Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν επτά νέες γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας στον Δήμος Αθηναίων, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς μια πόλη πιο ανθρώπινη, λειτουργική και περιβαλλοντικά βιώσιμη.
Το Δημοτικό Συμβούλιο άναψε ομόφωνα το πράσινο φως στη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας, η οποία εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και τη διεύρυνση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στον αστικό ιστό.
Όπως επισημάνθηκε, η νέα αυτή πρωτοβουλία φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τις καθημερινές μετακινήσεις, να περιορίσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να ενισχύσει την προσβασιμότητα σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας, λειτουργώντας συμπληρωματικά προς το υφιστάμενο δίκτυο μεταφορών.
Δούκας: «Εργαλείο κοινωνικής συνοχής και περιβαλλοντικής ευθύνης»
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, δήλωσε:
«Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και σχεδιάστηκε για να κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ.. Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων, το οποίο αφορά κάθε Αθηναίο πολίτη. Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης. Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη. Μια ουσιαστική παρέμβαση που βελτιώνει την καθημερινότητά μας».
Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, τόνισε:
«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που, μέσα στα πρώτα δύο έτη Δημαρχίας Δούκα, προωθούμε τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, ένα διαχρονικό και πρωτοπόρο αίτημα για τον Δήμο. Οι γραμμές συμπληρώνουν το υπάρχον ακτινωτό δίκτυο με κυκλικές διαδρομές και υπηρετούν τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμά μας για “Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών”».
7 γραμμές, 291 στάσεις και σύνδεση με το Μετρό
Το προτεινόμενο δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Αθηναίων (ΔΣΔΑ) αποτελείται από επτά Γραμμές, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων.
Προβλέπει παρουσία της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας σε καθεμία από τις 7 Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων. Κάθε Γραμμή συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές Δημοτικές Κοινότητες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η σύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους, καθώς και με τοπικούς πόλους έλξης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σημαντικοί κόμβοι μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό.
Κατά τον σχεδιασμό έχει καταβληθεί η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Η Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με το δίκτυο του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ).
Πριν από την έναρξη των εργασιών εκπόνησης της Μελέτης, υπήρξε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, από τις οποίες ζητήθηκε η κατάθεση απόψεων και προτάσεων.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η μελέτη θα πρέπει να εγκριθεί από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το Υπουργείο Μεταφορών.