Νέα

ΔΕΘ 2025

Ι. Τσάρας στο συνέδριο της «Η»: Τον Νοέμβριο ξεκινούν οι κύριες εργασίες για την κατασκευή του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Ιωάννης Τσιάρας

Ξεπέρασαν το 50% οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που καθυστέρησε είκοσι χρόνια και από το Νοέμβριο και μετά θα περάσει στο στάδιο της υλοποίησης, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο συνέδριο της «Η» ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Ιωάννης Τσάρας.

Κατά τον ίδιο, εξαιτίας του μεγάλου μήκους του ο προβλήτας μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο ένα πολύ μεγάλο κοντέινερ πλοίο όσο και ταυτόχρονα πολλά μικρότερα. Παράλληλα, δημιουργείται μια τεράστια χερσαία ζώνη, που θα χρησιμοποιηθεί για την εναπόθεση των φορτίων κενών κιβωτίων και για τα οποία σήμερα δεν υπάρχει χώρος.

«Το αποτύπωμα, με βάση τις μελέτες, θα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Παράλληλα, θα διπλασιαστούν τα έσοδα του Δημοσίου, ενώ προς το τέλος της δεκαετίας, αφότου έχει γίνει το έργο, θα έχουμε πάνω από 50.000 θέσεις εργασίες πρόσθετες, οι οποίες θα έχουν δημιουργηθεί σταδιακά κάθε χρόνο με την επέκταση», σημείωσε ο κ. Τσάρας.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου ο κ. Τσάρας ανέφερε ότι ο προβλήτας θα είναι έτοιμος σε 36 με 37 μήνες από τη στιγμή που θα ξεκινήσει το έργο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκε και στο διαγωνισμό που συμμετέχει ο οργανισμός, με στόχο την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου «Γκόνου», το οποίο είναι έκτασης 700 στρεμμάτων, προκειμένου να γίνει εκεί ένα διαμετακομιστικό κέντρο. Όπως είπε, έχουν απομείνει μόνο δύο υποψήφιοι για το πρώην στρατόπεδο και το χαρακτήρισε ως δύσκολο έργο.

Τέλος, ο κ. Τσάρας υποστήριξε ότι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του λιμένα της Θεσσαλονίκης και κυρίως αυτών του 6ου προβλήτα είναι η σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο. ΄Όπως είπε, «πρέπει η κυβέρνηση, οι φορείς της πόλης και εμείς βεβαίως, όλοι μαζί να βοηθήσουμε, ώστε ταχέως να ανατεθεί η σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμένος της από τα δυτικά της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Αυτή τη στιγμή συνδεόμαστε μέσα από την πόλη. Περνάει μια παλιά γραμμή, η οποία δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα περιβαλλοντικό, κυκλοφοριακό κλπ. Το δεύτερο ζήτημα είναι η απερίγραπτη καθυστέρηση από την Εγνατία Οδός σε ό,τι αφορά τη σύνδεση του λιμανιού με το κεντρικό οδικό δίκτυο. Η γέφυρα που χάσκει εκεί, πρέπει να κλείσει πάνω στην ΠΑΘΕ. Γι αυτό πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης να πιέζουμε, γιατί είναι κυβερνητικά έργα αυτά, να τελειώσουν. Αλλιώς τζάμπα πάει η επέκταση του έκτου προβλήτα», τόνισε ο κ. Τσάρας.

Πρόεδρος ΕΛΙΜΕ: Τα λιμάνια βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος

Για περίοδο έντονων γεωπολιτικών αλλαγών, κατά την οποία α λιμάνια βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος, έκανε λόγο από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, Απόστολος Καμαρινάκης.

«Θα πρέπει να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι και να οργανώνουμε νέους δρόμους, νέες συνεργασίες. Και η ΕΛΙΜΕ αυτή τη στιγμή παίζει έναν ρόλο συντονισμού, ώστε να δημιουργηθούν οι δυνατότητες, για να μπορούμε να έχουμε καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών, εμπορευμάτων και επιβατών», είπε ο κ. Καμαρινάκης.

O πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, Απόστολος Καμαρινάκης

Όσον αφορά τη στρατηγική του ΕΛΙΜΕ, τόνισε ότι το πρώτο είναι η εξωστρέφεια. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία με την πόλη, τους χρήστες του κάθε λιμένος και με όποιον άλλον έχει σχέση με τις δραστηριότητες που παρουσιάζει ένα λιμάνι. Παράλληλα, η ΕΛΙΜΕ στοχεύει στην καινοτομία, τη συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας και των νέων επαγγελμάτων.

«Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου μου είπε ότι δεν υπάρχουν πλοία χωρίς λιμάνια και λιμάνια χωρίς πλοία. Το λιμάνι είναι για να εξυπηρετεί το πλοίο και βέβαια και τους συναλλασσόμενους με αυτό, αλλά βασικά είναι τα πλοία τα οποία πρέπει να εξυπηρετούνται», υπογράμμισε ο κ. Καμαρινάκης.

O διευθύνων σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης της DHL Express, κ. Λευτέρης Σαμαράς

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης της DHL Express, Λευτέρης Σαμαράς, υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να λειτουργήσει ως κέντρο, στο οποίο να υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης για τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής.

«Το 2021 κάναμε τη μεγαλύτερη επένδυση, που έχουμε κάνει ποτέ στη Βόρεια Ελλάδα και αναφέρομαι στο διαμετακομιστικό μας κέντρο στο αεροδρόμιο ‘’Μακεδονία’’. Το όφελος είναι ότι ουσιαστικά ανοίγουμε την πύλη για τον κόσμο στις εταιρείες της Θεσσαλονίκης, τόσο για την εξαγωγή όσο και για την εισαγωγή», είπε ο κ. Σαμαράς.

O group COO TEU Group Holdings S.A., κ. Θόδωρος Βαφειάδης

Τέλος, ο group COO TEU Group Holdings S.A., Θόδωρος Βαφειάδης, μίλησε για την ανθεκτικότητα που οφείλουν να έχουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες.

«Δεν μεταφέρουμε απλώς προϊόντα, ουσιαστικά μεταφέρουμε και φροντίζουμε να υπάρχει ροή απρόσκοπτη. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πύλη για τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη. Η πύλη είναι ένα κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας και οφείλει να έχει την ανθεκτικότητα να παραμένει ανοιχτή, γιατί αλλιώς η αλυσίδα θα βρει άλλο τρόπο, όταν η πύλη έχει προβλήματα. Ευτυχώς, με αυτά που γίνονται το τελευταίο διάστημα στη Θεσσαλονίκη και στο λιμάνι, η πύλη όχι απλώς δείχνει ανοιχτή αλλά υπάρχει η εγγύηση της σταθερότητας. Οπότε η Θεσσαλονίκη αποτελεί εγγύηση για την ανθεκτικότητα της αλυσίδας», τόνισε ο κ. Βαφειάδης.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο:

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΘ 2025

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΘ 2025