Ένας πρωτοφανής αριθμός Αμερικανών αναμένεται να συμμετάσχει στο φετινό πενθήμερο εκπτώσεων, που ξεκινά την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και κορυφώνεται τη Cyber Monday. Η Εθνική Ένωση Λιανεμπορίου των ΗΠΑ υπολογίζει ότι περίπου 186,9 εκατομμύρια καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές, αριθμός υψηλότερος ακόμη και από το περσινό ρεκόρ των 183 εκατομμυρίων.
Παρότι η περίοδος αυτή θεωρείται παραδοσιακά «χρυσή» για ηλεκτρονικά και άλλα επώνυμα είδη, φέτος οι προσφορές εμφανίζονται πιο περιορισμένες λόγω των αυξημένων δασμών που επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις.
Τα καταστήματα ξεκίνησαν νωρίτερα τον αγώνα των εκπτώσεων
Οι αλυσίδες λιανικής λάνσαραν από νωρίς τις καμπάνιες τους για να ενισχύσουν τις πωλήσεις, καθώς το γιορτινό δίμηνο αποτελεί περίπου το ένα τρίτο των ετήσιων εσόδων του κλάδου.
Οι προβλέψεις δείχνουν ότι οι πωλήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα για Νοέμβριο–Δεκέμβριο αναμένεται να ξεπεράσουν για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια, με αύξηση 3,7%–4,2%, αν και χαμηλότερη από το περσινό 4,8%.
Ακρίβεια και δασμοί προκαλούν σκεπτικισμό στους καταναλωτές
Πολλοί Αμερικανοί δηλώνουν ότι θα μειώσουν τον προϋπολογισμό τους, καθώς τα βασικά έξοδα – από τρόφιμα μέχρι ασφάλιση υγείας – έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Κάτοικοι Νέας Υόρκης σημειώνουν ότι «όλα είναι ακριβότερα», ενώ αγοραστές από άλλες πολιτείες αναφέρουν πως περιορίζουν τις δαπάνες για δώρα, επιλέγοντας πιο οικονομικές κατηγορίες όπως βιβλία και είδη σπιτιού αντί ακριβών ηλεκτρονικών.
Η Ένωση Λιανεμπορίου εκτιμά ότι η μέση δαπάνη για εποχικά προϊόντα και δώρα θα φτάσει τα 890 δολάρια ανά άτομο, μειωμένη σε σχέση με πέρσι (902 δολάρια).
Περίπου τα δύο τρίτα όσων συμμετείχαν σε σχετικές έρευνες απάντησαν ότι σκοπεύουν να περιμένουν τις εκπτώσεις του τριημέρου για να προχωρήσουν σε αγορές, έναντι 59% την προηγούμενη χρονιά.
Ωστόσο, η αναμονή δεν εγγυάται καλύτερες τιμές φέτος.
Αβέβαιο το πότε είναι πραγματικά «η σωστή στιγμή» για αγορά
Σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι προσφορές του φετινού Νοεμβρίου ήταν σαφώς λιγότερες.
Ο Εντγκαρ Ντβόρσκι, ιδρυτής του Consumer World, επισημαίνει ότι με τόσες πρόωρες εκπτώσεις δεν είναι σαφές αν η Black Friday θα προσφέρει κάτι καλύτερο ή αν ορισμένα προϊόντα θα εξαντληθούν εντελώς.
Αντίστοιχα, η σύμβουλος Τζέσικα Ραμίρες από το Consumer Collective παρατηρεί ότι οι εκπτώσεις των πρώτων εβδομάδων του μήνα ήταν «πολύ περιορισμένες», ενώ όσες εμφανίζονται «δεν διαρκούν πολύ και δεν είναι πραγματικά εντυπωσιακές».