Σε μια εποχή που οι αυξήσεις δασμών οδηγούν πολλά brands καλλυντικών σε ανατιμήσεις ή... αναθεώρηση των τιμών τους, ο οίκος Louis Vuitton δεν περιορίζεται απλώς σε αυξήσεις, αλλά επαναπροσδιορίζει πλήρως τι μπορεί να θεωρηθεί «πολυτελές» στην αγορά των κραγιόν. Το ερώτημα, ωστόσο, παραμένει: υπάρχει πραγματικά αγορά για κραγιόν αξίας 160 δολαρίων;
Ο γαλλικός κολοσσός μόδας Louis Vuitton, που ανήκει στον όμιλο LVMH, συνεργάστηκε με τη θρυλική makeup artist Pat McGrath για τη δημιουργία της πρώτης μόνιμης συλλογής μακιγιάζ του. Η σειρά «La Beauté» περιλαμβάνει 55 αποχρώσεις κραγιόν και 10 lip balms, όλα με τιμή $160, ενώ οι παλέτες σκιών τιμώνται στα $250.
Το ψηφιακό λανσάρισμα πραγματοποιήθηκε στις 25 Αυγούστου, ενώ η επίσημη διάθεση θα ξεκινήσει διαδικτυακά και σε επιλεγμένα καταστήματα Louis Vuitton στις 29 Αυγούστου 2025.
Πολυτέλεια ή υπερβολή;
Παρά τον εντυπωσιασμό, η αγορά δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη. «Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου αγορά για κραγιόν στα $160», δήλωσε η πρώην πρόεδρος της LVMH Βόρειας Αμερικής, Pauline Brown, στο Yahoo Finance. «Πιστεύω πως πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση, περισσότερο για την ενίσχυση της θέσης και της υπεροχής της μάρκας. Είναι πολύ νωρίς για να θεωρηθεί επιτυχημένο αυτό το εγχείρημα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι πρόσφατα, η Hermes κατείχε τα σκήπτρα της υψηλότερης τιμής στην κατηγορία με τα κραγιόν της στα $85. Ακολουθούσαν οι Tom Ford και Chanel, με τιμές στα $65 και $50 αντίστοιχα. Ακόμη και τα ανταλλακτικά του Louis Vuitton —$69 για κραγιόν και $92 για τετραπλές παλέτες σκιών— ξεπερνούν την τιμή πολλών ανταγωνιστικών επώνυμων προϊόντων.
Η στρατηγική πίσω από τις τιμές
Η Louis Vuitton πιστεύει ότι η τολμηρή τιμολόγηση απευθύνεται στο πιο εκλεκτό και φιλόδοξο αγοραστικό κοινό. «Η στρατηγική του οίκου επικεντρώνεται στο να προσφέρει το πιο εκλεπτυσμένο και ποιοτικό προϊόν, ώστε να διατηρήσει την κορυφαία του πελατεία και να προσελκύσει και άλλους από το άνω άκρο της αγοράς», ανέφερε η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cécile Cabanis.
Παράλληλα, προσέθεσε ότι στόχος είναι και η «στρατολόγηση της νεότερης γενιάς – όχι μέσω φθηνών προϊόντων, αλλά με την αξιοποίηση της ισχύος, του DNA και της επιθυμητότητας του οίκου Vuitton σε πιο προσβάσιμες κατηγορίες».
Οικονομική πίεση και αβεβαιότητα στην αγορά
Η νέα συλλογή μακιγιάζ της Louis Vuitton κάνει το ντεμπούτο της σε μια δύσκολη συγκυρία για τον κλάδο της πολυτέλειας, με την καταναλωτική «κόπωση» να γίνεται αισθητή και τις αντιδράσεις στις υψηλές τιμές να πληθαίνουν.
Ο όμιλος LVMH ανακοίνωσε πτώση πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο, κυρίως στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών, ενώ ο τομέας της Sephora αποτέλεσε τη θετική εξαίρεση, καταγράφοντας άνοδο σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά. Παράλληλα, ο όμιλος προχώρησε σε αναδιάρθρωση και μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 10%.
Την ίδια στιγμή, οι δασμοί που έχουν επιβληθεί από τη διοίκηση Τραμπ δοκιμάζουν την αντοχή πολλών brands, συμπιέζοντας τα περιθώρια κέρδους. Η E.l.f. Beauty, γνωστή για τις χαμηλές τιμές της, προχώρησε στην τρίτη αύξηση τιμών στην ιστορία της, ενώ και η Estée Lauder ανέφερε αναπροσαρμογές τιμών στις πρόσφατες ανακοινώσεις της.
Ο αναλυτής της Citi, Filippo Falorni, δήλωσε: «Πιστεύω πως τους επόμενους 12 μήνες θα δούμε κι άλλες αυξήσεις στις τιμές καλλυντικών στις ΗΠΑ, αλλά οι εταιρείες θα κινηθούν προσεκτικά, καθώς οι καταναλωτές ενδέχεται να στραφούν σε πιο μαζικά brands».
Σύμφωνα με την Circana, τα έσοδα από τις πωλήσεις πολυτελών καλλυντικών στις ΗΠΑ παρέμειναν στάσιμα το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα προϊόντα μαζικής αγοράς σημείωσαν άνοδο 3%.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η Pauline Brown: «Είναι πιο ενδιαφέρον να σκεφτεί κανείς ποιο είναι το κατώφλι στην τιμολόγηση, παρά το ταβάνι».