Νέα
  • ΓΔ: 891.41 +0.46%
  • Τζίρος: 82,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Τρεις νέες ΣΔΙΤ ύψους 1 δισ. ευρώ οδεύουν στη Διυπουργική

Αποψη του αυτοκινητόδρομου Ε65
Αποψη του αυτοκινητόδρομου Ε65 / Πηγή: Eurokinissi

Τρία σημαντικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης. Αφορά στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Αμφίπολη-Δράμα, αλλά και το έργο λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο των τριών έργων θα είναι στην επόμενη Διυπουργική ΣΔΙΤ η οποία αναμένεται να τα εγκρίνει, δίνοντας το πράσινο φως στην έναρξη των διαγωνισμών τους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, στα τρία έργα έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες διαδικασίες, ενώ παράλληλα έχουν από καιρό συναφθεί συμβάσεις με Τεχνικούς, Νομικούς και Οικονομικούς Συμβούλους. Η ωρίμανση αυτών των έργων έτρεξε από το υπουργείο προκειμένου να είναι έτοιμα προς δημοπράτηση μετά την έγκριση της Διυπουργικής, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεδριάσει σύντομα.

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στα δύο οδικά έργα, Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενώ στο έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η Αττικό Μετρό.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 120 χλμ/ώρα. Κατά τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα δεν προβλέπεται επιβολή διοδίων λόγω του μοντέλου υλοποίησης.

Ο ανάδοχος θα πληρώνεται από το κράτος με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας οι οποίες συνυπολογίζουν το κόστος κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας. Ο νέος άξονας σχεδιάζεται με όλα τα νέα σύγχρονα χαρακτηριστικά και χαρακτηρίζεται ως “πράσινος δρόμος”.

Θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό και κατ` επέκταση με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ο δρόμος διάνυσης του νέου άξονα θα μειωθεί κατά περίπου 10-15 λεπτά.

Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών. Το κόστος του τμήματος εκτιμάται σε περίπου 230 εκατ. ευρώ.

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό. Το τμήμα αυτό είναι προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ.

Η διάρκεια του έργου-ΣΔΙΤ εκτιμάται για 27 έτη, 4 εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή και θέση σε λειτουργία του νέου αυτού project. Ο άξονας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αμφίπολη-Δράμα

Το νέο οδικό έργο-ΣΔΙΤ αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμα-Αμφίπολη, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης εκτιμάται πως θα είναι κατά πάσα πιθανότητα για 27 έτη με τα πρώτα 3-4 χρόνια να αποτελούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου φτάνει τα 275 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα κινήσει για άλλη μια φορα το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου.

Χωρίζεται σε δύο τμήματα:

Α. Τμήμα Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη
Το μήκος του τμήματος είναι 30χλμ. Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας περίπου 13,5Χλμ και θα κατσκευαστούν 16,5χλμ νέων τμημάτων, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη.

Συνοπτικά, τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν:

  • Αναβάθμιση κύριας αρτηρίας, εφαρμόζοντας την διατομή β4ν*σ (22μ πλάτος , νησίδα διαχωρισμού, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά διεύθυνση) και ταχύτητα κυκλοφορίας 110Χλμ/ώρα
  • Σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με επτά (7) κόμβους
  • Αποκατάσταση της πρόσβασης στις γειτονικές περιοχές μέσω κατασκευής οδών πρόσβασης με συνολικό μήκος 44,6Χλμ, αποκατάστασης αγροτικών οδών και συνολικό μήκος 12,6Χλμ και αποκατάσταση Εθνικών Οδών μήκους 1,5Χλμ.
  • Δεκαεπτά (17) γέφυρες, τρεις εκ των οποίων γεφυρώνουν μικρούς ποταμούς, και επτα (7) κάτω διαβάσεις και έξι (6) άνω διαβάσεις

Η επιλεγόμενη διατομή της κύριας αρτηρίας είναι η β4ν*σ, με πλάτος 21,10m και περιλαμβάνει ανά διεύθυνση 0.945μ shoulder και δύο λωρίδες των 3,50μ ανά διεύθυνση και ΛΕΑ των 2,30μ, νησίδα ασφαλείας με διπλο προστατευτικό New Jersey.

Β. Τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα
Το συνολικό μήκος του δεύτερου τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη ανέρχεται περίπου στα 13χλμ. περίπου με διατομή 17 μ. χωρίς ΛΕΑ

Το τμήμα χωρίστηκε μελετητικά σε 3 υποτμήματα. Συγκεκριμένα:
Α. Υποτμήμα «Δράμα – Νέα Σεβάστεια», μήκους 2,96 χλμ. :
Β.Υποτμήμα «Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια», μήκους 1,96 χλμ.: προβλέπει την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης της Περιμετρικής Οδού Δράμας με τον αυτ/μο Δράμα – Αμφίπολη.
Γ. Υποτμήμα «Κουδούνια – Μαυρολεύκη», μήκους 8,7 χλμ.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το έργο της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θα καλύπτει τόσο την γραμμή 1 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Ελβετία, όσο και τη γραμμή 2 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Μίκρα. Το ύψος της σύμβασης εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Ο ανάδοχος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα αναλάβει λειτουργία και συντήρηση για διάστημα τουλάχιστον 10 ετών. Επίσης θα αναλάβει τον καθαρισμό, την ασφάλεια, τη διαχείριση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστου (AFC), αλλά και την εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τους εξής τρόπους λειτουργίας:

  • Κανονική Λειτουργία: Θα γίνει προγραμματισμός λειτουργίας συρμών βάσει χρόνο-αποστάσεων.
  • Υποβαθμισμένος Τρόπος Λειτουργίας: Προγραμματισμός λειτουργίας συρμών λαμβάνοντας υπόψη όλες τις οι αποκλίσεις από την κανονική λειτουργία, είτε λόγω προγραμματισμένων εργασιών, είτε λόγω ξαφνικών περιστατικών, με σκοπό τη διατήρηση της απαραίτητης ικανότητας και της παροχής γρήγορης και αξιόπιστης πληροφορίας στους επιβάτες.
  • Λειτουργία Έκτακτης Ανάγκης: Εκτέλεση σχεδιασμού και διαχείρισης αστοχιών, συμπεριλαμβανομένης της πραγματοποίησης ασκήσεων μεγάλης έκτασης και εμπλοκής πολλαπλών φορέων για περιπτώσεις διαχείρισης εκτάκτων καταστάσεων με συρμούς.
  • Συντήρηση του Δικτύου Μετρό

Επίσης ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για τις εργασίες συντήρησης του συνόλου των παγίων της Αττικό Μετρό Α.Ε. Οι εργασίες συντήρησης αφορούν στον προγραμματισμό, συντονισμό, παρακολούθηση, εκτέλεση, επίβλεψη και αναφορά των: α) τροχαίο υλικό (τραίνα), β) Η/Μ και σιδηροδρομικά συστήματα.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ