Νέα
  • ΓΔ: 910.34 +0.25%
  • Τζίρος: 41,99 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Τουρισμός: Δύσκολη η αγορά της Γερμανίας λόγω περιορισμών - Πού επικεντρώνονται οι ελπίδες

Τουρίστες στην Ακρόπολη
Τουρίστες στην Ακρόπολη / Πηγή: Intime

Η αγορά της Γερμανίας, αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλο στοίχημα για την Ελλάδα, τη φετινή τουριστική περίοδο. Η συγκεκριμένη χώρα αποτελεί παραδοσιακά τον μεγαλύτερο πελάτη της ελληνικής βαριάς βιομηχανίας κάθε καλοκαίρι, αλλά ταυτόχρονα τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της παραμένουν στο κόκκινο και είναι εξαιρετικά δύσκολη ακόμη και η πρόβλεψη για το πότε θα βελτιωθούν και θα αρθούν οι περιορισμοί.

Αυτοί οι περιορισμοί καθιστούν αμφίβολη την εκτίμηση για το πόσοι τελικά τουρίστες από τη Γερμανία θα θελήσουν και βέβαια πόσοι τελικά θα κατορθώσουν να έρθουν.

Ο Ελληνας υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης ολοκλήρωσε χθες την επίσκεψή του στο Βερολίνο και αυτό που τελικά αποκόμισε είναι ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωσή του, ότι «έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας»

Διστακτικοί οι Γερμανοί να ταξιδέψουν στο εξωτερικό 

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποίησε το ινστιτούτο GfK μόνο το 39% των Γερμανών σκοπεύει να ταξιδέψει φέτος. Μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς, ποσοστό 21%, σχεδιάζουν να επισκεφτούν τουριστικούς προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας. Μόνο το 18% των Γερμανών σκοπεύει να ταξιδέψει εντός της Ευρώπης.

Στη σχετική λίστα ψηλά στις προτιμήσεις είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Αυστρία. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, προηγούνται τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη.

Η γερμανική τουριστική αγορά είναι από τις σημαντικότερες για την Ελλάδα. Για παράδειγμα την τελευταία κανονική τουριστική χρονιά, το 2019, επισκέφτηκαν την Ελλάδα περίπου 4 εκατ. Γερμανοί τουρίστες και τα συνολικά έσοδα ξεπέρασαν τα 3 δις ευρώ. Πέρυσι βέβαια οι επιδόσεις ήταν λόγω πανδημίας εξαιρετικά χαμηλές.

Θεοχάρης: Οικονομικά δύσκολο το 2021

Oπως δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, ναι μεν η χρονιά θα είναι καλύτερη από την περυσινή, ωστόσο θα είναι «οικονομικά δύσκολη». Το στοίχημα φέτος είναι το brand της χώρας ως τουριστικός προορισμός. «Θέλουμε να αποδείξουμε», επεσήμανε ο Χ. Θεοχάρης, «ότι μέσα στην πανδημία, και κυρίως στο άνοιγμα του τουρισμού μέσα στην πανδημία, αντιμετωπίσαμε την κατάσταση με παραδειγματισμό, με υπευθυνότητα και δε βάλαμε σε δεύτερη μοίρα την υγεία των Ελλήνων και των τουριστών, αλλά σε πρώτη». Η στάση αυτή είναι μια υποθήκη για το μέλλον, σημείωσε.

Τόνισε παράλληλα ότι, από την πλευρά της η Ελλάδα έχει δημιουργήσει όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για μια ασφαλή παραμονή των τουριστών στη χώρα. Τις σχετικές προσπάθειες χαιρέτησαν οι τουριστικοί παράγοντες με τους οποίους συνομίλησε στο Βερολίνο (TUI, Γερμανικός Ταξιδιωτικός Σύνδεσμος DRV) και τις αναγνώρισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTCC) απονέμοντας την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα το βραβείο «Global Champion Award for COVID-19 Crisis Management».

Κλειδί το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού

Κλειδί πάντως στην όλη προσπάθεια να έρθουν Γερμανοί τουρίστες στην Ελλάδα, θα είναι το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού. Οπως προέκυψε από τη συνομιλία που είχε ο Χ. Θεοχάρης με τον υφυπουργό Οικονομίας και εντεταλμένο της γερμανικής κυβέρνησης για θέματα Τουρισμού, Τόμας Μπαράις, το πιθανότερο είναι η Γερμανία να ξεκινήσει με το πιστοποιητικό στα μέσα Ιουνίου. Η Ελλάδα θα το εφαρμόσει από την 1η Ιουνίου.

Τέλος ο Ελληνας υπουργός διαπίστωσε δυσφορία στους τουριστικούς παράγοντες με τους οποίους συνομίλησε στο Βερολίνο για το τρόπο, με τον οποίο η γερμανική κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα θέματα του τουρισμού, θεωρώντας τους περιορισμούς που έχει επιβάλει, υπερβολικούς. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης επηρεάζουν αρνητικά όχι μόνο τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά τους τουριστικούς προορισμούς των Γερμανών στο εξωτερικό, συνεπώς και στην Ελλάδα.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ