Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε σήμερα Παρασκευή την επιβολή δασμών έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, σε μια κίνηση που θα αυξήσει τις εμπορικές εντάσεις με το Πεκίνο, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών άμεσα που θα διαρκέσουν για πέντε χρόνια.
Δέκα κράτη μέλη ψήφισαν υπέρ του μέτρου, ενώ η Γερμανία και άλλα τέσσερα ψήφισαν κατά και 12 απείχαν.
Το μπλοκ προσπαθεί ενεργά να μειώσει τις εξαρτήσεις του από την Κίνα, με τον πρώην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι να προειδοποιεί τον περασμένο μήνα ότι «ο κρατικός ανταγωνισμός της Κίνας» ήταν μια απειλή για την ΕΕ που θα μπορούσε να την αφήσει ευάλωτη στον ανταγωνισμό. Η ΕΕ, η οποία έκανε 739 δισεκατομμύρια ευρώ (815 δισεκατομμύρια δολάρια) σε εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα πέρυσι, χωρίστηκε ως προς το αν θα προχωρήσει με τους δασμούς.
Οι νέοι δασμοί θα είναι έως και 35% για τους κατασκευαστές EV που εξάγουν από την Κίνα και θα υπερβαίνουν τον υφιστάμενο συντελεστή 10%.
Οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα απορροφήσουν τους δασμούς ή θα αυξήσουν τις τιμές, τη στιγμή που η επιβράδυνση της ζήτησης στο εσωτερικό συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους τους. Η προοπτική των δασμών έχει ωθήσει ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη, κάτι που θα μπορούσε να τις βοηθήσει να αποφύγουν τους δασμούς.
Οι πρόσθετοι δασμοί έχουν ήδη επιβραδύνει τη δυναμική των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις τους να βυθίζονται κατά 48% τον Αύγουστο σε χαμηλό 18 μηνών. Η περιοχή είναι ένας επιθυμητός προορισμός για τους κατασκευαστές της χώρας, επειδή τα EV πωλούνται σε σχετικά υψηλούς αριθμούς και σε πολύ πιο εύρωστες τιμές από άλλες εξαγωγικές αγορές.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ που κατασκευάστηκαν στην Κίνα αυξήθηκε από περίπου 3% σε περισσότερο από 20% τα τελευταία τρία χρόνια. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσώπευαν περίπου το 8% αυτού του μεριδίου αγοράς, καθώς οι διεθνείς εταιρείες που εξάγουν από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της Tesla Inc., καταλαμβάνουν το υπόλοιπο.
Ωστόσο, η αύξηση των δασμών στην Ευρώπη θα έχει «μικρό αντίκτυπο» στους Κινέζους κατασκευαστές, επειδή η περιοχή αντιπροσωπεύει μόνο ένα κλάσμα των συνολικών πωλήσεών τους, σύμφωνα με τον αναλυτή της Daiwa Securities, Kevin Lau. Η Ευρώπη συνεισέφερε μεταξύ 1% και 3% των συνολικών πωλήσεων για τις BYD Co., Zhejiang Geely Holding Group Co. και SAIC Motor Corp. κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, εκτίμησε.