Η Meta (META) του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ετοιμάζεται να ανοίξει το πρώτο της φυσικό κατάστημα στο Λονδίνο για να ενισχύσει το ενδιαφέρον για τα ακουστικά και τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR).
Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στον οποίο ανήκει το Facebook, διερευνά επιλογές για μια φυσική τοποθεσία για να παρουσιάζει μόνιμα τα φουτουριστικά προϊόντα του, με την Oxford Street του Λονδίνου να είναι ο πιο πιθανός προορισμός, ανέφεραν πηγές ακινήτων.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η ομάδα του κ. Ζάκερμπεργκ έχει προσλάβει μεσίτες ακινήτων για να βοηθήσουν στην αναζήτηση, ενώ η Meta Labs, μία από τις θυγατρικές της, πρόσφατα κατέγραψε ένα εμπορικό σήμα που θα της επιτρέψει να πουλάει και να επιδεικνύει «υλικό και λογισμικό εικονικής πραγματικότητας, μικτής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας» σε αγοραστές στη Βρετανία.
Η κίνηση αυτή έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει την Meta να ενισχύσει την υιοθέτηση των αξεσουάρ της που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη, όπως τα ακουστικά Meta Quest και τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban.
Αν και η αναζήτηση θεωρείται ότι βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο, το άνοιγμα ενός φυσικού καταστήματος όπου οι αγοραστές μπορούν να δοκιμάσουν ακουστικά και γυαλιά είναι πιθανό να είναι καθοριστικό για την προσπάθεια της Meta να ενθαρρύνει τους χρήστες να υιοθετήσουν την αναδυόμενη τεχνολογία.
Η ανάπτυξη και τα σχέδια της Meta
Από την ίδρυσή της το 2004, η εταιρεία είναι μια εταιρεία λογισμικού, με τα τρία κύρια τμήματά της να είναι το Facebook, το Instagram και το WhatsApp. Αλλά τα τελευταία χρόνια, έχει επεκταθεί στο υλικό, ανταγωνιζόμενη εταιρείες όπως η Apple (AAPL) και η Microsoft (MSFT), καθώς και ασιατικούς γίγαντες όπως η Samsung (005930.KS).
Η Meta ανοίγει pop-up καταστήματα στις ΗΠΑ με την επωνυμία Meta Labs, συμπεριλαμβανομένων των pop-up Ray-Ban στο Λος Άντζελες. Τα έξυπνα γυαλιά της εταιρείας, που παράγονται σε συνεργασία με την ιδιοκτήτρια εταιρεία της Ray-Ban, EssilorLuxottica (EL.PA), έχουν δει τις πωλήσεις τους να τριπλασιάζονται τον τελευταίο χρόνο, καθώς περισσότεροι χρήστες έχουν την ευκαιρία να βιώσουν την τεχνολογία.
Ο κ. Zuckerberg έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην επιχείρηση Reality Labs, παρά το γεγονός ότι οι πρώτες προσπάθειες της εταιρείας να δημιουργήσει εικονικούς κόσμους στο λεγόμενο μετασύμπαν απέτυχαν να γίνουν δημοφιλείς.
Πέρυσι, παρουσίασε ένα προηγμένο ζευγάρι γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας που μπορούν να προβάλλουν ψηφιακά αντικείμενα όπως οθόνες υπολογιστών και βιντεοπαιχνίδια στο οπτικό πεδίο του χρήστη.
Η μετακίνηση της Meta σε φυσικά καταστήματα αντικατοπτρίζει παρόμοιες κινήσεις των ανταγωνιστών της στον τομέα της τεχνολογίας. Η Apple διαθέτει μια παγκόσμια αλυσίδα καταστημάτων, ενώ η Microsoft είχε επίσης ένα flagship κατάστημα στην Oxford Street πριν το κλείσει νωρίτερα φέτος.
Ο κ. Zuckerberg δήλωσε πρόσφατα ότι τα γυαλιά με τεχνητή νοημοσύνη θα είναι τόσο πανταχού παρόντα στο μέλλον που οι άνθρωποι χωρίς αυτά θα δυσκολεύονται να τα παρακολουθήσουν.
«Στο μέλλον, αν δεν έχετε γυαλιά που διαθέτουν τεχνητή νοημοσύνη ή κάποιον τρόπο αλληλεπίδρασης με την τεχνητή νοημοσύνη, νομίζω ότι πιθανότατα θα βρίσκεστε σε ένα αρκετά σημαντικό γνωστικό μειονέκτημα σε σύγκριση με άλλους ανθρώπους», είπε στους επενδυτές.