Η ένταξη του ΧΑ στις ανεπτυγμένες αγορές, όταν αυτή ολοκληρωθεί και από άλλους επενδυτικούς οίκους, θα δρομολογήσει, όπως πιστεύουν παράγοντες της αγοράς, κίνητρα για τις μεγάλες εισηγμένες για μεγαλύτερες κεφαλαιοποιήσεις.
Τουτέστιν, θα δούμε αυξήσεις κεφαλαίου με καταβολή μετρητών. Μεγάλες αυξήσεις! Και όπως εικάζεται, μια από τις πρώτες που θα κινήσει τέτοια διαδικασία θα είναι η ΔΕΗ.
Έτσι μου είπαν, έτσι σας λέω...
Και η φωνή από τη ΔΕΗ;
Και μια ο λόγος για το «ρεύμα» της ΔΕΗ να σας πω ότι, όπως είναι γνωστό, μετά την επέτειο του Πολυτεχνείου αναμένεται το νέο Investor Day στο Λονδίνο, όπου θα παρουσιαστούν σε επενδυτές, αναλυτές και θεσμικούς φορείς το επικαιροποιημένο τριετές business plan με ορίζοντα το 2028.
Εκεί θα ακούσουμε τα πλάνα, τις επενδύσεις κτλ., όπου πέρα από το ότι γίνεται ένας «πυλώνας» πράσινης ενέργειας για τη ΝΑ Ευρώπη, μετασχηματίζεται και σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο κάθε υπηρεσίας και δη ψηφιακής.
Έτσι, μετά το ΔΕΗ fiber από τη ΔΕΗ Fiber Grid, φαίνεται, όπως μου λένε, να «ψήνεται» και η προσφορά υπηρεσιών φωνής, το ΔΕΗ Voice. Είδες η ΔΕΗ;
Skroutz κι άλλα καταστήματα από την Κωτσόβολος
Και βέβαια, η ΔΕΗ, με όχημα την Κωτσόβολος, προωθεί διαδικασίες παροχής υπηρεσιών, ψηφιακού κι ενεργειακού μετασχηματισμού, αλλά και εμπορίου σχετικών συσκευών.
Έτσι, από την προηγούμενη εβδομάδα μπήκε και πάλι, μετά από απουσία ετών, στο Skroutz, ενώ ετοιμάζει επέκταση, όπως μου λένε, και του δικτύου φυσικών σημείων, τόσο αυτόνομων, όσο και με shop in a shop σε κάποια από τα καταστήματα της ΔΕΗ.
Να σημειώσω ότι ειδικά στο εμπόριο ηλεκτρικών, τα ποσοστά κερδοφορίας είναι χτυπημένα και στις πλατφόρμες Skroutz κτλ. η μάχη τιμών «ψαλιδίζει» κερδοφορίες, με τον ένα ή άλλο τρόπο...
Ο καθορισμός ακτοπλοϊκών δρομολογίων και μία μελέτη...
Δύσκολο έργο έχει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, καθώς, εξετάζοντας τα δρομολόγια της επόμενης σεζόν 2025-2026, «αγωνίζεται» να χωρέσει σε μία ώρα το πρωί πέντε-έξι πλοία για τον ίδιο προορισμό.
Και όχι μόνο να «χωρέσει» την αναχώρησή τους από τα λιμάνια του Πειραιά ή της Ραφήνας, αλλά και την προσέγγισή τους την ίδια ώρα σε λιμάνια των νησιών.
Δύσκολο το σταυρόλεξο, γι' αυτό και οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται.
Να υπενθυμίσουμε, πάντως, ότι στις 26/6/2024, στη «Διαύγεια», δημοσιεύθηκε απόφαση του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη για την κατακύρωση του έργου «Εξειδίκευση αντικειμένου για τη δημιουργία Συστήματος Χρονοθυρίδων σε Θαλάσσιους Λιμένες (Sea Port Time Slots System)» στο πλαίσιο της Πράξης «Μελέτες, Εμπειρογνωμοσύνες, Τεχνικοί Σύμβουλοι 2021-2027 της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» του Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027», που θα μελετούσε ακριβώς αυτά τα θέματα.
Έκτοτε, «σιγή ιχθύος»...
Καταρροϊκή κατάρα...
Δεν είναι μόνο η ευλογιά των προβάτων, είναι και ο καταρροϊκός πυρετός η μάστιγα που δέρνει τους κτηνοτρόφους μας.
Την Παρασκευή μάλιστα έγινε μεγάλη κινητοποίηση στην Ηλεία, στη Γέφυρα του Πηνειακού Λάδωνα.
Οι κτηνοτρόφοι της περιοχής συγκεντρώθηκαν στη Γέφυρα του Πηνειακού Λάδωνα και έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα στους Κυβερνώντες να σταθούν «αυτή τη φορά στο ύψος των περιστάσεων, στηρίζοντας τους κτηνοτρόφους που έχουν υποστεί τεράστια οικονομική ζημιά».
Το αγροτικό θέμα είναι μια βόμβα έτοιμη να εκραγεί και μάλλον έχει υποτιμηθεί από την κυβέρνηση.
Με τιμές... στη Θράκη
Όσοι ταξίδεψαν και ταξιδεύουν το τριήμερο εντός της Ελλάδας για την απόδραση της 28ης Οκτωβρίου, γίνονται μάρτυρες μιας πραγματικότητας που λέγεται «δύο Ελλάδες».
Τουλάχιστον στην εστίαση οι τιμές σε Θράκη και Ανατολική Μακεδονία είναι περίπου 30% χαμηλότερες από της Αθήνας και βέβαια δεν συζητώ για αυτές των νησιών.
Να λοιπόν ένα κίνητρο για να σκεφτούμε και άλλους προορισμούς μέσα στη χώρα μας, αρκεί αυτό το πλεονέκτημα να διατηρηθεί και να γίνει όπλο για τις περιοχές αυτές.
Η φούσκα και το μπαζούκα
Έχει ανοίξει μια συζήτηση για το αν είναι ή δεν είναι φούσκα η ΑΙ στις αγορές.
Υπάρχουν αυτοί που διατείνονται ότι έχουμε να κάνουμε με μια φούσκα, αλλά και οι άλλοι που επιχειρηματολογούν εύλογα για το αντίθετο, μιλώντας για τρία χαρακτηριστικά:
Η κλίμακα – Αυτές οι εταιρείες δεν είναι απλώς μεγάλες. Είναι οι μεγαλύτερες οντότητες που παράγουν κέρδη στην ανθρώπινη ιστορία. Οι αυξήσεις των κεφαλαιουχικών δαπανών τους δεν μετρούνται σε ποσοστά. Μετρούνται σε ολόκληρα ΑΕΠ μικρών χωρών.
Η εστίαση – Σχεδόν κάθε επιπλέον δολάριο πηγαίνει σε υποδομές Τεχνητής Νοημοσύνης – κέντρα δεδομένων, τσιπ, δικτύωση, ενέργεια, ψύξη. Ένας τομέας, σε πλήρη ισχύ.
Ο κύκλος επιτάχυνσης – Η υποδομή Τεχνητής Νοημοσύνης επιτρέπει καλύτερα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία οδηγούν περισσότερα προϊόντα, τα οποία δημιουργούν περισσότερα έσοδα, τα οποία χρηματοδοτούν περισσότερες υποδομές. Αυτό επιτείνει την ανάπτυξη στην πράξη.
Γι' αυτό ονομάζουν την AI «Bazooka». Είναι η συγκεντρωμένη δύναμη πυρός των πλουσιότερων εταιρειών στον κόσμο, που στοχεύει ακριβώς σε έναν στόχο: την κυριαρχία της Τεχνητής Νοημοσύνης.