Νέα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέοι κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα - Τι αλλάζει

Αλλάζει το τοπίο στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα, καθώς τίθεται πλέον σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός που καθορίζει συγκεκριμένους κανόνες κυκλοφορίας και στάθμευσης. Οι ρυθμίσεις προέκυψαν ύστερα από τη δημόσια διαβούλευση που ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι, στο πλαίσιο της οποίας η ομάδα εργασίας του Δήμου Αθηναίων κατέγραψε προτάσεις και παρατηρήσεις πολιτών και φορέων.

Ο νέος κανονισμός στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία των πεζών και την αποκατάσταση της τάξης στους δημόσιους χώρους, σύμφωνα με τη δήλωση της αντιδημάρχου Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρως Ευαγγελίδου.

Επανέρχονται και ενισχύονται οι ρυθμίσεις του ΚΟΚ

Όπως ανέφερε η κ. Ευαγγελίδου μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Δήμος έχει εγκρίνει κανονιστική απόφαση που «επικαιροποιεί και συμπληρώνει» τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο νέος κανονισμός προβλέπει ανώτατα όρια ταχύτητας, υποχρέωση χρήσης κράνους, καθώς και σαφείς απαγορεύσεις, όπως η οδήγηση ηλεκτρικού πατινιού σε πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο.

Πού απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρικών πατινιών

Η χρήση ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται αυστηρά σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση. Παράλληλα, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους σε οδούς όπου το όριο ταχύτητας υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα — μεταξύ αυτών, η λεωφόρος Συγγρού, η Εθνική Οδός και ο Κηφισός.

Σε ιστορικές και τουριστικές περιοχές όπως η Πλάκα και το Ψυρρή, επιτρέπεται η χρήση τους μόνο με ταχύτητα πεζού. Ωστόσο, σε συγκεκριμένους πεζόδρομους —όπως η Ερμού και η Αιόλου— η χρήση τους παραμένει απαγορευμένη.

Επιπλέον, στα σημεία πρασίνου όπως ο Λυκαβηττός, ο Στρέφης και ο Εθνικός Κήπος, η κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών δεν επιτρέπεται καθόλου.
Αντιθέτως, το Πεδίον του Άρεως εξαιρείται από τις ρυθμίσεις, καθώς ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, όπως διευκρίνισε η αντιδήμαρχος.

Νέο πλαίσιο για στάθμευση και έλεγχο

Ο Δήμος Αθηναίων καθορίζει πλέον συγκεκριμένα σημεία μαζικής στάθμευσης, στα οποία οι εταιρείες ενοικίασης θα υποχρεούνται να τοποθετούν τα πατίνια κάθε πρωί.

Σε περιπτώσεις που οι χρήστες αφήνουν τα πατίνια σε μη επιτρεπόμενα σημεία —όπως σε ράμπες ΑμεΑ ή ζώνες τυφλών— ο Δήμος θα επεμβαίνει άμεσα, απομακρύνοντας τα οχήματα με βάση τη νομοθεσία περί συλλογής απορριμμάτων.

«Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες παρεμβάσεις σε περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως εγκατάλειψη πατινιών σε κρίσιμα σημεία πρόσβασης», τόνισε η κ. Ευαγγελίδου.

Ευθύνες εταιρειών και νέος μηχανισμός συμμόρφωσης

Η ευθύνη για τις παραβάσεις ανήκει στις εταιρείες ενοικίασης, καθώς ο Δήμος δεν διαθέτει πρόσβαση στα στοιχεία των χρηστών. Οι εταιρείες, ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα να μετακυλίσουν το πρόστιμο στους πελάτες τους, εφόσον το προβλέπουν στους όρους χρήσης.

Για τη βελτίωση της συμμόρφωσης, προβλέπεται η ενεργοποίηση νέου μηχανισμού χρέωσης: εάν ο χρήστης δεν επιστρέψει το πατίνι σε εγκεκριμένο σημείο στάθμευσης, η χρέωση θα συνεχίζεται έως ότου το αφήσει στο σωστό σημείο.

Τεχνολογικός εξοπλισμός και ασφάλεια

Ο Δήμος ζητά από τις εταιρείες να εξοπλίσουν τα πατίνια με τσιπ εντοπισμού (GPS) και κόφτες ταχύτητας, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος χρήσης και η ασφάλεια των πολιτών.

«Στηριζόμαστε στην ευθύνη των εταιρειών να εφαρμόσουν αυτά τα μέτρα, καθώς η τεχνολογία το επιτρέπει και η νομοθεσία το προβλέπει», δήλωσε η αντιδήμαρχος.

Στόχος: Ασφαλείς μετακινήσεις και ισορροπία στον δημόσιο χώρο

Με τον νέο κανονισμό, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να θέσει σαφείς κανόνες για όλους τους χρήστες του δημόσιου χώρου, εξισορροπώντας την ανάγκη για καινοτόμες, μικροκινητικές λύσεις με την προστασία των πεζών και την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ