Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία το flyover της περιφερειακής Θεσσαλονίκης - 5 σχήματα στο διαγωνισμό

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover Θεσσαλονίκης / Πηγή: Intime

Προς ολοκλήρωση οδεύει το μεγάλο έργο για το flyover της περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κλείνει τη β' φάση του έργου που αφορούσε τον διάλογο. Επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση της ημερομηνίας της τελικής φάσης, που είναι η κατάθεση των προσφορών από τα πέντε σχήματα που συμμετέχουν στον σχετικό διαγωνισμό.

Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και έχει κινητοποιήσει τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. Στον διαγωνισμό έχουν λάβει θέσεις οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Αν δεν υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις, το έργο μπορεί να υπογραφεί μέσα στο 2022 και να δούμε τις πρώτες εργασίες το 2023. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν διαγωνισμό που τρέχει με μεγάλες ταχύτητες και σε λιγότερο από ένα έτος οδηγούμαστε στη φάση των προσφορών.

Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Ποιο είναι το αντικείμενο

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13 χλμ. πάνω από την υφιστάμενη περιφερειακή Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα).

Πιο συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 χλμ. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 χλμ., προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 χλμ., προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά).

Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδική.

Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο-ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της περιφερειακής.

Οι άλλες οδικές ΣΔΙΤ

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα υλοποίησης οδικών έργων ΣΔΙΤ. Πέρα από το flyover, σε προχωρημένο διαγωνισμό είναι ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη.

Αμφότεροι οι διαγωνισμοί βρίσκονται στη β' φάση και εκτιμάται πως μέσα στο 2022 θα τρέξει το τελικό στάδιο με την κατάθεση των προσφορών και την ανάδειξη αναδόχου.

Σε διαδικασία έναρξης δημοπράτησης είναι ακόμα δύο οδικά έργα. Αυτά αφορούν στους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Στα δύο αυτά έργα έχουν προσληφθεί σύμβουλοι και μόλις ληφθεί το πράσινο φως της Διυπουργικής Επιτροπής θα μπορέσουν να προκηρυχθούν.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ