Η BMW δηλώνει βέβαιη ότι μπορεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης στη μεγαλύτερη αγορά της, την Κίνα, μέσω της πλήρως ηλεκτρικής σειράς Neue Klasse, η οποία σηματοδοτεί μια σημαντική αναμόρφωση του χαρτοφυλακίου της. Το πρώτο μοντέλο παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα.
«Είμαστε κάτι παραπάνω από ανταγωνιστικοί με αυτό το προϊόν», ανέφερε στο Reuters ο οικονομικός διευθυντής Walter Mertl. «Με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα του Neue Klasse, θα δούμε ξανά ανάπτυξη στην Κίνα».
Πτώση πωλήσεων και προκλήσεις
Όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων, η BMW αντιμετώπισε δυσκολίες στην Κίνα, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού από τοπικές εταιρείες αλλά και της κρίσης στην αγορά ακινήτων που επηρέασε τη ζήτηση. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της BMW στην κινεζική αγορά μειώθηκαν κατά 15,5%.
Νέο ηλεκτρικό SUV iX3
Ο Mertl εξέφρασε αισιοδοξία για το μέλλον, παρουσιάζοντας το νέο ηλεκτρικό SUV Neue Klasse iX3, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Κίνα έως το καλοκαίρι του 2026. Η παρουσίαση έγινε πριν από την έκθεση αυτοκινήτου IAA 2025 στο Μόναχο, όπου οι ευρωπαϊκές μάρκες προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι στην αυξανόμενη κινεζική παρουσία.
Φθηνότερες μπαταρίες και κερδοφορία
Σύμφωνα με τον Mertl, οι μπαταρίες των νέων μοντέλων είναι 40%-50% φθηνότερες από τις τωρινές, κάτι που αναμένεται να ενισχύσει την κερδοφορία. Με το iX3 50, η BMW θα μπορούσε να επιτύχει από το 2026 margin parity – περιθώρια κέρδους αντίστοιχα με αυτά των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η εταιρεία αναμένει EBIT περιθώριο 5%-7% το 2025, με στόχο την αύξησή του σε 8%-10% τα επόμενα χρόνια.
Σταδιακή μετάβαση και κατάργηση παλαιών μοντέλων
Η BMW σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τα παλαιότερα μοντέλα της έως το τέλος της δεκαετίας, με τη σειρά Neue Klasse να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο χαρτοφυλάκιο.
Δασμοί στις ΗΠΑ και αντίκτυπος στα κέρδη
Αναφερόμενος στους δασμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BMW, ο Mertl προειδοποίησε ότι αυτοί θα μειώσουν το περιθώριο κέρδους της κατά 1,25 ποσοστιαίες μονάδες το 2025.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να καταργήσει τους δασμούς στα αμερικανικά βιομηχανικά προϊόντα, με αντάλλαγμα έναν αμερικανικό δασμό 15% στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα – από το σημερινό 27,5%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί αναδρομικά από την 1η Αυγούστου.
Με πληροφορίες από Reuters