Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

X-ray: Η Guilfoyle στην Αθήνα, το ρεκόρ τουρισμού χωρίς καμπάνια, τα 1,2 λεπτά των σούπερ μάρκετ, η ΑΑΔΕ με AI, η μπίρα των €15 και το ελληνικό AgriTech

X-ray

Διαβάζω από το fb του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου για τα ειλικρινή του συγχαρητήρια που εκφράσει στην Αξιότιμη Kimberly Guilfoyle για την επικύρωσή της ως 25ης Πρέσβειρας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελληνική Δημοκρατία.

Ο Πρόεδρος Γιάννης Σαρακάκης, όπως αναφέρεται, μαζί με το Διοικητικό Συμβούλιο και τα Μέλη μας, προσβλέπει στην θερμή υποδοχή της Πρέσβειρας Guilfoyle στην Ελλάδα. «Είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε την πλήρη υποστήριξή μας και να συνεργαστούμε στενά μαζί της για την περαιτέρω ενίσχυση και προώθηση των διαχρονικών δεσμών φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο εθνών μας». Έρχεται λοιπόν…

Ολοταχώς για νέο ρεκόρ στον τουρισμό

Το νέο ρεκόρ εισπράξεων στον τουρισμό θεωρείται πλέον δεδομένο, μετά και τα στοιχεία για τον Ιούλιο που δημοσιοποίησε χθες η Τράπεζα της Ελλάδος. Οι συνολικές εισπράξεις το διάστημα Ιανουαρίου–Ιουλίου ανήλθαν σε 12,18 δισ. ευρώ, όταν στο σύνολο του έτους πέρυσι ήταν 21,59 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι από τον Αύγουστο μέχρι και τον Δεκέμβριο χρειάζεται η χώρα να καταγράψει εισπράξεις λίγο λιγότερες από 9 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι παραδοσιακά τον Αύγουστο οι εισπράξεις κινούνται στα επίπεδα των 4,2 δισ. ευρώ και τον Σεπτέμβριο στα 3,3 δισ. ευρώ, για να μην επιτευχθεί ο στόχος για περίπου 22 δισ. ευρώ το 2025 θα έπρεπε οι τρεις τελευταίοι μήνες του έτους να «μηδενίσουν» σε έσοδα.

Τι δείχνει η προϊστορία

Για την ιστορία, το τέταρτο τρίμηνο του 2024 (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος) οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ήταν 3,12 δισ. ευρώ, ενώ από το 2018 κινούνται πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας. Στο μεταξύ, πολλοί εκτιμούν ότι ο Σεπτέμβριος φέτος, όπως και ο Οκτώβριος, είναι πολύ καλοί μήνες, καθώς η σεζόν επιμηκύνεται λόγω και αλλαγών στην ταξιδιωτική συμπεριφορά. Να δούμε πάντως εάν αυτή η δυναμική θα συνεχισθεί και τους επόμενους μήνες και δεν θα συμβεί κάτι ανάλογο με τον περυσινό Ιούλιο, όταν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν 6,6% στα 3,93 δις. ευρώ σε σύγκριση με το Ιούλιο του 2023 που ήταν 4,20 δις. ευρώ!

Και όλα αυτά χωρίς εθνική καμπάνια από τον ΕΟΤ

Πάντως η πολιτεία και το αρμόδιο Υπουργείο δεν έκαναν και πολλά φέτος για την «νέα άνοιξη» του ελληνικού τουρισμού, εάν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, καθώς είναι γνωστό τοις πάσι ότι για τρίτη χρονιά δεν υλοποιείται από τον ΕΟΤ εθνική καμπάνια για την χώρα μας. Όπως είναι γνωστό, τον προηγούμενο Ιούνιο με αναθέτουσα Αρχή το ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (Τ.Ε.Ε.) και φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Τουρισμού, προκηρύχτηκε διαγωνισμός με σκοπό τη σύναψη σύμβασης για την «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας – Rebranding», στο πλαίσιο υλοποίησης του υποέργου 1 «Διαχείριση προορισμών» της Δράσης 16931 «Τουριστική Ανάπτυξη». Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με προϋπολογισμό 15.000.000,00€ (12.096.774,19 € + 2.903.225,81 € Φ.Π.Α.). Ωστόσο η εξέλιξη του διαγωνισμού σταμάτησε «λόγω καταγγελίας για φωτογραφικούς όρους της σύμβασης», και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει ποιο είναι το μέλλον του…

Το μήνυμα στον Θεοδωρικάκο από τον Αρ. Παντελιάδη

Λίγες ώρες μετά τα όσα είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος για ελέγχους στην αγορά και τα σούπερ μάρκετ για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, ο επικεφαλής της ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ και πρόεδρος του Συνδέσμου των Σούπερ Μάρκετ έστειλε ένα σαφές μήνυμα. «Ζητήσαμε συνδρομη προμηθευτών και θα κάνουμε μια δράση για να μειωθούν οι τιμές, αλλά δεν μπορούμε με παρεμβατικά μέτρα να επιβιώνουμε» τόνισε, σημειώνοντας ότι ο κλάδος δουλεύει με περιθώρια 1,4% ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό είναι στο 3-4%. «Για κάθε ευρώ που παίρνουμε βγάζουμε 1,2 λεπτά» ανέφερε και παρέπεμψε απαντώντας στα όσα αναφέρονται για κερδοφορίες κτλ. σε μεγάλη αλυσίδα που εδώ και χρόνια είναι ζημιογόνα.

Ο έμπορος δεν είναι πρόβλημα, αλλά μέρος της λύσης

Κι από τον τουρισμό στο εμπόριο, που γιόρτασε χθες την ημέρα του σε μια σεμνή εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη. Εκεί ήταν οι πρώην πρόεδροι της ΕΣΕΕ οι κκ. Χρήστος Φώλιας, Δημήτρης Αρμενάκης, Βασίλης Κορκίδης, Γιώργος Καρανίκας, αλλά και ο Μανόλης Ψαρουδάκης, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου, αλλά και οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων, Ομοσπονδιών μελών κτλ. Ο, δε, πρόεδρος της ΕΣΕΕ Στ. Καφούνης έστειλε και το σχετικό μήνυμα στον εκπρόσωπο του Πρωθυπουργού στην εκδήλωση, τον αντιπρόεδρο Κωστή Χατζηδάκη. «Ο εμπορικός κλάδος συχνά δεν έχει την αναγνώριση που του αξίζει. Θεωρείται μη παραγωγικός, ενώ στην πραγματικότητα είναι ο κατεξοχήν μεταφορέας της αξίας: χωρίς εμπόριο, η παραγωγή μένει ατελής» τόνισε και στο φόντο των συζητήσεων για συγκέντρωση στις ΜμΕ κτλ. υπογράμμισε: «Η στήριξη του εμπορίου δεν είναι χάρη. Είναι στρατηγική επιλογή. Ο έμπορος δεν είναι πρόβλημα αλλά μέρος της λύσης» τόνισε ο κ. Καφούνης.

Το Associated Press για την ΑΑΔΕ

Την τιμητική της έχει η Ελλάδα στο AP, με ένα ρεπορτάζ του Derek Gatopoulos για την δημοσιονομική βελτίωση και την φορολογική – τεχνολογική επανάσταση στη χώρα μας. Στο κείμενο του δημοσιογράφου, ο οποίος μίλησε και με τον Γιώργο Πιτσιλή, γίνεται μνεία στη δουλειά της ΑΑΔΕ αλλά και στις πρόσφατες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας. Γράφει ο Γατόπουλος λοιπόν:

Το πρώην Mall και παγοδρόμιο

«Με ένα κατάλευκο εξωτερικό, η νέα έδρα της ελληνικής φορολογικής αρχής μοιάζει παράταιρη σε μια φραγμένη βιομηχανική αρτηρία έξω από την Αθήνα. Πρώην εμπορικό κέντρο και παγοδρόμιο, το κτίριο έχει ανακαινιστεί σε ένα υπερσύγχρονο ψηφιακό κέντρο που ηγήθηκε της διάσωσης του προβληματικού χρηματοπιστωτικού και φορολογικού τομέα της χώρας.

Είναι γεμάτο με επιθεωρητές που κυνηγούν φορολογικές απάτες με τη βοήθεια drones, big data και ζωντανών ροών παρακολούθησης από τα λιμάνια των νησιών της Ελλάδας και τα απομακρυσμένα αγροτικά χωριά.

Οι αναλυτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων παρακολουθούν εκατομμύρια συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο. Κι αυτό γιατί με χρήση «έξυπνων» εργαλείων έχουν επισημανθεί από αλγόριθμους ότι ίσως αφορούν παράνομες δραστηριότητες».

Πυρετός το σαββατόβραδο

«Το φορολογικό σύστημα της Ελλάδας — κάποτε συνώνυμο της αναποτελεσματικότητας — έχει αναδιαμορφωθεί από την τεχνολογία», τονίζει το δημοσίευμα. Και συνεχίζει με μεσότιτλο «Πυρετός το Σαββατόβραδο» για τη δουλειά των ελεγκτών στο πεδίο, για τα κουμπιά πανικού και την φοροδιαφυγή στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης.

Έλεγχοι με Machine Learning

Και βέβαια, εχθές η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε ότι ένα έργο που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Τεχνικής Βοήθειας (TSI), μέσω του SG Reform, σε συνεργασία με την Σουηδική Φορολογική Αρχή (STA), ενισχύει τις δυνατότητές της. Όπως αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ΑΑΔΕ αυξάνει σημαντικά την αποτελεσματικότητά της στον εντοπισμό περιπτώσεων υψηλού φορολογικού κινδύνου με ένα πιλοτικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης (Machine Learning). Έτσι γίνεται πιο στοχευμένη και αποδοτική η επιλογή υποθέσεων για φορολογικό έλεγχο.

Το Oktoberfest σε αριθμούς

Ξεκίνησε και εφέτος στο Μόναχο το Oktoberfest. Φέτος όμως ένα λίτρο μπίρας (Maß) ξεπερνά για πρώτη φορά το τιμολογικό όριο των 15 ευρώ, μας λέει η DW, και μόνο λίγες επιχειρήσεις θα έχουν πια τη μονόλιτρη μπίρα κάτω από αυτή την τιμή. Το σίγουρο είναι πάντως ότι, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος αναμένεται να υπάρχουν άφθονες ποσότητες φαγητού, ιδίως κρεατικών. Πέρσι εξάλλου καταναλώθηκαν 125 βόδια και 70.000 χοιρινά κότσια, ενώ πωλήθηκαν περίπου 500.000 μερίδες ψητών κοτόπουλων. Στο Oktoberfest υπάρχουν δεκάδες σκηνές, με τις μεγάλες να χωρούν κατά μέσο όρο 6.000 άτομα και οι μικρές μέχρι 3.000.

Στον άγνωστο κόσμο των AgriTech

Υπάρχουν ελληνικά AgriTech / Αγροδιατροφικά startups που αναπτύσσονται, όπως εταιρείες από το δίκτυο F6S που δεν είναι mainstream, αλλά κάνουν βήματα. Πρόκειται για ένα άγνωστο στους πολλούς οικοσύστημα κι εμείς εδώ στο X Ray σας κάνουμε κοινωνούς σε θέματα που άλλοι τα μαθαίνουν αργότερα…

Μια τέτοια περίπτωση είναι η εταιρεία Wikifarmer. Πρόκειται για μια ελληνική AgriTech, με έδρα την Αθήνα, που λειτουργεί σαν ανοικτή ψηφιακή βιβλιοθήκη (για γεωργικές πληροφορίες) και marketplace B2B για γεωργικά προϊόντα και ιδρύθηκε το 2017. Το marketplace ξεκίνησε επίσημα γύρω στο 2020. Η εταιρεία ήδη έχει μεγάλη γεωγραφική διάχυση: η πλατφόρμα προσφέρεται σε πάνω από 17 γλώσσες και έχει πρόσβαση σε πάνω από 190 χώρες. Χρηματοδοτήσεις: seed funding (~2022), επενδύσεις = €5.36 εκατ. σχεδόν, και venture debt (~2024).

Δυνατά σημεία: συνδυάζει εκπαίδευση, αγροτική γνώση και εμπορικές ευκαιρίες — όχι μόνο πληροφορίες, αλλά αγοραπωλησίες προϊόντων μέσω της πλατφόρμας. Αυτό μειώνει μεσάζοντες και κόστος διανομής.

Οι αποθήκες του ΑΟΣ Πύργου γίνονται Πολυχώρος

Ένα σημαντικό ακίνητο της Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα της Ηλείας αξιοποιείται με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο. Πρόκειται για τις παλιές αποθήκες του Πύργου που θα γίνουν Πολυχώρος Πολιτισμού, καθώς στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας εντάχθηκε με απόφαση του περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη η ανάπλαση των αποθηκών του ΑΣΟ με στόχο τη μετατροπή τους σε έδρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά & Νέους.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 13,5 εκατ. ευρώ και προβλέπει την μετατροπή του ιστορικού βιομηχανικού συγκροτήματος στον Πύργο σε έναν σύγχρονο Πολυχώρο Πολιτισμού & Εκπαίδευσης, μέσω της δημιουργίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ