Νέα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ITC 2025: Ηλεκτροκίνηση, υδρογόνο και υποδομές φόρτισης στο επίκεντρο της συζήτησης για τις μεταφορές

Οι δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντά η «πράσινη» μετάβαση στον τομέα των οδικών μεταφορών και ειδικότερα στην αγορά αυτοκινήτου και καυσίμων βρέθηκαν στο επίκεντρο του πάνελ «Οι τάσεις στην αυτοκίνηση και η διείσδυση ηλεκτροκίνησης και υδρογονοκίνησης» στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025.

Ο Μάνος Βράιλας, πρόεδρος της Hellastron, παρουσίασε τις επενδύσεις που πραγματοποιούν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.

Όπως ανέφερε, το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων αριθμεί πλέον πάνω από 55 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με μέση κάλυψη 55 χλμ. μεταξύ τους, ενώ λειτουργούν και πρατήρια φυσικού αερίου σε Ψαθόπυργο, Μέγαρα, Σχηματάρι και Ευαγγελισμό.

Οι υποδομές και τα ποσοστά διείσδυσης

Αναφέρθηκε στην απουσία λειτουργίας πρατηρίων καυσίμων υδρογόνου, εξέφρασε, ωστόσο, την ελπίδα ότι μέσα στα επόμενα χρόνια οι αυτοκινητόδρομοι - μέλη της Hellastron θα είναι σε θέση να εμπλουτίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.

Σύμφωνα με τον κ. Βράιλα «οι διαθέσιμες υποδομές εξυπηρετούν πλήρως την υπάρχουσα ζήτηση», καθώς στην Ελλάδα κυκλοφορούν 25.000 ηλεκτρικά και 32.000 plug-in hybrid αυτοκίνητα σε σύνολο 5,5 εκατομμυρίων οχημάτων.

Επίσης, ο αριθμός ΙΧ οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι μόλις 7.000, «δηλ. μόλις το 0,46% των οχημάτων που κινούνται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας», συμπλήρωσε ο κ. Βράιλας.

Ο πρόεδρος της Hellastron παρατήρησε ότι οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικά και plug in hybrid) κινούνται ανοδικά κατ' έτος στην Ελλάδα, καθώς το 2023 ανήλθαν στο 7%, το 2024 στο 9,8%, ενώ μέχρι στιγμής βρίσκονται στο 12,3%.

Ωστόσο, όπως είπε, η αύξηση αυτή αφορά κυρίως τα plug-in hybrid οχήματα και επιπλέον γίνεται με πολύ χαμηλότερους αριθμούς στην χώρα μας έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου. «Αν συνεχιστεί αυτή η πορεία, δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε τον στόχο που έχει τεθεί από την Κομισιόν βάσει της σχετικής Οδηγίας, δηλ. το 50% των νέων ταξινομήσεων να είναι ηλεκτρικά» είπε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός αυτό οφείλεται στο ακριβό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και στο κόστος μετακίνησης, καθώς οι εμπορικοί φορτιστές είναι 40% ακριβότεροι σε σχέση με το συμβατικό καύσιμο.

Οι νέες τεχνολογίες και η εφαρμογή τους

Στην σημασία της προώθησης της επαγωγικής φόρτισης για αδιάλειπτη εν κινήσει φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εστίασε κατά την ομιλία του ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, πρόεδρος του ΕΚΕΤΑ.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην σημασία της αμφίδρομης φόρτισης από το δίκτυο, που πρόκειται σύντομα να μετατρέψει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε κινητούς σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας.

Τέλος, παρουσίασε τη δημιουργία από το ΕΚΕΤΑ Κόμβου παραγωγής και διάθεσης πράσινου υδρογόνου στην Πτολεμαΐδα, που θα οδηγήσει σύντομα και σε σχετική φόρτιση με υδρογόνο οχημάτων του Δήμου.

Όπως είπε, «Οι νέες μορφές ενέργειας είναι εδώ για να μείνουν και το μέλλον μας πλησιάζει γοργά».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ