Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Παραιτήθηκε ο CEO της Renault - Το γυρίζει στη... μόδα

AP Photo

Μετά από μία επιτυχημένη πενταετία στο τιμόνι της Renault, o διευθύνων σύμβουλος Λούκα Ντε Μέο ανακοίνωσε ότι αφήνει τη θέση του για νέες επαγγελματικές προκλήσεις εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Le Figaro, ο Μέο θα γίνει ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Kering, εταιρεία που διαχειρίζεται το brand Gucci.

Η παραίτηση του Ντε Μέο αποτελεί μεγάλη έκπληξη στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού είναι εκείνος που χρεώνεται την αντιστροφή του κλίματος στην προβληματική γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και το πέρασμα στην σημαντική ανάπτυξη, την αναθεώρηση της στρατηγικής συμμαχίας με τη Nissan, τον διπλασιασμό των επενδύσεων σε υβριδικούς κινητήρες, ενώ παράλληλα στράφηκε προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο 58χρονος de Meo ανέλαβε τα ηνία της Renault το 2020, έχοντας περάσει από διάφορα πόστα στο VW Group και το FCA, ανέλαβε τα καθήκοντα του CEO της Fiat και μετά της Alfa Romeo, αλλά και του προέδρου της Seat, για να καταλήξει στη συνέχεια στη Renault.

Όπως ανέφερε η Le Figaro, ο Ιταλός θα αντικαταστήσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Kering, Φρανσουά Ανρί Πινό, του οποίου η οικογένεια ελέγχει τον υπερχρεωμένο όμιλο πολυτελών προϊόντων του οποίου ηγείται εδώ και 20 χρόνια. Η Kering αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα της Le Figaro.

«Ο Λούκα Ντε Μέο εξέφρασε την απόφασή του να παραιτηθεί προκειμένου να αναλάβει νέες προκλήσεις εκτός του αυτοκινητοβιομηχανικού τομέα», ανέφερε η Renault σε ανακοίνωσή της.

Ο Ντε Μέο θα αποχωρήσει από τη Renault στα μέσα Ιουλίου, πρόσθεσε η Renault. Το γαλλικό κράτος κατέχει μερίδιο 15% στην εταιρεία.

Εάν επιβεβαιωθεί, η μετακίνηση του de Meo στην Kering, η οποία πρόσφατα δεν κατάφερε να πείσει τους επενδυτές της χρηματιστηριακής αγοράς για τα σχέδιά της να αναδιαμορφώσει την ετικέτα Gucci, θα σηματοδοτήσει μια δραματική αλλαγή στον όμιλο. Ο Πινό θα παραμείνει πρόεδρος της Kering.

Οι εικασίες σχετικά με την ηγεσία του ομίλου, ο οποίος κατέχει επίσης τις ετικέτες Yves Saint Laurent και Balenciaga, επιταχύνθηκαν την περασμένη εβδομάδα, αφού τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο Πινό ήταν έτοιμος να παραιτηθεί από τον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου.

Οι μετοχές της Kering έχουν χάσει περισσότερο από το 60% της αξίας τους τα τελευταία δύο χρόνια, τα οποία σημαδεύτηκαν από «καμπανάκια» όπως οι ανακοινώσεις για τα κέρδη αλλά και οι αλλαγές σχεδιαστών στην Gucci, μια πρώην «αγελάδα μετρητών» για την εταιρεία η οποία και εξακολουθεί να είναι η πιο σημαντική μάρκα της από άποψη πωλήσεων και κερδών.

Η εστίαση της Renault στις ευρωπαϊκές αγορές την έχει σε μεγάλο βαθμό προστατεύσει από την αναταραχή που συνδέεται με τις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ, την οποία αντιμετωπίζουν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Mercedes-Benz.

Η Renault ήταν μία από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν εξέδωσε προειδοποίηση κερδών το περασμένο φθινόπωρο. Οι μετοχές της έχουν αυξηθεί κατά περίπου 90% τα τελευταία πέντε χρόνια, όντας η αυτοκινητοβιομηχανία με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη. Η ανταγωνίστρια Stellantis έχει αυξηθεί κατά 15% και η VW έχει υποχωρήσει κατά 38%.

H μετοχή της Renault βουτάει περίπου 7% με το άνοιγμα των ευρωπαϊκών αγορών, ενώ αντίθετα εκείνη της Kering ενισχύεται 7%.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ