Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Donkey Hotels: Μεγαλύτερη αισιοδοξία για το 2021 - Η νέα στρατηγική

Intercontinental Athens
Intercontinental Athens

Tο 2021 αναμένεται να είναι μία δύσκολη χρονιά για τον όμιλο ξενοδοχείων που ελέγχει η οικογένεια Ιωάννου, ωστόσο υπάρχει η βεβαιότητα ότι θα είναι καλύτερη από το 2020. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η πληρότητα του ξενοδοχείου Athenaeum InterContinental Athens έως και τον Απρίλιο θεωρείται πως θα είναι χαμηλή, περίπου στο 10%, προερχόμενη από μεμονωμένους επισκέπτες οι οποίοι θα βρεθούν στη χώρα μας για επαγγελματικούς λόγους. Στο ίδιο επίπεδο αναμένεται να κινηθούν και τα ξενοδοχεία της αλυσίδας YES!.

Στην κατηγορία των μεμονωμένων επισκεπτών για επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται σταδιακή αύξηση από το Μάιο. Παράλληλα, τους καλοκαιρινούς μήνες αναμένεται άνοδος στην κατηγορία των ταξιδιών αναψυχής, με αποτέλεσμα, βάσει προβλέψεων, η πληρότητα των ξενοδοχείων να αγγίξει το 40%-45%.

Επιφυλακτικότητα για τα συνέδρια

Χαμηλότερα μπαίνει ο πήχης για τον συνεδριακό τουρισμό, όχι μόνο για τα ξενοδοχεία του ομίλου, αλλά γενικότερα για τον κλάδο στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, οι ακυρώσεις συνεδρίων φτάνουν μέχρι και τον Σεπτέμβριο, ενώ η διστακτικότητα των διοργανωτών εκδηλώσεων αυξάνει την επιφυλακτικότητα για το σύνολο της χρονιάς.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, επισημαίνεται από τις ίδιες πηγές πως όλες οι προβλέψεις εξαρτώνται από τον αριθμό των εμβολιασμών και την εξέλιξη της πανδημίας σε κάθε χώρα, με πρώτες αγορές πιθανά, απ’ ό,τι δείχνει η πρόοδος των εμβολιασμών, από Αγγλία και Ισραήλ.

Από εκεί και πέρα, ο επαγγελματικός τουρισμός θα είναι από τους πρώτους κλάδους που θα παρουσιάσει κίνηση στα ξενοδοχεία 12μήνης λειτουργίας. Το καλοκαίρι τα αστικά ξενοδοχεία θα παρουσιάσουν μια συντηρητική αύξηση πληρότητας λόγω κίνησης τουρισμού αναψυχής από και προς τα νησιά της χώρας,

Πιο ενθαρρυντικά αποτελέσματα θα εμφανιστούν από τον Σεπτέμβριο, καθώς αναμένεται πως θα κινηθεί ο τουρισμός από την Αμερική και θα λειτουργήσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τόσο ο επαγγελματικός όσο και ο τουρισμός αναψυχής.

Η συγχώνευση και το  project  της Σαντορίνης

Αναφορικά με την απόφαση που πήρε η οικογένεια Ιωάννου για τη δημιουργία της νέας αλυσίδας Donkey Hotels με τη συγχώνευση των εταιρειών του ομίλου, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι είχε παρθεί προ της κρίσης της πανδημίας, την οποία αντιμετώπισε ως ευκαιρία ανάπτυξης και περαιτέρω εξέλιξης των επιχειρηματικών πλάνων του ομίλου. Μέσω της κίνησης αυτής θέλει να δημιουργήσει ισχυρές δομές λειτουργίας για τα ξενοδοχεία, επαναπροσδιορίζοντας τη στρατηγική της και αξιοποιώντας αποτελεσματικότερα το ανθρώπινο δυναμικό της.

Σχετικά με το νέο project της Σαντορίνης, μια επένδυση που υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ, σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων, με 121 δωμάτια μέσα σε 42 στρέμματα κήπων, με έντονο το υδάτινο στοιχείο χάρη στην κεντρική πισίνα των 1.000 τ.μ., τις 62 ιδιωτικές πισίνες και το SpA των 1.100 τ.μ.

Με 2 εστιατόρια και 3 μπαρ, με συνεδριακούς χώρους αλλά και με έντονο το στοιχείο του design -σήμα κατατεθέν της YES! Hotels- οι άνθρωποι της αλυσίδας εκτιμούν ότι το ξενοδοχείο θα αποτελεί από τον Απρίλιο του 2022 έναν νέο προορισμό υψηλού επιπέδου στα ελληνικά νησιά.

Πώς κινήθηκαν τα ξενοδοχεία του ομίλου τη χρονιά της πανδημίας

Αναφορικά με το Athenaeum InterContinental Athens, η περσινή χρονιά έκλεισε με πτώση των εσόδων που άγγιξε το 85% λόγω της πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό πως από τον Μάρτιο έως και το τέλος του χρόνου ακυρώθηκαν όλα τα συνέδρια, ενώ τα έσοδα του ξενοδοχείου προήλθαν κυρίως από μεμονωμένους τουρίστες, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Αθήνα από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο του 2020, καθώς επίσης και από έναν μικρό αριθμό πελατών που βρέθηκαν στην πόλη για επαγγελματικούς  λόγους.

Σχετικά με τα ξενοδοχεία της αλυσίδας YES!, η έλευση της πανδημίας είχε άμεση επίδραση στη λειτουργίας τους, καθότι εστιάζουν σε μεμονωμένο τουρισμό, τόσο επαγγελματικό όσο και αναψυχής. Χαρακτηριστικά, οι μικρές ξενοδοχειακές μονάδες ξεκίνησαν να διακόπτουν τη λειτουργία τους λίγο πριν το πρώτο επίσημο lock down.

Με την επανεκκίνηση του τουρισμού τον Ιούνιο του 2020, τα ξενοδοχεία λειτούργησαν με μεμονωμένους τουρίστες, ενώ διοργανώθηκαν και κάποια meetings με λιγοστούς συμμετέχοντες. Το φθινόπωρο υπήρξε κάποια κινητικότητα από τουρισμό αναψυχής προερχόμενο κυρίως από ευρωπαϊκές χώρες και το Ισραήλ. Σημειώνεται πως η βασική αγορά των ξενοδοχείων της αλυσίδας στο κέντρο, από Μάιο έως και Οκτώβριο, είναι η αμερικανική και οι κρουαζιέρες, αγορές που ήταν και οι δύο κλειστές το 2020, με αποτέλεσμα η πτώση στα έσοδα, συγκριτικά με το 2019, να αγγίξει το 76%.

Ενίσχυση της ρευστότητας

Η εταιρεία έχει κάνει χρήση των εργαλείων ενίσχυσης της ρευστότητας που έχει προσφέρει το Ελληνικό Δημόσιο, και σε συνδυασμό και με τραπεζικό δανεισμό που έχει εξασφαλιστεί για το 2021, ποντάρει σε σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς από τον Απρίλιο και μετά. Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί ενέργειες για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων και τη βελτιστοποίηση των ψηφιακών υποδομών και διαδικασιών.

Σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας (2019), δηλαδή ενοποιημένα έσοδα €38,3 εκατ. και EBITDA €7,3 εκατ., ο στόχος της διοίκησης για το 2024 έχει τοποθετηθεί σε €50 εκατ. και €15 εκατ. αντίστοιχα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα