Νέα

ΔΕΘ 2025

Hospitality και Κρουαζιέρα: Η Βόρεια Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα του ανταγωνισμού

Hospitality και Κρουαζιέρα: Η Βόρεια Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα του ανταγωνισμού

Για τις προοπτικές και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει την επόμενη πενταετία ο κλάδος του Hospitality και της Κρουαζιέρας συζήτησαν στο συνέδριο της «Η» με τίτλο «Ελλάδα 2030: Βιώσιμη ανάπτυξη στην εποχή των κρίσεων» οι:

  • Σεργκέι Σμιρνόφ, CEO του Porto Carras Grand Resort,
  • Άλκης Σωτηρίου, CEO του Makedonia Palace,
  • και Άγγελος Φραντζέτης, επικεφαλής Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας της ΟΛΘ ΑΕ.

Και οι τρεις τόνισαν τη μοναδικότητα της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής και έκαναν ξεκάθαρο ότι η Βόρεια Ελλάδα διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να αποτελέσει κορυφαίο και ολοκληρωμένο προορισμό.

Σεργκέι Σμιρνόφ: «Τιμώντας το παρελθόν, κοιτάμε στο μέλλον»

Ο κ. Σμιρνόφ υπογράμμισε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Porto Carras Grand Resort:

«Το Πόρτο Καράς είναι αρκετά ιδιαίτερο. Όταν μιλάς και σκέφτεσαι για εκείνο, έχεις το παρελθόν και το μέλλον. Το σημαντικότερο είναι που μας δόθηκε η ευκαιρία να το βάλουμε ξανά στον χάρτη. Πρέπει όμως να σεβαστείς και το παρελθόν, γιατί τα όσα έκανε το Πόρτο Καράς στο παρελθόν ήταν πολύ μπροστά για την εποχή, παγκοσμίως (...). Πρέπει να το σεβαστείς αυτό. Δεν μπορείς απλά να γκρεμίσεις τα πάντα και να κάνεις ένα ξενοδοχείο 5,6,7 αστέρων. Πρέπει να σεβαστείς το παρελθόν, αλλά έχοντας υπόψιν και το μέλλον. Θα προχωρήσουμε τιμώντας την ιστορία του Πόρτο Καράς. Θα το επαναφέρουμε, δεν θα το ανακαινίσουμε».

Παράλληλα, στάθηκε στη συμβολή της Χαλκιδικής ως μοναδικού προορισμού, επισημαίνοντας ότι η αγορά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική:

«Οι άνθρωποι έρχονται για εμπειρίες. Αν ξέρεις τον πελάτη σου και μπορείς να στηρίξεις το προϊόν, τότε μπορείς να πετύχεις».

Άλκης Σωτηρίου: «Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα στοιχεία για να γίνει city break προορισμός»

Ο CEO του Makedonia Palace τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε καμπή:

«Πιστεύω πως έως το 2030 η πόλη και συνολικά η Βόρεια Ελλάδα θα έχουν αναβαθμισμένη θέση. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει μοναδικό μείγμα: πολυπολιτισμικότητα, γαστρονομική ταυτότητα, ιστορία και παράλληλα μια σύγχρονη κοσμικότητα. Αυτά είναι στοιχεία που την καθιστούν ιδανική city break πόλη».

Αναφέρθηκε επίσης στις υποδομές που προχωρούν, όπως οι σιδηροδρομικές συνδέσεις και η ανάγκη για περισσότερες απευθείας πτήσεις, ώστε να ενισχυθεί η προσβασιμότητα. Πρότεινε μάλιστα τη δημιουργία ενός οργανισμού που θα διαχειρίζεται στρατηγικά την εικόνα και την τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Σχετικά με το Makedonia Palace, επεσήμανε τον ρόλο του ως τοπόσημο και σημείο αναφοράς της Θεσσαλονίκης:

«Η συμβολή μας πατάει σε δύο άξονες: πρώτον, στη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών και της φιλοξενίας και, δεύτερον, στη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για κοινή στρατηγική προβολής».

Τα μελλοντικά σχέδια εστιάζουν σε τρεις πυλώνες:

  1. Συνεχή αναβάθμιση των υποδομών για ανταγωνιστικότητα.
  2. Επένδυση στη βιωσιμότητα, με πράσινες πρακτικές που πλέον αποτελούν απαίτηση των επισκεπτών.
  3. Δημιουργία αυθεντικών εμπειριών που συνδέουν τον επισκέπτη με την καθημερινότητα, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό της πόλης.

Άγγελος Φραντζέτης: «Η κρουαζιέρα είναι απαιτητικό προϊόν, αλλά η Θεσσαλονίκη έχει τα εφόδια»

Ο επικεφαλής Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας της ΟΛΘ, Άγγελος Φραντζέτης, παρουσίασε την ανοδική τάση του κλάδου:

«Το 2023 καταγράφηκαν παγκοσμίως 33 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2025 αναμένεται να φτάσουμε τα 38 εκατ. Η κρουαζιέρα αναπτύσσεται και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική – τόσο μεταξύ εταιρειών όσο και μεταξύ λιμανιών».

Υπενθύμισε ότι το 2021 η Θεσσαλονίκη ξεκίνησε το Homeporting, απαιτώντας νέες υπηρεσίες, προσλήψεις και μεγάλες επενδύσεις στις υποδομές. Σημαντική στιγμή ήταν η παράδοση του νέου επιβατικού σταθμού «Μέγας Αλέξανδρος» το 2023, ενώ συνεχίζονται οι επενδύσεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

Παράλληλα, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας: «Οι εταιρείες ρωτούν αν οι πόλεις θέλουν τα κρουαζιερόπλοια. Στη Θεσσαλονίκη απαντάμε “ναι”, μιλώντας με μία φωνή: Οργανισμός Τουρισμού, δήμος, περιφέρεια, ξενοδόχοι, εμπορικός σύλλογος. Έτσι μας βλέπουν σαν ένα».

Επίσης, αναφέρθηκε στα fund trips (ταξίδια γνωριμίας) που οργανώνονται για το επόμενο δίμηνο, με στόχο να γνωρίσουν οι εταιρείες την πόλη και να έρθουν περισσότερες προσεγγίσεις τα επόμενα χρόνια.

Οι τρεις ομιλητές συμφώνησαν ότι η Βόρεια Ελλάδα διαθέτει όλα τα στοιχεία -υποδομές, φυσικό κάλλος, πολιτισμό, γαστρονομία, στρατηγική θέση- για να αναβαθμιστεί σε διεθνή προορισμό υψηλών προδιαγραφών.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΘ 2025

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΘ 2025