Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι ταχυφορτιστές μειώνουν τις εκπομπές αλλά κρύβουν νέο κίνδυνο ρύπανσης

Στις Ηνωμένες Πολιτείες λειτουργούν ήδη εκατοντάδες δημόσιοι ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, προσφέροντας μια πιο «πράσινη» εναλλακτική λύση έναντι της βενζίνης.

Ωστόσο, οι υποδομές αυτές κρύβουν μια παράπλευρη απειλή: οι σταθμοί φόρτισης μπορεί να συντελούν σε ατμοσφαιρική ρύπανση. Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν σαφώς λιγότερο από εκείνα με κινητήρα καύσης, μια πρόσφατη μελέτη που επικαλείται το Bloomberg χαρακτηρίζει τους ταχυφορτιστές ως μια «παραβλεπόμενη πηγή» εκπομπών.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, μόνο στο δεύτερο τρίμηνο προστέθηκαν 703 νέοι σταθμοί υψηλής ταχύτητας, ανεβάζοντας το συνολικό δίκτυο στους 11.400. Με τις εταιρείες να σχεδιάζουν την εγκατάσταση ακόμη περισσότερων μέχρι το τέλος του έτους, η ανάγκη για αντιμετώπιση των κινδύνων είναι πλέον επείγουσα, πριν η υποδομή εδραιωθεί πλήρως.

Τι έδειξε η έρευνα

Το πρόβλημα «μπορεί να λυθεί», δήλωσε ο Γιουάν Γιάο, συν-συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Fielding του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι καθαρή», αναφέρει το Bloomberg.

Οι εκπομπές πιθανότατα συνδέονται με τους ανεμιστήρες που χρησιμοποιούνται στα ερμάρια των ταχυφορτιστών συνεχούς ρεύματος. Ενώ βοηθούν στη διατήρηση της ψύξης του εξοπλισμού, η πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι πιθανότατα έχουν την ακούσια παρενέργεια να εκτοξεύουν σωματίδια από ελαστικά, φρένα και σκόνη στον αέρα.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μετρήσεις της ποιότητας του αέρα σε 50 σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος στην κομητεία του Λος Άντζελες, η πλειονότητα των οποίων ήταν τοποθεσίες υπερφόρτισης της Tesla.

Η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό, αναφέρει το Bloomberg.

Σωματίδια και επιπτώσεις στην υγεία

Η μέση συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων στον αέρα στα σημεία φόρτισης ήταν 15,2 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, ελαφρώς υψηλότερη από αυτήν που διαπίστωσαν οι ερευνητές στα βενζινάδικα και σημαντικά υψηλότερη από ό,τι σε άλλες αστικές περιοχές, όπως τα πάρκα. Σχεδόν τα μισά από τα σημεία φόρτισης είχαν ημερήσιες εκπομπές λεπτών σωματιδίων που υπερέβαιναν τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την ποιότητα του αέρα (Η μελέτη επικεντρώθηκε σε εκπομπές εκτός καυσαερίων και ως εκ τούτου δεν μέτρησε πολλά είδη ρύπανσης που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης), αναφέρει το Bloomberg.

Οι εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να συμπεριλάβουν φιλτράρισμα στους θαλάμους φόρτισης για τον μετριασμό της ρύπανσης, ανέφεραν οι συγγραφείς της μελέτης. Μπορούν επίσης να αποφύγουν την τοποθέτηση των φορτιστών κοντά σε μέρη όπως σχολεία και κατοικημένες περιοχές.

Ορισμένες εταιρείες λένε ότι έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη μείωση των κινδύνων από τα σωματίδια, αναφέρει το Bloomberg.

«Σε όλους τους τρέχοντες ταχυφορτιστές DC, η ChargePoint επιβάλλει ένα ελάχιστο ύψος για την εισαγωγή και την εξαγωγή αέρα για να περιορίσει την είσοδο σκόνης, υπολειμμάτων και νερού», δήλωσε εκπρόσωπος της ChargePoint Holdings Inc., η οποία διαχειρίζεται το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στις ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει φίλτρα αέρα στους «φορτιστές DC για να μειώσει περαιτέρω τον κίνδυνο εισόδου σκόνης ή νερού στο σύστημα ή την αποβολή σωματιδίων».

Η σύγκριση με τα βενζινοκίνητα

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν πολύ πιο ισχυρό κίνδυνο για την υγεία, τόσο λόγω των εκπομπών τους όσο και λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των βενζινάδικων, δήλωσε ο Joe Allen, ειδικός στην ποιότητα του αέρα και καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan του Χάρβαρντ, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη. Η έρευνα δείχνει ότι τα πρατήρια καυσίμων αποτελούν σημαντικές πηγές πτητικών οργανικών ενώσεων, μιας κατηγορίας χημικών ουσιών που περιλαμβάνει το καρκινογόνο βενζόλιο, ενώ τα οχήματα εσωτερικής καύσης παράγουν ρύπους που σχηματίζουν νέφος. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου επηρεάζουν επίσης αρνητικά την υγεία λόγω της επίδρασής τους στην κλιματική αλλαγή, αναφέρει το Bloomberg.

«Θα προτιμούσα πολύ περισσότερο να φορτίζω το ηλεκτρικό μου όχημα παρά να γεμίζω το βενζινοκίνητο αυτοκίνητό μου στο βενζινάδικο», είπε ο Άλεν.

«Καθώς επεκτείνουμε τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων — ειδικά τους σταθμούς ταχείας φόρτισης — θα πρέπει επίσης να δώσουμε προσοχή στις πιθανές εκπομπές από τον ίδιο τον εξοπλισμό φόρτισης», δήλωσε ο Γιάο.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ