Καλπάζει ο Κόλπος
Παρά τα όσα έλαβαν χώρα στην Ινδία να προσπαθήσω να αλλάξω το κλίμα μένοντας όμως σε … αεροπορική διάθεση. Με βάση, λοιπόν, όσα ακούστηκαν στην εκδήλωση για τα «γενέθλια» των 75 χρόνων της Gulf Air χθες, μιας εταιρείας που γεννήθηκε στη δεκαετία του 1950 αλλά … πετάει, η ανάπτυξη της αγοράς του Κόλπου για τον ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος είναι πολύ μεγάλη. «Τρέχει» με +24% τους πρώτους πέντε μήνες φέτος, δείγμα του πόσο δυναμική αγορά είναι. Να σας πω, δε, ότι η Gulf Air, που είναι ο εθνικός αερομεταφορέας του Μπαχρέιν συνδέει την Αθήνα, μέσω του Μπαχρέιν με 34 προορισμούς σε Αφρική και Ασία.
Διπλή στόχευση
Και μένοντας στο ίδιο κλίμα να σας πω ότι το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» βλέπει ανάπτυξη, τόσο ανατολικά και δη στην Ινδία και τη μακρινή Ασία, αλλά και τη Βόρεια Αμερική. Πάντως ότι η αεροπορική IndiGo ξεκινά το πρώτο τρίμηνο του 2026 πτήσεις για Αθήνα, ενώ η ασιατική γκάμα εμπλουτίζεται με νέο δρομολόγιο, από 30/6 μέσω Κωνσταντινούπολης για Κίνα.
Έχουμε πλοία, αλλά τα ανακυκλώνουν οι Τούρκοι
Ωραία αυτά με τα θαλάσσια πάρκα, αλλά στην λεγόμενη γαλάζια οικονομία, μένουμε πάλι στην ίδια τάξη. Είναι πολύ σοβαρό το θέμα που θέτει το ΕΒΕΠ και ο Βασίλης Κορκίδης. Καλεί για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον σημαντικό τομέα της ανακύκλωσης πλοίων. Όσο, μάλιστα, εμείς μένουμε στις συζητήσεις για την ανακύκλωση σε θεωρητικό επίπεδο, άλλοι Ευρωπαίοι έχουν προχωρήσει στο πρακτικό μέρος με στόχο να «χαλυβδώσουν» την οικονομία τους. Παραδοσιακές ναυτικές ευρωπαϊκές χώρες επιδιώκουν, μάλιστα, να αναπτύξουν μια εναλλακτική λύση και να σταματήσουν την εξαγωγή πλοίων τους προς διάλυση στην Τουρκία, η οποία, επί του παρόντος, κατέχει τη μοναδική μεγάλης κλίμακας ικανότητα ανακύκλωσης πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου.
O Κορκίδης για τη ναυτιλία
Η Ελλάδα, αν και πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλία, δεν διαθέτει συγκροτημένη μονάδα ανακύκλωσης πλοίων, προσαρμοσμένη στις αυστηρές εθνικές και ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές απαιτήσεις, που θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία, το ΑΕΠ και την απασχόληση. Το ερώτημα που θέτει προς όλες τις κατευθύνσεις ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, είναι για πόσο καιρό ακόμα θα συνεχίσουμε «να πετάμε τον θαλάσσιο πλούτο μας» και να τον καρπώνονται οι γείτονες μας.
ΑΠΕ δίπλα στα νταμάρια
Είδα με ενδιαφέρον την επιστολή του ΣΜΕ (μεταλλευτικές επιχειρήσεις) προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Τι συμβαίνει; Ενώ κατά την εγκατάσταση νέας μεταλλευτικής και λατομικής δραστηριότητας υπάρχει από τον μεταλλευτικό κώδικα υποχρέωση τήρησης ελάχιστων αποστάσεων από άλλες δραστηριότητες - περιλαμβανομένων και των ΑΠΕ - το αντίστροφο δεν ισχύει. Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα μπορεί να εγκατασταθεί μια ΑΠΕ σε μηδενική απόσταση από μία νομίμως λειτουργούσα μεταλλευτική ή λατομική δραστηριότητα, με τα προφανή προβλήματα που αυτό που θα δημιουργήσει.
Ο παραλογισμός της ελληνικής διοίκησης είναι παντού!
Στην Ισπανία δεν μπορούν πλέον να το αγνοήσουν
Ο υπουργός Οικονομίας της Ισπανίας Carlos Cuepro δήλωσε προχθές στο Associated ότι τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα κάθε χρόνο αποτελούν μια πρόκληση για τους κατοίκους της Ισπανίας, την οποία η κυβέρνηση δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει.
H αλήθεια είναι ότι εφέτος η Ισπανία θα φτάσει τα 100 εκατ. Τουρίστες.
Οι πόλεις γεμίζουν, τα σπίτια πάνε στην βραχυπρόθεσμη μίσθωση και όλα θυμίζουν εικόνα από το παρόν και το μέλλον μας. Η Τράπεζα της Ισπανίας δήλωσε πρόσφατα ότι η χώρα έχει έλλειμμα 450.000 κατοικιών. Η κατασκευή περισσότερων δημόσιων κατοικιών είναι κρίσιμη για την επίλυση του προβλήματος, δήλωσε ο Cuerpo. Η Ισπανία έχει χαμηλότερο απόθεμα δημόσιων κατοικιών από πολλές άλλες μεγάλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Αυτή είναι η βασική πρόκληση για αυτή τη θητεία», δήλωσε ο υπουργός για τα προβλήματα στέγασης της χώρας. Πρώτη προτεραιότητα! Πρώτη!
Θα μοιράσει χρήμα η Ideal
Σε φάση αύξησης κεφαλαίου λοιπόν η Ideal Holdings μαθαίνω ότι και στις νέες μετοχές θα δοθεί η επιστροφή κεφαλαίου που μάλλον θα γίνει το καλοκαίρι. Για την ιστορία, στις 19/9/2024 αποφασίστηκε ΑΜΚ €81,6 εκατ. με κεφαλαιοποίηση αποθεματικών, αυξάνοντας την ονομαστική από €0,40 σε €2,10. Από το 2022 έως σήμερα, έχουν διανεμηθεί με την τακτική αυτή κεφάλαια συνολικά €24,2 εκατ. στους μετόχους .
Στο Γέρακα εμείς; Στα γεράκια αυτοί!
Επειδή ανακοινώθηκε η συνεργασία Wolt και Σκλαβενίτη για ανάπτυξη του Grocery delivery και η αρχή γίνεται στον Γέρακα, να σας πώ, ότι τα πράγματα πέραν του Ατλαντικού παίρνουν άλλη διάσταση: Ουράνια διάσταση!
Η Amazon και η Walmart εντείνουν τα σχέδιά τους για τη χρήση drones για παραδόσεις, αναφέρει ο Matt Day στο χθεσινό Tech In Depth. Καθώς πλέον οι εταιρείες μεταφέρουν τον ανταγωνισμό τους στον ουρανό, το μεγάλο ερώτημα είναι αν το κοινό θα δεχτεί τις παραδόσεις με drones - και αν όλα αυτά έχουν επιχειρηματικό νόημα, γράφει ο Matt Day.
Έρχονται τα…. «ΝΙΟ»
Μένω σε τεχνολογικό και πράσινο κλίμα καθώς με βάση όσα αναφέρθηκαν στη Γ.Σ. της «Μοτοδυναμική» από τον επικεφαλής της Πάρη Κυριακόπουλο μέσα στο 2026 θα ανοίξει κατάστημα η «ΝΙΟ». Αυτό μετά την συνεργασία της ιστορικής εταιρείας που διακινεί και την Πόρσε στην Ελλάδα με την «ΝΙΟ». Αντικείμενο της εν λόγω συνεργασίας είναι η διανομή στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κύπρο οχημάτων και αξεσουάρ που φέρουν τα εμπορικά σήματα «ΝΙΟ» και «firefly». Να σημειώσω ότι τα εν λόγω ηλεκτρικά είναι μάλλον για βαριά πορτοφόλια…
Aktor πάσης Ρουμανίας
Σήμερα στο Βουκουρέστι δίνει το στίγμα της με ηχηρό τρόπο ο Όμιλος Aktor, ένα 48ωρο μετά τη ΓΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όπου είχαμε ανακοινώσεις για έργα κτλ. Ο λόγος για την τελετή στο Βουκουρέστι με αφορμή την επικείμενη παράδοση του Αυτοκινητοδρόμου A0, που αποτελεί την νέα περιμετρική οδό της Ρουμανικής πρωτεύουσας και είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα που, όπως αναφέρεται, έχει κατασκευάσει ο Όμιλος τα τελευταία χρόνια.
Ο Όμιλος AKTOR κατασκεύασε το μεγαλύτερο τμήμα αυτού του μεγάλου οδικού άξονα (μέσω σύμβασης ύψους €350 εκατ.) ο οποίος έχει συνολικό μήκος 101 χιλιόμετρα και αποτελεί κομβικό τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, συνδέοντας τη Ρουμανία από τη Δύση προς την Ανατολή. Κάτι θέλει να μας πει ο Aktor με την «κοπή της κορδέλας» για τα καθ ημάς, αλλά και για τη Ρουμανία, όπου προσβλέπει για περαιτέρω ανάπτυξη μακριά από τις εμπειρίες του παρελθόντος.