Νέα
  • ΓΔ: 779.68 -3.32%
  • Τζίρος: 79,28 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Σιδηρόδρομος: Ξεκινά το έργο ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο

Πηγή: Eurokinissi
Πηγή: Eurokinissi

Για τις 6 Ιουλίου «κλείδωσε» η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο. Στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα πέσουν οι υπογραφές με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 18,34%. Το έργο αυτό ολοκληρώνει τη γραμμή μέχρι το Αίγιο και δίνει νέες δυνατότητες στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Πελοποννήσου. 

Συνολικά στον διαγωνισμό κατατέθηκαν τρεις προσφορές. Οι άλλες δύο προσφορές ήταν από ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και το έργο έχει παρουσιαστεί και στη Βουλή των Ελλήνων. Το συνολικό αρχικό κόστος του έργου είναι ποσού με ΦΠΑ 83,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, πέρα από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο-Ρίο. Με αυτή τη διπλή επιτυχία η εν λόγω κοινοπραξία πρόκειται να αναλάβει την πλήρη αποπεράτωση των σιδηροδρομικών έργων από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.

Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ

H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε βγει στον αέρα το συγκεκριμένο έργο, αλλά τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, άδοξα, λόγω προβλημάτων.

Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή γραμμή η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα.

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.

Το αντικείμενο του έργου

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά γενικότερα σε:

  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
  • Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
  • Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
  • Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών - Passenger Information System (PIS).
  • Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας - Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
  • Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη.
  • Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
  • Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο παρόν έργο.

Τα έργα για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω ταυτόχρονα προχωρά και ο διαγωνισμός για το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το τρένο στην πόρτα της Πάτρας.

Το έργο με κόστος 179 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τις γραμμές, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και την κατασκευή νέων σταθμών.

Στις αρχές του έτους ξεκίνησε και ο διαγωνισμός για το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το νέο λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).

Τα έργα εντάσσονται στην εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση έργων 4 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσουν λιμάνια και ΒΙΠΕ με αυτό και θα συμβάλουν στην προσπάθεια της χώρας να καταστεί διεθνής κόμβος μεταφορών.

Συνολικά τα 4 έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που θα υπογραφούν το επόμενο διάστημα από την ΕΡΓΟΣΕ είναι τα:

  • Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)
  • Ολοκλήρωση Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Αίγιο-Ρίο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)
  • Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ΑΒΑΞ)
  • Β' φάση έργων αναβάθμισης Κεντρικού Σταθμού Αθηνών (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ