Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

X-Ray: H Uber μπαίνει στα ρομποταξί, η Attica ανοίγει γραμμή Κρήτη–Κυκλάδες, και η Fraport κοιτάζει τα «ορφανά» αεροδρόμια

Το «φέρτε πίσω τα κλεμμένα» του Μητσοτάκη

«Θα πάρουμε τα λεφτά πίσω από τους κλέφτες» είπε μεταξύ άλλων ο Μητσοτάκης από το Καρπενήσι για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Πρόκειται για ένα ωραιότατο «μότο», που μαθαίνω ότι έφτιαξαν οι επικοινωνιολόγοι του Μαξίμου, ώστε να το πάρουν μαζί τους οι βουλευτές της ΝΔ στις καλοκαιρινές τους επισκέψεις σε χωριά. Το ερώτημα, βέβαια, είναι ποιος έδωσε τα λεφτά στους κλέφτες. «Οι διαχρονικές παθογένειες» θα απαντούν τα στελέχη και οι βουλευτές στα καφενεία, με βάση τον «οδηγό» που τους έχει στείλει το Μαξίμου.

Θα ήθελα, βέβαια, να δω να λέει το ίδιο ο Μητσοτάκης και στην επικείμενη επίσκεψή του στα Χανιά...

Ιδού οι «διαχρονικές παθογένειες»

Διαβάζω τις δηλώσεις του Μητσοτάκη και σκέφτομαι τις φράσεις του «Φραπέ», που «έπιασε» ο κοριός στις έρευνες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ο κατά κόσμον Γιώργος Ξυλούρης, κουμπάρος του Μάκη Βορίδη μεταξύ άλλων, είπε στον Γιώργο Στρατάκο, μέχρι πρότινος γ.γ. του Αγροτικής Πολιτικής, πως μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει βγάλει 500 χιλιάρικα και πως αν είχε σκοτώσει την Τυχεροπούλου θα έδινε τα 50 σε δικηγόρους και θα έβγαινε από την φυλακή.
Να θυμίσω πως η Παρασκευή Τυχεροπούλου είναι η υπάλληλος του ΟΠΕΚΕΠΕ που ξεκίνησε επί υπουργίας Αυγενάκη να ψάχνει τα ΑΦΜ που έπαιρναν παράνομα επιδοτήσεις, εκδιώχθηκε από τον τότε επικεφαλής του Οργανισμού, Κυριάκο Μπαμπασίδη, και πριν δέκα μέρες της επιβλήθηκε στέρηση μισθού.

Καταλαβαίνετε τώρα γιατί η κυβέρνηση αναζητά τις «διαχρονικές παθογένειες»...

Ο ΒΟΑΚ και οδική ασφάλεια

Στα Χανιά θα βρεθεί ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και την Δευτέρα θα μιλήσει για το μείζον για το νησί θέμα της οδικής ασφάλειας. Τον Πρωθυπουργό θα συνοδεύει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και κυβερνητικό κλιμάκιο. Είναι τυχαίο ότι σιγά σιγά κινείται και ο ΒΟΑΚ που είναι έργο κλειδί για την οδική ασφάλεια ;

Γέφυρα Κυκλάδων Κρήτης με την Attica

Κλειδώνει η περαιτέρω διασύνδεση της Κρήτης με τις Κυκλάδες μέσω της Attica Group και δη μέσω των υπερσύγχρονων πλοίων της Hellenic Seaways. Η εταρεία χτίζει νέα «γέφυρα» από το λιμάνι του Ηρακλείου προς τον Πειραιά, με ενδιάμεσους σταθμούς λιμάνια των Κυκλάδων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί, να συνδυάσει τους προορισμούς που επισκέπτεται. Η σχετική ενημέρωση από εκπροσώπους της Attica Group προς τους δημοσιογράφους για τα σχέδια της εταιρίας και όλο το πλάνο που έχει δρομολογήσει σχετικά με τη σύνδεση του Ηρακλείου με τις Κυκλάδες, πραγματοποιήθηκε στο lounge του υπερσύγχρονου ταχύπλοου HighSpeed 3 της Ηellenic Seaways, χθες στο Λιμάνι του Ηρακλείου.

Νέοι τρόποι ταξιδιού

«Είναι μια νέα γραμμή που ανοίξαμε το 2025. Προσδοκούμε πάρα πολλά σε αυτή τη γραμμή, προσφέροντας καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι του Ηρακλείου, συνδέοντας την Κρήτη με τα νησιά των Κυκλάδων. Η Attica Group, προσπαθεί να δημιουργήσει έναν νέο τρόπο που ταξιδεύουμε στα Ελληνικά νησιά και ένας από τους βασικούς της σχεδιασμούς είναι η ανάπτυξη στις γραμμές της Κρήτης μετά την εξαγορά της ΑΝΕΚ. Παρέχουμε ένα ειδικό ναυλολόγιο με ειδικές εκπτώσεις ώστε οι κάτοικοι της Κρήτης, να επισκεφθούν τα νησιά των Κυκκλάδων, ή να φτάσουν στον Πειραιά με πολύ οικονομικές τιμές», σχολίασε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος.

Δυνατά η Tsansavia στη Θεσσαλονίκη

O στόχος της διεύρυνσης της τουριστικής σεζόν, αλλά και της αποκέντρωσης με ενίσχυση και άλλων πόλων εκτός της Αθήνας και των κλασσικών προορισμών, έρχεται πιο κοντά με τη νέα πρωτοβουλία της Transavia. Συγκεκριμένα, την επέκταση της δραστηριότητάς της προς τη Θεσσαλονίκη και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου 2025, διπλασιάζοντας τις προσφερόμενες θέσεις, αποφάσισε η αεροπορική εταιρεία Transavia, θυγατρική του Ομίλου της Air France.
Η γαλλική εταιρεία πραγματοποιεί ήδη πέντε πτήσεις εβδομαδιαίως στη Θεσσαλονίκη κατά τη θερινή περίοδο και προσθέτει για πρώτη φορά δύο πτήσεις εβδομαδιαίως τη χειμερινή περίοδο στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ Νοεμβρίου 2025 - Μαρτίου 2026.

Πλούσιο δίκτυο

Οι κορυφαίοι ελληνικοί προορισμοί της Transavia περιλαμβάνουν την Αθήνα, την Κρήτη, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και τη Μύκονο. Παράλληλα, το 2025 η εταιρεία ενισχύει σημαντικά το δίκτυό της από το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού με απευθείας πτήσεις προς Κέρκυρα, Χανιά, Ηράκλειο, Σκιάθο, Κω, Ρόδο, Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη, Κεφαλονιά, Άκτιο (Πρέβεζα) και Ζάκυνθο. Επιπλέον, συνδέσεις με ελληνικούς προορισμούς προσφέρονται και από άλλα μεγάλα γαλλικά αστικά κέντρα, όπως η Νάντ, η Λυών, η Μασσαλία και το Μονπελιέ.

Mια Ελληνίδα στα ύψη για καλό σκοπό

Η Βανέσα Αρχοντίδου, αλπινίστρια, EU ClimatePact Ambassador και μέλος της πρώτης ελληνικής γυναικείας ομάδας που κατέκτησε το Έβερεστ, αναχωρεί τον Αύγουστο για μια νέα περιβαλλοντική αποστολή με τίτλο Women for Climate – Andes & Equator Expedition.

Η αποστολή θα περιλαμβάνει:
 Ανάβαση στο Όρος Chimborazo στον Ισημερινό – το ψηλότερο σημείο της Γης ακόμα και από το Έβερεστ, αν μετρηθεί από το κέντρο της
 Εξερεύνηση των Νήσων Γκαλαπάγκος, παγκόσμιου συμβόλου βιοποικιλότητας,
 Πεζοπορικές διαδρομές και καταγραφή περιβαλλοντικών επιπτώσεων στις Άνδεις του Περού, ακολουθώντας την επιρροή της κλιματικής κρίσης από κορυφή σε ακτή.
Η αποστολή τελεί υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα και οργανώνεται στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του οργανισμού AWomanCanBe.org, που στηρίζει γυναίκες που σπάνε στερεότυπα και προβάλλουν την κλιματική ατζέντα μέσα από δράσεις σε ακραία φυσικά περιβάλλοντα.
Για τη δράση της η Βανέσα Αρχοντίδου θα μιλήσει την Παρασκευή το βράδυ στο Ertnews.

Κοινή πλατφόρμα για ρομποταξί

Η Uber και η Baidu σχεδιάζουν να λανσάρουν το robotaxi στην πλατφόρμα κοινής χρήσης οχημάτων σε διάφορες αγορές εκτός των ΗΠΑ και της ηπειρωτικής Κίνας μέσω μιας πολυετούς συνεργασίας.
Αυτό μετέδωσε χθες το Bloomberg και η σημασία του έγκειται στην συνεργασία αμερικανικής και κινεζικής επιχείρησης και κυρίως στο γεγονός ότι οι εξελίξεις στην μη επανδρωμένη οδήγηση τρέχουν πιο πολύ από τα αυτοκίνητα...
Τι λέει γι’ αυτά ο Θύμιος ;

Η ΑΙ τρέχει με AUDI

Λέμε λοιπόν, ότι η ΑΙ είναι παρούσα στην αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό είναι γνωστό, από κυρίως τις ΗΠΑ, όπου οι δοκιμές για αυτοκινούμενα αυτοκίνητα προχωρούν ταχύτατα και μόλις είπαμε για τα ρομποταξί...
Και στην Ευρώπη όμως, που γενικώς αργοπορεί, υπάρχει φως και έρχεται βεβαίως από την Audi η οποία ενισχύει τη δυναμική της στον ψηφιακό μετασχηματισμό, επενδύοντας συστηματικά στην Τεχνητή Νοημοσύνη ως μοχλό αποδοτικότητας, καινοτομίας και ποιότητας. Πάνω από 100 έργα AI βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στα εργοστάσιά της, με εφαρμογές στην παραγωγή, τα logistics και τον ποιοτικό έλεγχο. Το "Tender Toucan" project αξιοποιεί generative AI, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο αξιολόγησης διαγωνιστικών προσφορών, ενώ η συνεργασία με το IPAI ενισχύει τον ρόλο της Audi στο μεγαλύτερο hub AI της Ευρώπης.

Παράσημο του ΙΜΟ στο πλήρωμα του Aigaion Pelagos

Τα εύσημα από το Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) θα λάβουν ο καπετάνιος Δημήτριος Φλουρής και το πλήρωμα του ρυμουλκού Aigaion Pelagos για το θάρρος που επέδειξαν στη μεγάλη επιχείρηση διάσωσης και ρυμούλκησης του M/T Sounion, του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου που δέχτηκε επίθεση από τους Χούθι τον Αύγουστο του περασμένου έτους. Το σθένος αυτό απέτρεψε μια μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή, καθώς έγινε υπό αντίξοες συνθήκες ασφάλειας και προστασίας, ανέφερε ο ΙΜΟ.
Να σημειώσω ότι το πλήρωμα του υπό ελληνική σημαία ρυμουλκού, πραγματοποίησε εκτεταμένη επιχείρηση διάσωσης, καταφέρνοντας να σβήσει όλες τις πυρκαγιές και να εξασφαλίσει ότι το φορτίο παρέμεινε σταθερό. Οι ενέργειες του καπετάνιου και του πληρώματος του Aigaion Pelagos ήταν κρίσιμες για την αποτροπή μιας περιβαλλοντικής καταστροφής, δήλωσε ο ΙΜΟ.

Τα 22 αεροδρόμια και Fraport

Να κλείσω με τα 22 ορφανά κρατικά αεροδρόμια τα οποία με βάση το σχεδιασμό θα πρέπει φέτος να ιδιωτικοποιηθούν. Όπως μου λένε αρμόδιες πηγές, ενδιαφέρον υπάρχει και από τη Fraport. Το εάν και πώς θα κινηθεί, όπως μου λένε, θα εξαρτηθεί από το πώς θα χτιστεί ο διαγωνισμός.

Πάντως όπως μου λένε από την αεροπορική αγορά, ένα αεροδρόμιο για να είναι βιώσιμο χρειάζεται τουλάχιστον τρακόσες χιλιάδες επιβάτες. Τα 22 όλα μαζί έχουν 2 εκατ. Για να δούμε πως θα εξελιχθεί η διαδικασία. Δύσκολο το στοίχημα, μια και για τα 22 αεροδρόμια απαιτούνται πάρα πολύ μεγάλες επενδύσεις, ωστόσο από αυτές θα κριθεί και η ανάπτυξη νέων τουριστικών προορισμών για τη χώρα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ