Νέα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Αθήνας: Στον σταθμό Κυψέλη έφτασε ο μετροπόντικας «Νίκη» – Πάνω από 7 χλμ σηράγγων στη Γραμμή 4

Πηγή: Eurokinissi

Ασταμάτητα συνεχίζεται η πορεία των μετροπόντικων κάτω από την Αθήνα, στο πλαίσιο της κατασκευής της νέας Γραμμής 4 του Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μετροπόντικας «Νίκη» έφτασε στον σταθμό Κυψέλη, έχοντας ήδη διανοίξει περισσότερα από 2,6 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας.

Όπως εκτιμάται, ο σταθμός Κυψέλη αναμένεται να συγκαταλέγεται στους πιο πολυσύχναστους της Γραμμής 4, λόγω της υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας της περιοχής. Η «Νίκη», που ξεκίνησε από το Φρέαρ Βεΐκου, έχει ήδη περάσει από τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος.

Μετά το απαραίτητο τεχνικό σέρβις, ο μετροπόντικας θα συνεχίσει προς τον επόμενο σταθμό, τα Δικαστήρια, όπου αναμένεται να φτάσει έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, η διαδρομή του περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι, με τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό έως το τέλος του 2026.

Στην τελική ευθεία ο μετροπόντικας «Αθηνά»

Την ίδια ώρα, ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Αθηνά», έχει ήδη διανύσει 4,5 χιλιόμετρα από τα συνολικά 5,7 χλμ της διαδρομής του. Έχει περάσει από τους σταθμούς Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια και Πανεπιστημιούπολη, ενώ πλέον βρίσκεται στο τελευταίο σκέλος.

Αφού ολοκλήρωσε την εκσκαφή στον σταθμό Καισαριανή, κατευθύνεται προς τον Ευαγγελισμό, όπου θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το έργο. Συνολικά, οι δύο μετροπόντικες έχουν διανοίξει περισσότερα από 7 χιλιόμετρα από τα 12,8 χιλιόμετρα της νέας «πορτοκαλί» γραμμής.

Υπενθυμίζεται ότι το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A., που έχει αναλάβει το έργο, προμηθεύτηκε τα δύο TBM καινούργια από τη Γερμανία. Τα μηχανήματα ξεκίνησαν από τα δύο άκρα της γραμμής, με κοινό σημείο εξόδου τον σταθμό Ευαγγελισμός.

Παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες με συμβατικά μηχανικά μέσα για την κατασκευή υπόγειων σηράγγων κάτω από τη Λεωφόρο Βεΐκου και τη Λεωφόρο Κατεχάκη, καθώς και η διάνοιξη της σήραγγας αποβαθρών στον σταθμό Κολωνάκι.

Η πρόοδος στους σταθμούς της γραμμής

Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε 11 από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4, μεταξύ των οποίων οι Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια και Ζωγράφου. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται επίσης τα φρέατα Βιβλιοθήκης και Ευαγγελισμού, καθώς και το Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στα Σεπόλια.

Πιο προχωρημένο στάδιο παρουσιάζουν οι σταθμοί Κολωνάκι και Άλσος Βεΐκου, όπου έχει ήδη ξεκινήσει η κύρια κατασκευή. Εκσκαφές σταθμών πραγματοποιούνται επίσης σε Γαλάτσι, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία και Καισαριανή.

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους τέσσερις σταθμούς, στον Εξάρχεια το εργοτάξιο παραδόθηκε πρόσφατα και απαιτούνται οι απαραίτητες εγκαταστάσεις. Στον Ευαγγελισμό εκκρεμεί προσφυγή για το Πάρκο Ριζάρη, στην Πανεπιστημιούπολη συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα, ενώ στο Γουδή γίνεται αναθεώρηση της μελέτης λόγω εντοπισμού αχαρτογράφητου αγωγού της ΕΥΔΑΠ.

Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας

Η Γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο αμιγώς δημόσιο έργο στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 1,8 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση ξεκίνησε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συνεχίζεται στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Για την Ελληνικό Μετρό, το έργο συνιστά το μεγαλύτερο στοίχημα, καθώς η υλοποίησή του έχει αντιμετωπίσει σημαντικές τεχνικές και θεσμικές δυσκολίες. Αν και αρχικά προβλεπόταν ολοκλήρωση έως τα τέλη του 2029, το χρονοδιάγραμμα μετατίθεται, με αναμονή νέων επίσημων οροσήμων.

Η νέα γραμμή θα λειτουργεί με πλήρως αυτόματο σύστημα, στα πρότυπα του Μετρό Θεσσαλονίκης, με θύρες ασφαλείας στους σταθμούς και συρμούς χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με τις μελέτες, θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 340.000 επιβάτες ημερησίως, με συχνότητα δρομολογίων ακόμη και ανά 90 δευτερόλεπτα στις ώρες αιχμής.

Η λειτουργία της αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς επτά σταθμοί βρίσκονται εντός του Δήμου Αθηναίων, ενώ οι υπόλοιποι εξυπηρετούν ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, η Καισαριανή και ο Ζωγράφος.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ