Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Δεξαμενόπλοια υπό κυρώσεις των ΗΠΑ μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία

Τανκερ / Πηγή: Pixabay
Φωτογραφία αρχείου / Πηγή: Pixabay

Δεξαμενόπλοια που τελούν υπό τις κυρώσεις των ΗΠΑ έχουν εμφανιστεί στην πολύπλοκη εφοδιαστική αλυσίδα μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με τη στάση της ασιατικής χώρας, τη στιγμή που οι εισαγωγές φτάνουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Την περασμένη εβδομάδα, περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού τύπου Sokol από την Άπω Ανατολή της Ρωσίας παραδόθηκαν σε ινδικό διυλιστήριο. Το ήμισυ αυτού του φορτίου φορτώθηκε έπειτα από δύο μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, μία εκ των οποίων αφορούσε δεξαμενόπλοιο υπό κυρώσεις των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών Kpler και Vortexa Ltd.. Άλλα πλοία υπό κυρώσεις έχουν επίσης εμπλακεί στη μεταφορά φορτίων Sokol που αναμένεται να παραδοθούν τον επόμενο μήνα.

Η Ινδία στο επίκεντρο των παρακολουθήσεων για τις ροές ρωσικού πετρελαίου

Οι αγοραπωλησίες πετρελαίου από την Ινδία – που έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο εισαγωγέα ρωσικού πετρελαίου μέσω θαλάσσης μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία – παρακολουθούνται στενά από τις αγορές αλλά και τις ΗΠΑ, οι οποίες επιχειρούν να περιορίσουν αυτές τις ροές. Οι κυρώσεις της Δύσης, που ενισχύθηκαν τον Ιανουάριο, στοχεύουν να διατηρήσουν την παγκόσμια ροή πετρελαίου για να αποφευχθεί εκτίναξη τιμών, ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τα έσοδα της Μόσχας.

Η Ινδία έχει δηλώσει ότι δεν επιτρέπει την εκφόρτωση φορτίων από πλοία υπό κυρώσεις των ΗΠΑ, ωστόσο η κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι επισημαίνει πως τηρεί μόνο κυρώσεις του ΟΗΕ, απορρίπτοντας μέτρα που επιβάλλουν μεμονωμένες χώρες ή συνασπισμοί. Το υπουργείο Πετρελαίου της Ινδίας δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα σχολιασμού.

«Υπολογισμένος κίνδυνος» για τα ινδικά διυλιστήρια

«Πάντα θα υπάρχει ένα στοιχείο υπολογισμένου ρίσκου στις ινδικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, αλλά τα διυλιστήρια κατά κύριο λόγο είναι προσεκτικά», δήλωσε η Vandana Hari, ιδρύτρια της Vanda Insights στη Σιγκαπούρη. «Ουσιαστικά, δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνα για το πώς μεταφέρεται το πετρέλαιο.»

Τέλη Μαρτίου, το δεξαμενόπλοιο Viktor Titov, τύπου Aframax, το οποίο τέθηκε υπό κυρώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ τον Ιανουάριο, παρέλαβε περίπου 500.000 βαρέλια Sokol από το ρωσικό τερματικό De-Kastri. Έπειτα, πλέοντας προς τον κόλπο Nakhodka, πραγματοποίησε μεταφορά φορτίου σε πλοίο με το Night Glory.

Το Night Glory, επίσης Aframax, κατευθύνθηκε στη Μαλαισία, όπου το φορτίο μεταφορτώθηκε στο δεξαμενόπλοιο Cordelia Moon (τύπου Suezmax), το οποίο παρέδωσε το πετρέλαιο στο διυλιστήριο Jamnagar στη δυτική Ινδία, στα τέλη Μαΐου. Τα Night Glory και Cordelia Moon είναι υπό κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά όχι των ΗΠΑ.

Η Reliance Industries Ltd., ιδιοκτήτρια του διυλιστηρίου Jamnagar, δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο. Οι κλήσεις προς τον ιδιοκτήτη του Viktor Titov (με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και του Night Glory (με έδρα την Κίνα) δεν ευοδώθηκαν. Ο υπεύθυνος ασφάλειας του Cordelia Moon επίσης δεν απάντησε.

Viktor Titov, a US-sanctioned tanker (marked in white) recently transfered its Russian crude cargo to Night Glory (blue), which then moved those barrels to Cordelia Moon (orange). This third tanker then delivered them to India last week.Source: Bloomberg

Και άλλα δεξαμενόπλοια υπό κυρώσεις εμπλέκονται στις ροές

Σύμφωνα με την Kpler, άλλα πλοία όπως το Captain Kostichev και το Victor Konetsky – και τα δύο υπό κυρώσεις των ΗΠΑ – έχουν συμμετάσχει στη μεταφορά φορτίων. Το Captain Kostichev φόρτωσε 699.000 βαρέλια Sokol από το Sakhalin 1 στα τέλη Απριλίου και τα μετέφερε στο Monte 1, το οποίο αναμένεται να εκφορτώσει στο Jamnagar στις αρχές Ιουνίου. Το Victor Konetsky πραγματοποίησε μεταφορά στο Night Glory στον κόλπο Nakhodka στα μέσα Μαΐου.

Οι ιδιοκτήτες των Captain Kostichev και Victor Konetsky, που φέρεται να έχουν τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας με τον ιδιοκτήτη του Viktor Titov, δεν απάντησαν στις κλήσεις. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Monte 1 επίσης δεν απάντησε σε email.

Ρεκόρ εισαγωγών πετρελαίου από την Ινδία

Η Ινδία μετατράπηκε στον βασικό προορισμό ρωσικού πετρελαίου μέσω θαλάσσης μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, καθώς οι αγοραστές της Δύσης απέφυγαν αυτές τις ροές. Οι εισαγωγές αναμένεται να φτάσουν σε νέο ρεκόρ 2,196 εκατ. βαρελιών ημερησίως αυτόν τον μήνα, καθώς νέα δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στο εμπόριο μετά τις αμερικανικές κυρώσεις του Ιανουαρίου.

«Προς το παρόν, οι ΗΠΑ δεν φαίνεται να αυστηροποιούν την επιβολή των κυρώσεων ή να εντείνουν τον περιορισμό του ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε η Hari. «Αν και όταν αυτό αλλάξει, πιθανότατα θα δούμε τα διυλιστήρια να κάνουν ένα βήμα πίσω. Προς το παρόν, έχουν μάθει να κινούνται ανάμεσα στα κύματα.»

Mε πληροφορίες από Bloomberg

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ