Οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν Προσωπικό Αριθμό όχι μόνο μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής myInfo, αλλά και με τη φυσική τους παρουσία σε ΚΕΠ και έμμισθες προξενικές αρχές. Η νέα αυτή δυνατότητα αποτελεί επέκταση της εφαρμογής "myInfo - Επιβεβαίωση Στοιχείων Πολιτών", που τέθηκε σε λειτουργία στις 3 Ιουνίου 2025 μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης.
Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται από υπαλλήλους των ΚΕΠ και των προξενείων για να ελέγχουν και να επιβεβαιώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, όπως καταγράφονται στα κρατικά μητρώα. Έτσι διασφαλίζεται η ορθότητα των δεδομένων και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα έκδοσης και παραλαβής του Προσωπικού Αριθμού.
Σε ποιες περιπτώσεις απευθύνονται οι πολίτες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχεται μόνο από ειδικά εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους σε κάθε ΚΕΠ ή έμμισθη προξενική αρχή. Ήδη, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της, η νέα υπηρεσία εξυπηρέτησε σχεδόν 770 πολίτες.
Οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ ή στις έμμισθες προξενικές αρχές στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- Όταν δεν διαθέτουν πιστοποιημένο κινητό τηλέφωνο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
- Όταν επιθυμούν να επιβεβαιώσουν στοιχεία ή να εκδώσουν Π.Α για ανήλικα μέλη της οικογένειας που δεν ανήκουν στην ίδια ή σε συσχετιζόμενη δημοτολογική μερίδα.
- Όταν ενεργούν για λογαριασμό προσώπων υπό δικαστική συμπαράσταση.
- Όταν δεν διαθέτουν διαπιστευτήρια (κωδικούς taxisnet) της ΓΓΠΣΨΔ.
Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα προς την παροχή ασφαλών, προσβάσιμων και φιλικών υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες.
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 420.500 πολίτες έχουν εκδώσει Προσωπικό Αριθμό, ενώ μέσω της διαδικασίας επιβεβαίωσης στοιχείων στην εφαρμογή myInfo, έχουν εντοπιστεί 128.900 περιπτώσεις διαφορών στα στοιχεία που τηρούνται σε τουλάχιστον δύο μητρώα του Δημοσίου, για τις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αυτοματοποιημένης διόρθωσης. Επιπλέον, 31.250 νέες ταυτότητες έχουν εκδοθεί με την αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού.