Νέα

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

BOAK: Ξεκινά η διαδικασία για την επέκταση από τον Αγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία

Με την έγκριση της χρηματοδότησης των μελετών ξεκινά η διαδικασία για την επέκταση του ΒΟΑΚ από τον Αγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Ουσιαστικά είναι το πρώτο βήμα για να μπορέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει τους απαραίτητους διαγωνισμούς, οι οποίοι θα δώσουν την απαραίτητη ωριμότητα στο συγκεκριμένο τμήμα.

Οι διαγωνισμοί θα αφορούν την πρόσληψη συμβούλων (Τεχνικός, Νομικός και Χρηματοοικονομικός) που θα εκπονήσουν τις απαραίτητες μελέτες για λογαριασμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ και θα δώσουν τις κατευθύνσεις για το αντικείμενο, τον τρόπο, την χρηματοδότηση και τις προδιαγραφές και τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστούν.

Στη συνέχεια θα πρέπει να βρεθεί η χρηματοδότηση για την κατασκευή και αυτού του τμήματος που θα ολοκληρώσει τον σχεδιασμό για έναν ΒΟΑΚ ο οποίος θα εκτείνεται από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι τη Σητεία έχοντας μήκος σχεδόν 300 χιλιόμετρα.

Σε σύσκεψη εργασίας που έγινε προ ημερών στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, όπου ήταν και ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Λασιθίου Γιάννης Πλακιωτάκης, έγινε λόγος για την ανάγκη περαιτέρω συντονισμού και συνεργασία, ώστε να υπάρξει άμεση δέσμευση πόρων για την χρηματοδότηση των ώριμων τμημάτων (Καλό Χωριό - Παχειά Αμμος) του οδικού άξονα.

Ουσιαστικά έχουμε το Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό και Καλό Χωριό-Παχειά Άμμος που οι μελέτες είναι σε πιο προωθημένο στάδιο.

Επιπλέον υπάρχει και το τμήμα Παχειά Αμμος-Σητεία που έχει συνολική έκταση περίπου 5,76 χιλιόμετρα και αφορά στην κατασκευή νέας χάραξης οδού που θα παρακάμπτει τον οικισμό της Παχειάς Αμμου δημιουργώντας συνθήκες οδικής ασφάλειας στον δρόμο προς τη Σητεία.

Σημαντικό στοιχείο για την κατασκευή του τμήματος Άγιος Νικόλαος-Σητεία μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων θα είναι ο τρόπος κατασκευής (αν ο δρόμος δηλαδή θα έχει στοιχεία κλειστού αυτοκινητόδρομου ή ταχείας κυκλοφορίας) όπου από εκεί θα προκύψει και το κόστος που θα μας οδηγήσει στην υλοποίηση και του τελευταίου τμήματος του ΒΟΑΚ στην ανατολική του πλευρά.

Ξεκινούν τα έργα οδικής ασφάλειας

Σήμερα όμως είναι και μια ημέρα με ένα σημαντικό ορόσημο για τον ΒΟΑΚ καθώς αναμένεται να γίνει η ανακοίνωση  από τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Χρίστο Δήμα, για τα έργα οδικής ασφάλειας που θα ξεκινήσουν ως ένα από τα πρώτα έργα για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Οπως έχει γίνει γνωστό, έχει επιλεγεί η λύση για να τοποθετηθούν κολωνάκια με την ίδια επιτυχημένη μέθοδο που έγινε στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου.

Τα έργα θα εκτελέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πλαίσια πρόσθετης εργολαβίας και αναμένεται να τα ολοκληρώσει σε διάστημα περίπου ενός έτους. Με την ολοκλήρωση των έργων οδικής ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα μειωθούν γεωμετρικά τα τροχαία ατυχήματα αλλά και τα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Στην περίπτωση της Πατρών-Πύργου μετά την ολοκλήρωση των έργων σχεδόν εκμηδενίστηκαν τα τροχαία με αποτέλεσμα ο δρόμος να γίνει μεν πιο αργός στην οδήγηση του από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά ιδιαίτερα ασφαλής.

Στον ΒΟΑΚ αυτό θα είναι αναγκαίο καθώς στο μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο θα έχουμε διαπλάτυνση του δρόμου, πράγμα που σημαίνει πως θα έχουμε ταυτόχρονα έργα και εν λειτουργία δρόμο.

Η ακτινογραφία του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο

Ας δούμε όμως τι πρόκειται να κατασκευαστεί στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Παράκαμψη Χανίων

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Βαμβακόπουλο, Μουρνιές και Σούδα περιλαμβάνει η παράκαμψη Χανίων. Το έργο έχει κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο ασφαλείας.

Σούδα-Καλύβες

Μία σήραγγα μήκους 1,22 χιλιομέτρων και δύο γέφυρες συνολικού μήκους 1,09 χιλιομέτρου περιλαμβάνει το τμήμα Σούδα – Καλύβες. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι στα 11 χιλιόμετρα και το μήκος του παράπλευρου δικτύου υπολογίζεται στα 8,9 χιλιόμετρα. Το νέο τμήμα περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους σε Πλατάνι, Απτέρα και Καλάμι.

Καλύβες – Άγιοι Πάντες

Μία σήραγγα μήκους 230 μέτρων και μία γέφυρα 250 μέτρων περιλαμβάνει η χάραξη στο τμήμα Καλύβες – Άγιοι Πάντες. Στο τμήμα προβλέπονται δύο ανισόπεδοι κόμβοι σε Καλύβες και Άγιους Πάντες, καθώς και παράπλευρο δίκτυο 12,9 χιλιομέτρων.

Άγιοι Πάντες-Βρύσες

Δύο ανισόπεδους κόμβους σε Βάμο και Βρύσες περιλαμβάνει το τμήμα Άγιοι Πάντες – Βρύσες. Στο τμήμα προβλέπεται παράπλευρο δίκτυο μήκους 6,42 χιλιομέτρων.

Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο

Πέντε σήραγγες μήκους 4,59 χιλιομέτρων και 8 γέφυρες μήκους 2,23 χιλιομέτρων περιλαμβάνει το τμήμα του ΒΟΑΚ, Βρύσες – Πετρές – Ατσιπόπουλο. Για το τμήμα προβλέπονται πέντε ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων δύο στη Γεωργιούπολη, μία στην Επισκοπή και δύο στο Γεράνι.

Παράκαμψη Ρεθύμνου

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Ατσιπόπουλο, Τυμπάκι και Αμάρι περιλαμβάνει η νέα παράκαμψη Ρεθύμνου. Το έργο έχει ήδη κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας.

Εξάντης-Φόδελε-Ληνοπεράματα

Συνολικά 5 σήραγγες μήκους 3,19 χιλιομέτρων και 18 γέφυρες μήκους 3,08 χιλιομέτρων περιλαμβάνει το τμήμα Εξάντης-Φόδελε -Λινοπεράματα. Οι ανισόπεδοι κόμβοι είναι συνολικά 8 και συγκεκριμένα σε Εξάντη, Μπαλί, Αλμυρίδα, 2 στις Σίσσες, στο Φόδελε, στην Αγία Πελαγία και στο Παλαιόκαστρο. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 36,18 χιλιόμετρα, ενώ το παράπλευρο δίκτυο ξεπερνά τα 35 χιλιόμετρα.

Λινοπεράματα – Γούρνες

Δρόμος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο, θα είναι ο δρόμος από τα Ληνοπεράματα έως και τις Γούρνες. Η μελέτη προβλέπει συνολικά 8 ανισόπεδους κόμβους σε Ληνοπεράματα, Γάζι, οδό Μεσαράς, λεωφόρο Παπαναστασίου, Κατσαμπά, Αερο- δρόμιο, Καρτερό και Ανώπολη, ο οποίος θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του δικτύου.

Γούρνες – Χερσόνησος

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Γούρνες, νέο Διεθνές Αεροδρόμιο και Καστέλι, περιλαμβάνει η χάραξη από τις Γούρνες ως και τη Χερσόνησο. Η νέα χάραξη θα διαθέτει επίσης δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ