Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Nestlé: Μειώνει την περιεκτικότητα σε κακάο - Ποια η αιτία

Οι μπάρες Toffee Crisp και Blue Riband δεν μπορούν πλέον να χαρακτηρίζονται ως σοκολάτα, καθώς η Nestlé προχώρησε σε αλλαγές στη σύστασή τους.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα προϊόν θεωρείται σοκολάτας γάλακτος μόνο εφόσον περιέχει τουλάχιστον 20% στερεά κακάο και 20% στερεά γάλακτος — ποσοστά που πλέον δεν καλύπτονται μετά τη χρήση μεγαλύτερης ποσότητας φθηνότερων φυτικών λιπών.

Γιατί έγιναν οι αλλαγές

Η Nestlé αναφέρει ότι η αναδιαμόρφωση των προϊόντων κρίθηκε αναγκαία λόγω του αυξημένου κόστους πρώτων υλών.
Τονίζει, ωστόσο, ότι οι νέες συνταγές αναπτύχθηκαν «με προσοχή» και δοκιμάστηκαν αισθητηριακά, ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν σκέψη για τροποποιήσεις σε άλλα προϊόντα σοκολάτας της εταιρείας.

Η νέα περιγραφή των προϊόντων

Οι μπάρες δεν περιγράφονται πια ως σοκολάτα γάλακτος, αλλά ως προϊόντα «τυλιγμένα σε απαλή επίστρωση γεύσης σοκολάτας γάλακτος», αντανακλώντας την αλλαγή στο μείγμα των συστατικών.

Αυξημένο κόστος και περικοπές συστατικών

Η άνοδος της τιμής του κακάο, του βουτύρου κακάο και άλλων βασικών υλικών έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες τροφίμων στο να μειώσουν είτε την ποσότητα των ακριβών συστατικών είτε το μέγεθος των προϊόντων τους.
Εκπρόσωπος της Nestlé δήλωσε ότι το κόστος κακάο έχει αυξηθεί «δραματικά» τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας δυσκολότερη την απορρόφηση των ανατιμήσεων.

Τάση που επεκτείνεται στην αγορά

Η αλλαγή στις συνταγές των Toffee Crisp και Blue Riband αποκαλύφθηκε αρχικά από το The Grocer.
Δεν είναι όμως οι μόνες:
Τον Οκτώβριο, οι μπάρες Penguin και Club της McVitie’s άλλαξαν τις ετικέτες τους σε «γεύση σοκολάτας», καθώς μειώθηκε το ποσοστό κακάο μετά την επιλογή της μητρικής εταιρείας Pladis να στραφεί σε φθηνότερα υποκατάστατα.

Ο «πληθωρισμός» στη βιομηχανία τροφίμων

Παρότι οι τιμές του κακάο έχουν παρουσιάσει μικρή υποχώρηση πρόσφατα, οι συνεχόμενες αυξήσεις των τελευταίων τριών ετών —λόγω ξηρασιών και κακών σοδειών— έχουν εκτινάξει το κόστος παραγωγής.
Το φαινόμενο της τροποποίησης συνταγών για μείωση κόστους αποκαλείται συχνά «shrinkflation» ή «skimpflation», και έχει γίνει όλο και πιο συχνό, καθώς η πίεση του πληθωρισμού επιβαρύνει τις εταιρείες.

Με πληροφορίες από BBC

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ