«Θέλουμε να μειώσουμε λίγο τον καφέ», δήλωσε ο Τραμπ σε δημοσιογράφους στο Air Force One τη Δευτέρα, ξεκινώντας το ταξίδι του Σαββατοκύριακου στη Μαλαισία στου οποίου την ατζέντα περιέχονται και οι τιμές του καφέ. Η αλήθεια είναι ότι οι τιμές του τόσο δημοφιλούς προϊόντος έχουν πάει στα ύψη και το ζούμε στο πετσί μας. Όπως μάλιστα τονίζουν οι ειδικοί της αγοράς οι τιμές θα συνεχίζουν να πιέζονται ανοδικά τους επόμενους 6 έως 12 μήνες.
Διεθνώς τώρα, η αύξηση τιμών το 2024 έφτασε ~38.8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος παγκοσμίως.Οι χρηματιστηριακές τιμές (futures) του καφέ παρουσιάζουν επίσης μεγάλη μεταβλητότητα: για παράδειγμα, το συμβόλαιο arabica "US Coffee C" δείχνει μεταβολή +62% περίπου τον τελευταίο χρόνο.
Πώς αλλάζει η Θράκη
Μια τάση αλλαγής χρήσης σε κεντρικά ακίνητα της Αλεξανδρούπολης, βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες. Τα μεγάλα καφέ του κέντρου αδειάζουν σιγά – σιγά και στη θέση τους στεγάζονται μεγάλες εμπορικές αλυσίδες (Πλαίσιο κ.λ.π.). Ετσι αλλάζει η φυσιογνωμία της πόλης και η πιάτσα της διασκέδασης, εστίασης κ.λ.π. μεταφέρεται προς την παραλία και στα κάθετα στενά. Αν συνυπολογίσει κανείς και την επέλαση Τούρκων επενδυτών στα ακίνητα αλλά και σε επιχειρήσεις, συμπεραίνει ότι η πόλη πολύ σύντομα θα είναι αλλιώς...
Ελληνικό πνεύμα και χρώμα
Μια και διανύουμε περίοδο μεγάλης πατριωτικής έξαρσης και ελληνοφροσύνης, να δούμε και μια περίπτωση που πραγματικά οι Έλληνες πάνε καλά και βοηθούν ουσιαστικά τη χώρα. H STELMA, η ελληνική θεσσαλονικιώτικη εταιρεία που έβαψε τον Πύργο του Eiffel βάζει ελληνικό χρώμα στην εξωστρέφεια και την ποιότητα, αθόρυβα και αποτελεσματικά.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1990 από τον Σερραίο Ελευθέριο Μαμάντζη, το 2002 μετεξελίχθηκε σε ανώνυμη εταιρεία (Τεχνική Εταιρεία) με την επωνυμία STELMA T.S.A. Η STELMA εξελέγη ως μία από τις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν ως υπεργολάβοι στη ναυτική προμήθεια, μέσω της Naval Group στο πρόγραμμα των φρεγατών. Η συνεργασία αφορά βαφές / επιφανειακή επεξεργασία («paint application work») για τα πλοία του προγράμματος FDI στην Ελλάδα ή/και στη ναυπηγική διαδικασία της Naval Group.
ΞυπναεΙ η Ευρώπη;
Η Nvidia και η Deutsche Telekom ετοιμάζονται να ανακοινώσουν σχέδια για να δημιουργήσουν ένα Data Center αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στη Γερμανία, σε μια ευρύτερη προσπάθεια για την ανάπτυξη περισσότερων υποδομών σε όλη την Ευρώπη για την τροφοδοσία συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι εταιρείες θα συνεισφέρουν χρηματοδότηση για το έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανέφεραν πηγές στο Bloomberg, και η SAP, η μεγαλύτερη εταιρεία λογισμικού της Ευρώπης, θα χρησιμεύσει ως πελάτης της εγκατάστασης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν τον επόμενο μήνα σε ανώτατο επίπεδο.
Σύμφωνα με το ιδιο δημοσίευμα, οι εταιρείες σχεδιάζουν να κατασκευάσουν την επιχείρηση στο Μόναχο και το έργο θα χρησιμοποιήσει περίπου 10.000 προηγμένα τσιπ ή μονάδες επεξεργασίας γραφικών.
Κοινώς, η Ευρώπη και ειδικά η Γερμανία, αποφάσισε ότι είναι ώρα να ...ξυπνήσει!
Τα meme stocks προκαλούν το ενδιαφέρον
Και μιας και ο λόγος για την Nvidia, να πούμε ότι μαζί με την Tesla είναι οι πιο συχνά αναζητούμενες, στο διαδίκτυο, «meme stocks» σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η BrokerChooser, δημοσίευσε σχετική μελέτη σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα κατατάσσεται στην 14η θέση μεταξύ 18 ευρωπαϊκών χωρών με τις περισσότερες μηνιαίες αναζητήσεις ανά 10.000 άτομα (93 αναζητήσεις) και συνολικά 92.320 μηνιαίες αναζητήσεις "meme stocks". Επίσης Δανοί, Σουηδοί, Φινλανδοί, Νορβηγοί και Ολλανδοί καταλαμβάνουν τις πρώτες πέντε θέσεις.
Οι "meme stocks". έχουν εξελιχθεί σε μια παγκόσμια επενδυτική τάση. Μάλιστα, οι παγκόσμιες αναζητήσεις για τον όρο "best meme stocks reddit" έχουν αυξηθεί κατά 110% τον τελευταίο μήνα, γεγονός που υπογραμμίζει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για επένδυση σε αυτές τις μετοχές, λέει η BrokerChooser,.
Ξεκινώντας με τις GameStop και AMC Entertainment το 2021, αυτές οι επενδυτικές επιλογές βασίζονται στη δημοφιλία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης — όπως το Reddit και το X (πρώην Twitter) — και όχι στην παραδοσιακή χρηματοοικονομική τους απόδοση.
Πέρα από το MAGA είναι και το «Make India Global»
Σε διεθνές επενδυτικό κλίμα να μείνω με αιχμή την εισαγωγή της LG Electronics India Limited (LGEIL), στο Εθνικό Χρηματιστήριο της Ινδίας (NSE). Παράλληλα με την είσοδό της στην αγορά, η LG παρουσίασε ένα μακροπρόθεσμο όραμα για την ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στην Ινδία και την εδραίωση της παρουσίας της. Η LG στοχεύει να διατηρήσει την τρέχουσα θέση της ως ο νούμερο ένα παίκτης στον τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών και των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στην Ινδία, σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς στο offline κανάλι. Παράλληλα τρέχει και μια στρατηγική με τίτλο «Make India Global» για να τοποθετήσει την Ινδία ως βασική κινητήρια δύναμη στη στρατηγική της LG για τον Παγκόσμιο Νότο, η οποία επικεντρώνεται στην αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης σε αναδυόμενες αγορές εν μέσω ταχέως εξελισσόμενων γεωοικονομικών δυναμικών. Πέρα από το Make America Great Again, όπως φαίνεται υπάρχει και το «Make India Global».
Πλουτίζει η Ινδία
Άλλωστε, σύμφωνα με την Boston Consulting Group, το ποσοστό των ινδικών νοικοκυριών με μεσαία εισοδήματα (ετήσιο εισόδημα 6.000-36.000 δολάρια ΗΠΑ) προβλέπεται να αυξηθεί από 29% το 2020 σε 46% έως το 2030.
Γι'αυτό η μητρική LG αναμένει ότι αυτή η εικόνα αυτή θα υποστηρίξει την ανάπτυξή της σε μια αγορά όπου τα αυξανόμενα εισοδήματα και η επέκταση των μεσαίων τάξεων δημιουργούν ισχυρή δυναμική στην καθιέρωση των οικιακών συσκευών.
Διαβάστε περισσότερα εδώ