Νέα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ITC 2025: Οι μεγάλες επενδύσεις logistics, οι προκλήσεις υποδομών και η στρατηγική θέση της Ελλάδας

Οι μεγάλες επενδύσεις στο real estate logistics και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται ώστε ο κλάδος των υποδομών logistics στην Ελλάδα να εξελιχθεί πιο γρήγορα και αποδοτικά, αποτέλεσαν το βασικό θέμα του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2025, το οποίο διεξάγεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο.

Σύμφωνα με τον Πάνο Καρπάθιο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της KARPATHIOS DEVELOPMENT, το 2024 επενδύθηκαν στη χώρα περίπου 500 εκατ. ευρώ στον τομέα του real estate logistics.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι το ποσό αυτό παραμένει χαμηλό συγκριτικά με τις επενδύσεις που γίνονται στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου το συνολικό ύψος αναμένεται να φτάσει τα 180 δισ. ευρώ.

Οι θεσμικοί επενδυτές και οι νέες τάσεις στον κλάδο

Αναφερόμενος στη διαμόρφωση του ανταγωνισμού και την ύπαρξη ευκαιριών στον real estate logistics και των μεγάλων ακινήτων, ο κ. Καρπάθιος αναφέρθηκε στους θεσμικούς επενδυτές, που όπως είπε «αποτελούν ευκαιρία και πρόσκληση για τον κλάδο, που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στρατηγικά».

Η ύπαρξή τους στην αγορά εκτίμησε ότι θα εντείνει τον ανταγωνισμό, «με τους developers να επικεντρώνονται στην ανάπτυξη ακινήτων σε ζητήματα όπως η βιωσιμότητα, η τεχνολογία, οι αυτοματισμοί, το ESG, η κατανάλωση ενέργειας κ.ά.».

Όσον αφορά την ύπαρξη κινήτρων σε περιοχές με μεγάλη ανάπτυξη και έλλειψη υποδομών, όπου υπάρχει χαμηλή διαθεσιμότητα χώρων, ο κ. Καρπάθιος αναφέρθηκε στην:

· Απλοποίηση χωροταξικών διαδικασιών
· Ενίσχυση υποδομών και επενδύσεις σε οδικά δίκτυα, λιμάνια
· Βιωσιμότητα (φορολογικές ελαφρύνσεις)
· Συνέργεια Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (cluster logistics)

Καταλήγοντας, διέβλεψε ότι η έλλειψη μεγάλων διαθέσιμων οικοπέδων δεν θα οδηγήσει σύντομα σε αναπτύξεις ακινήτων εκτός του παραδοσιακού άξονα Ελευσίνας - Ασπροπύργου.

Η ζήτηση ως μοχλός για νέες επενδύσεις

Ο Κωνσταντίνος Πεχλιβανίδης, Chief Property Investment Officer, Premia Properties υπογράμμισε ότι οι συνθήκες κόστους στον κλάδο των logistics έχουν αλλάξει σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, με εκτόξευση του κόστους κατασκευής κι αύξηση των ενοικίων. Δεν έχει αυξηθεί όμως παράλογα, καθώς οι τιμές προσαρμόζονται στη ζήτηση.

«Όσο υπάρχει ζήτηση θα υπάρχουν επενδύσεις, ανάλογα με την κερδοφορία που αναζητά η κάθε εταιρεία» είπε ο κ. Πεχλιβανίδης.

Τόνισε ότι ακόμα η κατάσταση είναι καλή στην αγορά και υπάρχει περιθώριο για κερδοφορία στον κλάδο των logistics.

Όσον αφορά στην παρουσία Premia Properties στον κλάδο των logistics, ο κ. Πεχλιβανίδης σημείωσε πως η εταιρία μπήκαμε πρώτη στην αγορά, μεγαλώνοντας το χαρτοφυλάκιο αρκετά και από νωρίς.

«Διαφέρουμε από κάποιες από τις υπόλοιπες ΑΕΕΑΠ, γιατί είμαστε καθαρόαιμοι επενδυτές, δεν συνδυάζουμε την επένδυση με τη λειτουργία» είπε ο κ. Πεχλιβανίδης. Συμπλήρωσε ότι πέρα από τα logistics, η εταιρία ασχολείται με διαφόρων ειδών ακίνητα.

Σιδηρόδρομος, λιμάνια και νέα logistics parks

O Θρασύβουλος Μακιός, CEO, OB Streem, μιλώντας για τις μεγάλες επενδύσεις στο real estate logistics σε Αττική και Θεσσαλονίκη δήλωσε ότι μια πρόκληση στις υποδομές της χώρας μας είναι ο σιδηρόδρομος.

«Στο οδικό δίκτυο οι υποδομές ολοκληρώνονται. Ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που περιμένουμε χρόνια να ολοκληρωθεί, αλλά με το δυστύχημα των Τεμπών και το φαινόμενο Daniel, αυτό καθυστέρησε ακόμα περισσότερο. Αναγκαστικά, λοιπόν, ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα πρόβλημα», εξήγησε.

Σχολιάζοντας τις υποδομές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο Θρασύβουλος Μακιός είπε πως: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα λιμάνι ενδοχώρας που εκ των πραγμάτων δε θα αλλάξει τον γεωπολιτικό χάρτη των logistics της περιοχής. Αυτό που θα έλεγε κανείς πως λείπει από τις υποδομές είναι τα μεγάλα logistics parks. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μεγαλύτερα κέντρα, ώστε να μπορούμε να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες μας και να γίνουμε με αυτόν τον τρόπο ανταγωνιστικοί. Έτσι θα προσελκύσουμε ευκολότερα και διεθνείς ροές. Αυτό δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα για να γίνει αλλά είναι σίγουρα πολύ ωφέλιμο».

Τέλος, ο κ. Μακιός αναφέρθηκε στη στρατηγική της OB Streem και στον ρόλο που παίζει η Ελλάδα στον γεωπολιτικό χάρτη των logistics στην Ευρώπη. «Η χώρα μας είναι η πύλη για την κεντρική Ευρώπη. Εμείς θέλουμε να είμαστε ο άξονας που θα ενώνει τον Πειραιά με την κεντρική Ευρώπη. Σήμερα δραστηριοποιούμαστε, εκτός από την Ελλάδα, και στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Βόρεια Μακεδονία, στη Σερβία και στην Ουγγαρία, μέσω της οποίας «ακουμπάμε» και τη δυτική Ευρώπη. Από εδώ και πέρα η ανάπτυξή μας θα έρθει με την ενδυνάμωσή μας σε όλες αυτές τις χώρες αλλά και φυσικά μέσω της Ελλάδας», κατέληξε.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ