Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Τελευταία πτήση απόψε για την Alitalia - Η ένδοξη διαδρομή και η πορεία προς την απαξίωση

Πηγή: AP
Πηγή: AP

Τελευταία πτήση απόψε για την Αlitalia, η οποία μετά από 75 χρόνια ένδοξης πορείας (ιδρύθηκε το μακρινό 1946) και αμέτρητες αεροπορικές συνδέσεις, περνά στην ιστορία.

Το όνομά της προέρχεται από την έκφραση «Ali d' Italia», που σημαίνει «Φτερά της Ιταλίας» και ξεκίνησε την πλήρη δραστηριότητά  της στις 5 Μαΐου 1947, χρονιά κατά την οποία μετέφερε 10.000 επιβάτες.

Η πρώτη πτήση της, έγινε με αεροσκάφος Fiat G-12 Alcione, μεταξύ Τορίνο και Ρώμης. Η πρώτη πτήση εξωτερικού έγινε ένα χρόνο αργότερα, μεταξύ Μιλάνου και πόλεων της Νότιας Αμερικής. Στις 31 Οκτωβρίου 1957 η Alitalia συγχωνεύθηκε με την Linee Aeree Italiane (Ιταλικές Αερογραμμές) και μετονομάσθηκε σε Alitalia Linee Aeree Italiane.

Μέχρι την δεκαετία του 1990, η ΑΖ μετέφερε ήδη 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 1997 ίδρυσε την θυγατρική της Alitalia Express, ενώ το 2001 έγινε ιδρυτικό μέλος της αεροπορικής συμμαχίας SkyTeam.

Το Νοέμβριο του 2003 η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση 2.700 εργαζομένων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια για να προετοιμαστεί η εταιρεία για συγχώνευση με την Air France και KLM. Τον Απρίλιο του 2004 η εταιρεία απέκτησε την πτωχευμένη εταιρεία Gandalf Airlines, ώστε να αποκτήσει επιπλέον δικαιώματα προσγείωσης/απογείωσης κυρίως στο αεροδρόμιο του Μιλάνου και του Παρισιού.

Τα οικονομικά προβλήματα

Τον Σεπτέμβριο του 2004, η εταιρεία βρέθηκε σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και η διοίκηση αποφάσισε την απόλυση 5.000 εργαζομένων και την απόσχιση των εταιρειών σε δύο καινούριες, μία που θα ασχολείται με το πτητικό έργο και μία που θα ασχολείται με την επίγεια εξυπηρέτηση. Επιπλέον, αποφασίστηκε να μην προχωρήσει η συγχώνευση με την Air France, ενώ συνεχίστηκαν οι συζητήσεις με τα εργατικά σωματεία για μειώσεις μισθών και περαιτέρω απολύσεις, ώστε να αποφευχθεί η πτώχευση και πιθανή διάλυση της εταιρείας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ξεκινήσει έρευνα για τα σχέδια της Ιταλικής Κυβέρνησης να αναδιοργανώσει την ΑΖ, ώστε να διασφαλίσει ότι δεν θα δίδονταν παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις. Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και το σχέδιο διάσωσης της Alitalia ξεκίνησαν την άνοιξη του 2006.

Παρότι κατά την προεκλογική περίοδο του 2008 ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι είχε ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, τον Ιανουάριο του 2009 προχώρησε στην πραγματοποίησή της εξαιτίας των μεγάλων χρεών. Έτσι η Alitalia συνενώνεται με την ιδιωτική εταιρεία Air One, ενώ ως ξένος εταίρος επελέγη τελικά ο όμιλος Air France-KLM που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον αρκετό καιρό πριν.

Η εταιρεία οδεύει προς πλήρη κρατικοποίηση από τον Ιούνιο του 2020.

Η «νεογέννητη» Ita

Ετσι από την αίγλη του παρελθόντος όταν η Alitalia ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο και τις στολές του προσωπικού της σχεδίαζε ο Τζόρτζιο Αρμάνι, φτάσαμε στο σήμερα και στο «σπάσιμο» σε δύο εταιρείες, με τη «νεογέννητη» Ita να  αλληλοσυμπληρώνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Η νέα κρατική αεροπορική εταιρεία Ita «απογειώνεται» από αύριο 15 Οκτωβρίου, θα λειτουργεί με στόλο 52 αεροσκαφών, ο οποίος το 2022 θα αγγίξει τα 78 αεροσκάφη και το 2025 τα 105. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, υπογραμμίζεται ότι «φέτος μπορεί να γίνουν 2.800 προσλήψεις και το 2022 άλλες 5.750». Αναμένεται να ενεργοποιηθούν άμεσα από το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών οι διαδικασίες για την αύξηση κεφαλαίου.

Τα αεροσκάφη της -όπως γράφει ο Τύπος- θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του εθνικού αερομεταφορέα.

Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους.

Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.

"Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον", υπογραμμίζουν τα συνδικάτα.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ