Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Ιαπωνία: Δασμοί και γεν «ροκανίζουν» τα κέρδη για Toyota και Honda

Πηγή: AP

Ασθενέστερα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους αναμένεται να ανακοινώσουν εντός της τρέχουσας εβδομάδας οι ιαπωνικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota και Honda, καθώς οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές και η ενίσχυση του γεν περιορίζουν τα κέρδη τους, παρά τη σταθερή ζήτηση για υβριδικά μοντέλα στις σημαντικότερες αγορές τους στο εξωτερικό.

Όπως τονίζει το Reuters, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με αυξανόμενη αβεβαιότητα στις ΗΠΑ, όπου οι δασμοί στις εισαγωγές αυξάνουν τις τιμές των οχημάτων και δοκιμάζουν την αντοχή της καταναλωτικής ζήτησης. Οι επενδυτές αναμένουν ενδείξεις για το πώς οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ιαπωνίας αντιμετωπίζουν αυτές τις πιέσεις.

Εκτιμήσεις για τα κέρδη

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, εκτιμάται ότι θα ανακοινώσει πτώση 31% στα λειτουργικά κέρδη σε ετήσια βάση, στα 902 δισ. γεν (6,14 δισ. δολ.) την Πέμπτη, σύμφωνα με τον μέσο όρο επτά αναλυτών που συμμετείχαν σε έρευνα της LSEG. Αν οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για το ασθενέστερο τριμηνιαίο αποτέλεσμα της εταιρείας εδώ και πάνω από δύο χρόνια.

Αντίστοιχα, η Honda αναμένεται να ανακοινώσει την Τετάρτη μείωση 36% στα λειτουργικά κέρδη της, στα 311,7 δισ. γεν, στο δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης. Η εταιρεία έχει ήδη προβλέψει πτώση 59% στα ετήσια κέρδη της.

Επιπτώσεις από τους δασμούς

Οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο επιβολής δασμών 15% στις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, έναντι 27,5% προηγουμένως, έπειτα από τη διμερή εμπορική συμφωνία του περασμένου μήνα.

Άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές έχουν επίσης προειδοποιήσει για ασθενέστερα κέρδη, επικαλούμενοι τις ίδιες πιέσεις από τους δασμούς και την ισχυρότερη ισοτιμία του γεν σε σχέση με πέρυσι.

«Το πρώτο τρίμηνο θα είναι δύσκολο για την Toyota», δήλωσε ο αναλυτής αυτοκινήτου της CLSA, Κρίστοφερ Ρίχτερ. «Τα πράγματα θα πρέπει να βελτιωθούν στη συνέχεια», πρόσθεσε, αναφερόμενος σε κάποια ανακούφιση από τη μείωση των δασμών.

Στρατηγικές και πωλήσεις

Η Honda εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από την αμερικανική αγορά, καθώς οι πωλήσεις της σε άλλες περιοχές υποχωρούν. Στις ΗΠΑ αντιστοιχούσε περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 5% την ίδια περίοδο, επηρεασμένες από διψήφιες μειώσεις σε Κίνα, Ασία και Ευρώπη.

Αντίθετα, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 6% την ίδια περίοδο, χάρη στη ζήτηση για υβριδικά μοντέλα, τα οποία προσφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στις ΗΠΑ, τα υβριδικά Camry και Sienna παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή. Η εταιρεία σημείωσε επίσης άνοδο 7% στις πωλήσεις της στην Κίνα κατά το πρώτο εξάμηνο.

Από την πλευρά της, η Honda ανακοίνωσε τον Μάιο ότι μειώνει τις επενδύσεις της στα ηλεκτρικά οχήματα λόγω επιβράδυνσης της ζήτησης, επικεντρώνοντας την προσοχή της στα υβριδικά μοντέλα με διάφορες ανανεωμένες εκδόσεις. Είχε ήδη καθυστερήσει τα σχέδιά της για δημιουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον Καναδά.

Προοπτικές

Οι επενδυτές αναμένουν ενημερώσεις και από τις δύο εταιρείες σχετικά με την πολιτική τιμών τους και πιθανές αναθεωρήσεις στις ετήσιες προβλέψεις τους.

Σύμφωνα με την CLSA, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εφαρμόζουν πρακτικές όπως η μεταφορά τιμολόγησης μεταξύ θυγατρικών για να μετριάσουν το βάρος των δασμών.

Από την αρχή του έτους, η μετοχή της Toyota έχει υποχωρήσει κατά 16%, ενώ της Honda παραμένει αμετάβλητη.

Με πληροφορίες από Reuters

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ