Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Τουρισμός: Τα μεγάλα projects ακινήτων που θα αναβαθμίσουν την εικόνα της Ελλάδας

Το Ελληνικό, το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης στην Ελλάδα

Τη μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει για τη χώρα μας μέσα στην επόμενη δεκαετία προκειμένου να αναβαθμίσει το τουριστικό της προϊόν μέσα από επενδύσεις πολλών δισ. ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει ή δρομολογούνται, υπογράμμισαν στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών εκπρόσωποι των κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων καθώς και φορείς που εμπλέκονται με τον τουριστικό κλάδο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, μεταξύ άλλων, στα μεγάλα projects που θα γίνουν στο παραλιακό μέτωπο της πρωτεύουσας.

«Θα ζωντανέψουμε μια... μούμια»

Χαρακτηριστικά, ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, CEO της Dimand, ανέφερε πως, εκτός από το Ελληνικό, «ένα από τα σημαντικά έργα που έχουν ήδη ξεκινήσει είναι ο Πύργος του Πειραιά, ο οποίος ήταν μια… μούμια εδώ και 50 χρόνια. Μαζί λοιπόν με την EBRD και την Prodea ξεκινήσαμε εργασίες κατασκευής και μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023 εκτιμούμε ότι θα ζωντανέψει και πάλι το υψηλότερο κτίριο στην πρωτεύουσα, μέχρι να γίνουν οι Πύργοι στο Ελληνικό». 

Ετσι θα είναι ο Πύργος του Πειραιά μετά τα έργα

Ακόμη ο κ. Ανδριόπουλος αναφέρθηκε στις αναπλάσεις δύο πλαζ στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η μία με ανάδοχο την Grivalia και η άλλη με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.

Υπογράμμισε ότι «στα 22 χιλιόμετρα του παραλιακού μετώπου αλλά και στα επόμενα 50 χιλιόμετρα μέχρι το Σούνιο, τα έργα που θα γίνουν τα επόμενα 5-7 χρόνια θα δώσουν κάτι μοναδικό στην Αθήνα σε πανευρωπαϊκή κλίμακα».

Εμφαση σε high end τουριστικές επενδύσεις

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Χρυσικός, CEO της Grivalia Hospitality, σημείωσε ότι «η εταιρεία μας είδε μια αδυναμία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος που δεν προσέφερε υποδομές high end τουρισμού. Εμείς εστιάσαμε σε τέτοιες επενδύσεις, είτε με ανάπτυξη νέων τουριστικών υποδομών, είτε με αναβιώσεις υφιστάμενων χώρων».

Ειδικότερα τόνισε ότι στα Αστέρα Γλυφάδας αναπτύσσει σε μία τεράστια έκταση που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο ένα υπερπολυτελές θέρετρο που θα «τρέχει» η αλυσίδα One and Only. Μάλιστα πρόσθεσε ότι διπλασίασαν το κόστος κατασκευής (στα 110 εκατ. ευρώ) προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία από το ερχόμενο καλοκαίρι.

Εκτιμά δε πως με την υλοποίηση των μεγάλων projects στην Αθηναϊκή Ριβιέρα μέσα στην επόμενη πενταετία, οι περίπου 7 εκατομμύρια επισκέπτες της πρωτεύουσας μπορούν να διπλασιαστούν ή ακόμη και να τριπλασιαστούν σε εύρος δεκαετίας.

Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο

Τέλος, ο Μανώλης Σιγάλας, αντιπρόεδρος & CEO της Hill International για την περιοχή της Νότιας Ευρώπης, στάθηκε στις επενδύσεις που αφορούν στην επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ προκειμένου να μπορεί να φιλοξενεί mega κρουαζιερόπλοια, την ανάπλαση του φαληρικού όρμου, την κατασκευή της μαρίνας Αλίμου αλλά και της μαρίνας Βουλιαγμένης και πάνω απ' όλα το «project των projects» όπως αποκάλεσε το Ελληνικό.

Μαζί με τη δημιουργία του καζίνο στο Ελληνικό, ο κ. Σιγάλας προσδιόρισε τις συνολικές επενδύσεις σε μία διαδρομή 20 χιλιομέτρων, από τον Πειραιά στη Βουλιαγμένη, στα επίπεδα των 2-2,5 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο!

Πηγή: Intime
Πηγή: Intime

Σημαντικά projects και στη Θεσσαλονίκη

Εκτός από την Αθηναϊκή Ριβιέρα, έγινε αναφορά και σε άλλα σημαντικά projects που τρέχουν ή δρομολογούνται.

Για παράδειγμα ο κ. Ανδριόπουλος στάθηκε στην ανάπλαση του ΟΑΚΑ, την αξιοποίηση και ανάπλαση 42.000 στρεμμάτων του κτήματος Τατοΐου και τη διασύνδεση με τον ορεινό όγκο της Πάρνηθας, έναν «θησαυρό με πάνω από 250 χιλιόμετρα φυσικών μονοπατιών και με εγκαταστάσεις εγκαταλελειμμένες ή που υπολειτουργούν», τις επενδύσεις που γίνονται στη δυτική είσοδο αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, ενώ για την Πάτρα ευχήθηκε «να ρίξει τα κάγκελα του λιμανιού και να ενοποιηθεί με την πόλη, να αποκτήσει έτσι παραλιακό μέτωπο».

Ακόμη ο κ. Χρυσικός αναφέρθηκε σε μια επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ που θα ξεκινήσει η Grivalia στη Μύκονο για τη δημιουργία υπερπολυτελούς θερέτρου σε συνεργασία με παγκόσμια ξενοδοχειακή αλυσίδα, καθώς επίσης και στη Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένο στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, στη λεωφόρο Νίκης, όπου η εταιρεία πήρε ένα εγκαταλελειμμένο νεοκλασικό (Όλυμπος Νάουσα) και θα το θέσει πάλι σε λειτουργία, ανανεωμένο, στα τέλη του χρόνου.

Η συμβολή των αεροδρομίων στο τουριστικό προϊόν

Ο κ. Σιγάλας στάθηκε σε επενδύσεις που γίνονται σε αεροδρόμια και πιο συγκεκριμένα στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, για το οποίο υπογράμμισε ότι «η χρηματοδότηση έχει συνδεθεί με την αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου του Ηρακλείου», καθώς επίσης στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και την ανάπτυξη του «Ελ. Βενιζέλος», ένα project μισού δισ. ευρώ το οποίο θα είχε ήδη ξεκινήσει εάν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού.

Το αεροδρόμιο «Aννα Πολλάτου» στην Κεφαλονιά / Πηγή: Fraport
Το αεροδρόμιο «Aννα Πολλάτου» στην Κεφαλονιά / Πηγή: Fraport

Σχετικά με τα αεροδρόμια, ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece υπογράμμισε την πολύ σημαντική συμβολή που έχουν για το συνολικό ελληνικό τουριστικό προϊόν καθώς «είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που έχει ο κάθε επισκέπτης στον προορισμό που επιλέγει να πάει».

Σημείωσε ότι η Fraport επένδυσε πάνω από 500 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 14 αεροδρομίων, τα οποία «τα προηγούμενα χρόνια δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες των επισκεπτών και αδικούσαν τους προορισμούς, καθώς είχαν ανεπαρκείς χώρους, απαρχαιωμένα συστήματα και εμπορικά καταστήματα που θύμιζαν μίνι μάρκετ της δεκαετίας του '80». Πρόσθεσε ότι «πλέον έχουμε υπερσύγχρονα αεροδρόμια με επαρκείς χώρους και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, προσφέροντας ευχάριστη και ανεμπόδιστη ταξιδιωτική εμπειρία. Πέραν του αισθητικού σκέλους και της εξυπηρέτησης, αυξήθηκε και η χωρητικότητα των αεροδρομίων, μπορούμε να υποσχόμαστε περισσότερα δρομολόγια».

Οι τρεις προκλήσεις

Τέλος, ο Θανάσης Καραγιάννης, chief investment officer της Prodea Investmens, αναφέρθηκε στην πρόσφατη επένδυση της εταιρείας, ύψους 140 εκατ. ευρώ, στην Κύπρο (Parklane) αυξάνοντας το συνολικό χαρτοφυλάκιο στα 300 εκατ., ενώ πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα δίνουμε έμφαση όχι μόνο σε πολυτελή θέρετρα αλλά και στην ανανέωση του υφιστάμενου στοκ. Καλό είναι το σούσι, αλλά εξίσου και ένα καλό ελληνικό φρέσκο ψάρι».

Ανάφερε όμως ότι υπάρχουν τρεις βασικές προκλήσεις:

  • Η πρώτη αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, τονίζοντας ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού για το τουριστικό μας προϊόν.
  • Η δεύτερη αφορά το γεγονός ότι πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος στην Ελλάδα είναι… οικογενειοκρατούμενος. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «πολλοί είναι επιχειρηματίες από άλλους κλάδους, πολλές φορές δεν έχουν το DNA του ξενοδόχου, τη βλέπουν ως οικογενειακή επιχείρηση. Δεν βλέπουν ότι μπορεί κάποιος να τους βοηθήσει είτε αγοράζοντας την εταιρεία τους, είτε συμμετέχοντας σε αυτήν, είτε δανείζοντάς τους». Σημείωσε ότι «πολλές φορές δυσκολευόμαστε να φτάσουμε στη συναλλαγή και να ξεκλειδώσουμε την κρυμμένη αξία».
  • Η τρίτη πρόκληση αφορά στο αδειοδοτικό, καθώς σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί πρόβλημα για τη συναλλαγή, οι μεταβιβάσεις δεν είναι εύκολες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα