισμού για τη δημιουργία logistics center (εμπορευματικού κέντρου) στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, καθώς χθες Τρίτη η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ επικύρωσε τη σχετική λίστα (ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκφράσει συνολικά τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα).
O κ.Τσάρας υπενθύμισε, τέλος, την αύξηση των μεγεθών του λιμένος κατά το 2024, παρά τις συνθήκες έντονης γεωπολιτικής αστάθειας, επαναλαμβάνοντας ότι η διακίνηση τόσο εμπορευματοκιβωτίων όσο και συμβατικού φορτίου αυξήθηκε αισθητά, όπως και οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και ο αριθμός των επιβατών τους, και τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της ΟΛΘ ΑΕ.
Ο Αθ. Λιάγκος
Από την πλευρά του ο Αθ. Λιάγκος ανέφερε: «Με αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας αποχωρώ από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου, έπειτα από μια περίοδο έντονης προσπάθειας».
Πρόσθεσε δε ότι κατά την περίοδο από το 2020, οπότε ανέλαβε ως σήμερα, πραγματοποιήθηκαν καθοριστικές επενδύσεις σε υποδομές, εξοπλισμό και περιβαλλοντική αναβάθμιση.
Νωρίτερα, ο κ. Λιάγκος είχε κάνει απολογισμό της πενταετούς θητείας του, επισημαίνοντας ότι κατά τη διάρκεια των ετών αυτών, ο ΟΛΘ ακολούθησε συνετή στρατηγική ανάπτυξης, με θετικό αποτύπωμα στις υποδομές, τη διεθνή του παρουσία και τις σχέσεις με τους φορείς της Θεσσαλονίκης.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο
Το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ, με διετή θητεία, απαρτίζουν οι:
- Marten Manson,
- Ιωάννης Τσάρας,
- Κωνσταντίνος Φωτιαδης,
- Jessy Lou,
- Παντελής Μιχαλοπουλος,
- Αγγελική Σαμαρά,
- Ευστάθιος Κουτμερίδης,
- Παναγιώτης Σταμπουλίδης,
- Ευαγγελία Δαμίγου
Ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ και επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, επισήμανε: «Η νέα επενδυτική περίοδος για το λιμάνι έρχεται σε μια εποχή που αυτό είναι βιώσιμο και κεφαλαιακά ενισχυμένο (...) και το μάνατζμεντ είναι ευθυγραμμισμένο σε λογική ανάπτυξης. Μένουμε δεσμευμένοι στο να φέρουμε σε πέρας τις μεγάλες προκλήσεις, που έχουν να κάνουν και με την ωρίμανση των έργων, να φέρουμε σε πέρας τη νέα επενδυτική περίοδο και να έχουμε αύξηση της υπεραξίας του λιμένος».
Όλα τα θέματα της γενικής συνέλευσης υπερψηφίστηκαν με βάση τις προτάσεις του βασικού μετόχου (σ.σ. βασικός μέτοχος της ΟΛΘ ΑΕ είναι με ποσοστό 67% η South Europe GateWay Thessaloniki- SEGT, στην οποία μετέχουν εταιρεία που ελέγχεται πλήρως από την Belterra Investments του ομίλου Σαββίδη και τη Terminal Link Grèce SAS, θυγατρική της γαλλικής Terminal Link SAS, η οποία με τη σειρά της ανήκει κατά 49% στην κινεζική China Merchants Port Holdings).
Υπενθυμίζεται πως η Διοίκηση του Υπερταμείου απέσυρε λίγες ώρες πριν την Γενική Συνέλευση των μετόχων το αίτημα αναβολής της, που είχε καταθέσει στις αρχές της εβδομάδας.