Νέα
  • ΓΔ: 778.98 -2.28%
  • Τζίρος: 68,65 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Google: Στο στόχαστρο των βρετανικών αρχών οι αλλαγές στις τεχνικές διαφήμισης

Google / Πηγή: Pixabay
Google / Πηγή: Pixabay

Η βρετανική ρυθμιστική «Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών» (CMA) αναφέρει ότι η αντικατάσταση των cookies με το νέο σύστημα της Google, ενδέχεται να έχει «σημαντική επίδραση» στα ειδησεογραφικά sites και στην ψηφιακή διαφημιστική αγορά. Η υποψία είναι ότι με αυτή την κίνησή της, η Google θα βλάψει τον ανταγωνισμό της, συγκεντρώνοντας ακόμα περισσότερο τα διαφημιστικά έξοδα στο οικοσύστημά της.

Η ρυθμιστική αρχή ανησυχεί ότι τα κέρδη των ψηφιακών εκδοτών μπορεί να βυθιστούν με το νέο σύστημα, επειδή δεν θα είναι σε θέση να δημοσιεύουν προσωποποιημένες διαφημίσεις των προϊόντων τους. Το αντεπιχείρημα της Google είναι ότι οι πρακτικές ψηφιακής διαφήμισης οφείλουν να «εξελιχθούν».

Τα cookies είναι μικρά αρχεία που ο web browser αποθηκεύει στη συσκευή του κάθε χρήστη όταν εκείνος επισκέπτεται μια ιστοσελίδα. Χρησιμοποιούνται ώστε να παρακολουθούν τη δραστηριότητα του χρήστη και να προσφέρουν στοχευμένη διαφήμιση

Οι περισσότεροι browsers μπλοκάρουν τη δραστηριότητα των πιο επιθετικών (γνωστών και ως διασταυρούμενων) cookies που παρακολουθούν τη μεταφορά από τη μία ιστοσελίδα σε μια άλλη. Τώρα ο διακομιστής Google Chrome ετοιμάζεται να σταματήσει την υποστήριξη όλων των cookies, εκτός των πρωτογενών. Η μετατροπή αυτή αποκαλείται από την Google «Privacy Sandbox».

► Σφίγγει ο κλοιός των ελεγκτικών αρχών για τους τεχνολογικούς κολοσσούς το 2021

Στόχος της είναι να τα αντικαταστήσει με νέα εργαλεία που προσφέρουν στους διαφημιστές πιο περιορισμένες και ανώνυμες πληροφορίες. Με δεδομένο ότι ο Chrome έχει τη μερίδα του λέοντος στους διακομιστές παγκοσμίως (και με προτίμηση σε αυτόν του 70% των υπολογιστών στη Βρετανία), ακόμα κι αν οι υπόλοιποι browsers δεν προσαρμοστούν σε αυτή την πολιτική, η κίνηση της Google θα παραμείνει πολύ σημαντική.

Η MoW, ένας συνασπισμός μικρών τεχνολογικών εταιριών και εκδοτών στη Βρετανία, ισχυρίζεται ότι οι αλλαγές που ετοιμάζει η Google θα μπορούσε να μειώσει τα έσοδά τους κατά τα δύο τρίτα. Επίσης πιστεύει ότι η κίνηση αυτή θα επιφέρει τεράστια διαφημιστική δύναμη στα χέρια της Google.

Μέχρι τα τέλη της περσινής χρονιάς, οι ρυθμιστικές αρμοδιότητες για τον ανταγωνισμό ανήκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μετά την συμφωνία για αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου, οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στην CMA, η οποία φαίνεται ότι σκοπεύει να ακολουθήσει επιθετική πολιτική στις κανονιστικές ρυθμίσεις των μεγαθηρίων του διαδικτύου, όπως η Google και το Facebook

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ