Μία από τις πλέον επιβαρυμένες κυκλοφοριακά εξόδους της Αττικής Οδού, αυτή της Μεταμόρφωσης προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, μπαίνει επιτέλους στο μικροσκόπιο των αρμόδιων αρχών. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, εκκινεί η διαδικασία εκπόνησης μελέτηςγια την επίλυση του χρόνιου προβλήματος συμφόρησης στον συγκεκριμένο κόμβο, με στόχο την ολοκλήρωση των έργων έως το 2026.
Η εντολή δόθηκε στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού, η οποία θα αναλάβει τις απαιτούμενες τεχνικές μελέτες για την αναμόρφωση της κυκλοφοριακής σύνδεσης προς την Εθνική Οδό, στο ρεύμα ανόδου προς Λαμία.
Η σημερινή κατάσταση χαρακτηρίζεται από κυκλοφοριακή σύγκρουση μεταξύ δύο ρευμάτων: αυτών που έρχονται από την Ελευσίνα και αυτών που κατευθύνονται προς την έξοδο από το Αεροδρόμιο, με τελικό προορισμό τη Λαμία. Το σημείο συμφόρησης εντοπίζεται στη συγχώνευση των οχημάτων σε μία μόνο λωρίδα, με αποτέλεσμα συχνές καθυστερήσεις, ουρές και καθοριστικές καθυστερήσεις, ιδίως σε ώρες αιχμής.
Η προτεινόμενη λύση προβλέπει τη δημιουργία δύο διακριτών εξόδων, σε απόσταση περίπου 150 μέτρων μεταξύ τους, οι οποίες θα εξυπηρετούν ξεχωριστά τις ροές από Ελευσίνα και από Αεροδρόμιο – Μαρκόπουλο. Με τον τρόπο αυτό, καταργείται η σύγκλιση των δύο ρευμάτων σε μία λωρίδα και επιτυγχάνεται ομαλότερη και ασφαλέστερη έξοδος προς την Εθνική Οδό.
Χωρίς απαλλοτριώσεις – Έργο με γρήγορη υλοποίηση
Όπως τόνισε ο Χρίστος Δήμας, η παρέμβαση χαρακτηρίζεται ως «μικρή σε έκταση αλλά κομβική στη σημασία της» και δεν απαιτεί απαλλοτριώσεις, γεγονός που επιταχύνει σημαντικά τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Ο υπουργός σημείωσε ότι πρόκειται για μια παρέμβαση που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια, επισημαίνοντας ότι η υλοποίησή της έως το 2026 θα φέρει ουσιαστική αποσυμφόρηση στον καθημερινό κυκλοφοριακό φόρτο.