Για απάτη καταδικάστηκαν από γερμανικό δικαστήριο τέσσερα πρώην στελέχη της Volkswagen, σχεδόν δέκα χρόνια μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου χειραγώγησης εκπομπών ρύπων σε πετρελαιοκίνητα οχήματα της εταιρείας που έμεινε γνωστό ως «dieselgate».
Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων, το δικαστήριο του Μπράουνσβαϊγκ επέβαλε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών και έξι μηνών στον πρώην επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης πετρελαιοκινητήρων. Ο πρώην διευθυντής ηλεκτρονικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης καταδικάστηκε σε δύο χρόνια και επτά μήνες.
Τα άλλα δύο πρώην στελέχη καταδικάστηκαν σε ποινές με αναστολή διάρκειας 15 και 10 μηνών αντίστοιχα.
Το σκάνδαλο
Το σκάνδαλο ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) εξέδωσε ειδοποίηση παραβίασης, κατηγορώντας τη Volkswagen ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό εξαπάτησης στα οχήματά της. Το λογισμικό επέτρεπε στα αυτοκίνητα να περνούν τις δοκιμές εκπομπών ρύπων, ενώ στην πραγματικότητα παρήγαν πολύ υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης κατά την οδήγηση στον δρόμο.
Εκτοτε η εταιρεία έχει πληρώσει πάνω από 33 δισεκατομμύρια ευρώ (ή 37,5 δισ. δολάρια) σε πρόστιμα και αποζημιώσεις προς ιδιοκτήτες οχημάτων.
Δύο στελέχη της Volkswagen καταδικάστηκαν σε φυλάκιση και στις ΗΠΑ, ενώ ο πρώην επικεφαλής της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ, έλαβε ποινή με αναστολή 21 μηνών και χρηματικό πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ - σε μια απόφαση που παραμένει εφέσιμη.
Η απουσία του πρώην CEO
Αξιοσημείωτη - σημειώνει το Associated Press - ήταν η απουσία του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, από τη δίκη, η οποία διήρκεσε σχεδόν τέσσερα χρόνια. Οι διαδικασίες εις βάρος του έχουν ανασταλεί για λόγους υγείας, και παραμένει άγνωστο πότε ή αν θα οδηγηθεί τελικά σε δίκη. Ο ίδιος αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή ή παρανομία.
Σημειώνεται ότι στη Γερμανία εκκρεμούν δικογραφίες για 31 ακόμη υπόπτους, που συνδέονται με την υπόθεση.
Με πληροφορίες από Associated Press