Μεγάλη βελτίωση σημείωσε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Ιούλιο, σύμφωνα με την έρευνα που γίνεται σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ωστόσο, η βελτίωση αντανακλά την πορεία της βιομηχανίας και του τομέα υπηρεσιών (με αιχμή του δόρατος τον τουρισμό), ενώ το κλίμα έγινε περισσότερο αρνητικό μεταξύ των καταναλωτών και υποχώρησε στο λιανικό εμπόριο.
Ειδικότερα, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στην Ελλάδα στις 109,1 μονάδες από 106,1 μονάδες τον Ιούνιο. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή το τελευταίο 12μηνο μετά από αυτή τον Σεπτέμβριο του 2024 (110,2 μονάδες). Ανοδικά κινήθηκε ο Δείκτης και στην Ευρωζώνη, όπου διαμορφώθηκε στις 95,8 μονάδες από 94,2 τον Ιούνιο.
Η εμπιστοσύνη στον τομέα της βιομηχανίας αυξήθηκε στις 9,6 μονάδες (από 3,2 τον Ιούνιο) που είναι το υψηλότερο επίπεδο 12μήνου και στον τομέα των υπηρεσιών στις 30,2 μονάδες (από 29,3) που είναι η υψηλότερη από τον Οκτώβριο του 2024.
Αντίθετα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε στις -47,6 μονάδες (από -46,9 τον Ιούνιο) στο χαμηλότερο επίπεδο από πέρυσι τον Οκτώβριο, ενώ η εμπιστοσύνη στο λιανικό εμπόριο έγινε αρνητική (-0,1 μονάδες) μετά από μία σύντομη αύξηση τον Ιούνιο στις 12,7 μονάδες.
Τέλος, ο δείκτης εμπιστοσύνης στον κατασκευαστικό τομέα υποχώρησε στις 18 μονάδες από 21,8 τον Ιούνιο, αλλά είναι ο δεύτερος υψηλότερος στο τελευταίο 12μηνο.