H επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού της Ikea στις Ηνωμένες Πολιτείες και εργάζεται στον όμιλο εδώ και 32 χρόνια. Η επαγγελματική της διαδρομή αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα μακροχρόνιας εξέλιξης μέσα σε έναν πολυεθνικό οργανισμό.
Η Potenza εντάχθηκε στην Ikea αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το κολέγιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, από όπου και κατάγεται, ξεκινώντας από τον τομέα της μισθοδοσίας. Όπως παραδέχεται, δεν την ενδιέφερε τόσο η ίδια η θέση όσο η φιλοσοφία της εταιρείας και η αισθητική του σουηδικού design.
«Με την πρώτη επαφή, θα έλεγε κανείς ότι με κέρδισε περισσότερο η επωνυμία παρά η δουλειά», αναφέρει η ίδια στο CNBC Make It.
Το όραμα μιας διεθνούς καριέρας
Πέρα από την αγάπη της για το brand, η Potenza ήθελε από νωρίς να εργαστεί σε μια παγκόσμια εταιρεία που θα της έδινε τη δυνατότητα να ζήσει και να δουλέψει στο εξωτερικό. Τα πρώτα επτά χρόνια της στην Ikea τα πέρασε ταξιδεύοντας εντός του Ηνωμένου Βασιλείου, συμβάλλοντας στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και στη συγκρότηση τοπικών ομάδων.
Την ίδια περίοδο έμαθε πόσο σημαντικό είναι να εκφράζει κανείς ξεκάθαρα τις φιλοδοξίες του. Όπως λέει, ήταν απόλυτα ειλικρινής με τον προϊστάμενό της για την επιθυμία της να αποκτήσει διεθνή εμπειρία.
«Εκφράστε το ενδιαφέρον σας δυνατά και μην το κρατάτε για τον εαυτό σας. Έχετε την ευθύνη να πείτε στον οργανισμό σας: “Αυτό είναι ένα πάθος που έχω”», τονίζει.
Τα «cold» email που άνοιξαν πόρτες
Η Potenza δεν δίστασε να αναζητήσει πληροφορίες και καθοδήγηση, ρωτώντας πώς θα μπορούσε να κινηθεί και με ποιους ανθρώπους έπρεπε να μιλήσει. Τελικά, η πρωτοβουλία της να στείλει απευθείας email σε στελέχη HR της Ikea σε άλλες χώρες αποδείχθηκε καθοριστική.
Στα μηνύματα αυτά ρωτούσε αν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις που θα μπορούσε να καλύψει. Όπως θυμάται, η ανταπόκριση ήταν απρόσμενα θετική.
«Όλοι απάντησαν με ειλικρινή περιέργεια, θέλοντας να μάθουν ποια είμαι, τι κάνω και γιατί θα ήθελα να εργαστώ στη χώρα τους», σημειώνει.
Κοιτώντας πίσω, παραδέχεται ότι ήταν «όμορφα αφελής στα 20 της», στέλνοντας email σε στελέχη που δεν γνώριζε προσωπικά. «Ίσως κάποιοι να με θεώρησαν λίγο τρελή, αλλά πιστεύω ότι εκτίμησαν το θάρρος μου», λέει χαρακτηριστικά.
Η πρώτη διεθνής μετακίνηση και η προσωπική δοκιμασία
Η πρωτοβουλία αυτή της εξασφάλισε συνεντεύξεις για τρεις διαφορετικούς ρόλους στη Σκανδιναβία. Τελικά επέλεξε να μετακομίσει στη Δανία, εντασσόμενη στον παγκόσμιο οργανισμό της Ikea.
Η διαδικασία δεν ήταν εύκολη. Όπως περιγράφει, στην αρχή ήταν αγχωμένη, καθώς δεν ήξερε πώς θα αντιδρούσε ο άμεσος προϊστάμενός της. Ωστόσο, εκείνος όχι μόνο δεν τη φρέναρε, αλλά την ενθάρρυνε να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς ήθελε να αποκομίσει από την εμπειρία.
«Όταν σε ρωτούν “γιατί θέλεις να φύγεις στο εξωτερικό”, αναγκάζεσαι να επεξεργαστείς βαθύτερα τον εαυτό σου», αναφέρει. Για την ίδια, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: να ζήσει την Ikea μέσα από μια διαφορετική κουλτούρα, χωρίς να απομακρυνθεί από έναν οργανισμό που ήδη γνώριζε καλά.
Μια καριέρα χτισμένη πάνω στην κινητικότητα
Η διεθνής κινητικότητα αποδείχθηκε τελικά καθοριστική για τη μακροχρόνια πορεία της στην Ikea. Μετά τη Δανία, η Potenza μετακόμισε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ, εργαζόμενη στο γραφείο της εταιρείας στη Βοστώνη, συνέχισε στη Σουηδία και τα τελευταία χρόνια επέστρεψε ξανά στη Βοστώνη ως επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού και εταιρικού πολιτισμού της Ikea U.S.
«Στην αρχή της καριέρας μου δεν ξέρω αν είχα πλήρη επίγνωση του τι σημαίνει να αναζητάς ενεργά νέες ευκαιρίες», παραδέχεται. Όπως λέει, η Ikea την υποστήριξε ουσιαστικά μέσα από mentoring και coaching, βοηθώντας την να αναγνωρίσει τις δυνατότητές της και να τολμήσει το επόμενο βήμα.
Με πληροφορίες από CNBC