Νέα
  • ΓΔ: 1452.24 +0.26%
  • Τζίρος: 112,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Eρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο από τις αρχές του 2024 - Για ποιους επαγγελματίες θα είναι υποχρεωτικό

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής

To ψηφιακό πελατολόγιο ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει η ΑΑΔΕ σε δεκάδες επαγγελματικές κατηγορίες προκειμένου να μπλοκάρει εστίες φοροδιαφυγής. Το νέο εργαλείο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του 2024, αποτελεί μια ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 οι περισσότερες επαγγελματικές κατηγορίες. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη γινόταν εμμέσως πιεστική και η έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών.

Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία. Ωστόσο,εκτιμάται ότι η μη ύπαρξη βιβλίου πελατών «πριμοδότησε» την κυκλοφορία του μαύρου χρήματος και βοήθησε όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά χωρίς να εκδίδουν αποδείξεις.

►Διαβάστε επίσης: Ερχονται 1.500 tablets και 1.700 φορητά scanner στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο

Στην ουσία, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα περνάνε στο MyData. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Ποιους επαγγελματίες αφορά

Συμφωνα με πληροφορίες, ο κατάλογος των επαγγελματιών που θα ενταχθούν είναι υπό διαμόρφωση. Από τις πρώτες όμως που θα ενταχθούν είναι οι επιχειρήσεις στο χώρο διοργανώσεως και φιλοξενίας. «Πριν κάνει κάποιος μία δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει που θα την κάνει, θα έχει αυτό τον αριθμό ατόμων, κ.α. Ποια είναι δηλαδή η συμφωνία του ώστε να δούμε τι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε σαν έσοδα» ανέφερε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής μιλώντας στην ΕΡΤ.

Το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να είναι υποχρεωτικό για γιατρούς, οδοντιάτρους, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας μέχρι εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ Πάντως ενστάσεις, έχουν διατυπωθεί από δικηγόρους σχετικά με  τον τρόπο που θα εφαρμοστεί στον δικό τους κλάδο. «Δεν είμαστε γιατροί» αναφέρουν πηγές του δικηγορικού σώματος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως για μία υπόθεση, που αναλαμβάνουν, μπορεί να χρειαστεί ο πελάτης να έρθει από μία έως 100 φορές.

►Διαβάστε επίσης: Ερχονται έκτακτοι «μποναμάδες» για ευάλωτους τα Χριστούγεννα - Πού θα κριθεί η τελική απόφαση

«Δεν μπορεί κάθε επίσκεψη που θα περνάει στο σύστημα, να θεωρείται ότι απαιτείται έκδοση απόδειξης. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο της αμοιβής για κάθε υπόθεση και όχι οι φορές που θα χρειαστεί να περάσει κάποιος πελάτης την πόρτα ενός δικηγορικού γραφείου» σημειώνουν.

Σε κάθε περίπτωση, οι δικηγόροι κρούουν  τον κώδωνα για την ιδιαιτερότητα τους, καθώς  στις περιπτώσεις συμβουλευτικής, που παρέχουν σε πολίτες, δεν θα πρέπει να χρεώνεται τίποτα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ