Στη σημασία της διαμεσολάβησης για τη λήψη στεγαστικών δανείων αναφέρθηκε η Γιώτα Δούκα, επικεφαλής της Lisis Stegis, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για έναν θεσμό σχετικά νέο στην Ελλάδα, αλλά καθιερωμένο εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό.
Όπως εξήγησε, στις ΗΠΑ η διαμεσολάβηση λειτουργεί από τη δεκαετία του 1980 και πλέον τα περισσότερα στεγαστικά δάνεια χορηγούνται μέσω διαμεσολαβητών. Στην Ελλάδα, ο θεσμός εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος, γεγονός που παρέχει στον πολίτη ένα πλαίσιο ασφάλειας και εμπιστοσύνης.
Η διαμεσολάβηση, σημείωσε, βοηθά τον πολίτη που ενδιαφέρεται να αγοράσει κατοικία μέσω στεγαστικού δανείου να κατανοήσει τις δυνατότητές του, το ύψος του ποσού που μπορεί να εξασφαλίσει και την τράπεζα που ταιριάζει καλύτερα στο προφίλ του. Ο διαμεσολαβητής ετοιμάζει τα αιτήματα προς τις τράπεζες, ενώ ο τελικός λόγος ανήκει στον ενδιαφερόμενο.
«Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τον υπεύθυνο δανεισμό και να παρέχουμε στον πολίτη εξειδικευμένη γνώση που δεν μπορεί να βρει αλλού», ανέφερε, σημειώνοντας ότι η διαδικασία βοηθά και όσους φοβούνται να απευθυνθούν απευθείας σε μια τράπεζα.
Υπηρεσία με ταχύτητα και απλότητα
Η κ. Δούκα στάθηκε στο πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», το οποίο υποστηρίζει η εταιρεία, τονίζοντας ότι η διαμεσολάβηση συμβάλλει ώστε οι διαδικασίες να κινούνται γρήγορα και απλά. «Τα ακίνητα υπόκεινται σε διαπραγμάτευση μέχρι την τελευταία στιγμή, οπότε η ταχύτητα είναι κρίσιμος παράγοντας», είπε.
Όσο η υπηρεσία διατηρεί τον ανεξάρτητο χαρακτήρα της και αποδεικνύεται χρήσιμη στον πολίτη, τόσο θα αυξάνεται η διείσδυσή της στην ελληνική αγορά, εκτίμησε.
Ευέλικτα προϊόντα και ανάγκη κατανόησης
Σχολιάζοντας τα διαθέσιμα προϊόντα, υπογράμμισε ότι οι τράπεζες έχουν δημιουργήσει ευέλικτες επιλογές με χαμηλά επιτόκια, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν το 3% ή 3,5% για τρία χρόνια. Όπως είπε, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν πολύ καλά στεγαστικά προϊόντα στην ελληνική αγορά, ενώ μπορούν να δημιουργηθούν και νέα, για ειδικές κατηγορίες πελατών, όπως οι Έλληνες του εξωτερικού και οι νέοι.
Η διαμεσολάβηση, σύμφωνα με την ίδια, βοηθά τον πολίτη να κατανοήσει τις διαφορές ανάμεσα στα προϊόντα, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο αφού το στεγαστικό είναι μια δέσμευση που διαρκεί έως και 30 χρόνια.
Ο ρόλος της ψηφιοποίησης και της προσωπικής επαφής
Η ψηφιοποίηση, ανέφερε, εξοικονομεί χρόνο και διευκολύνει τις διαδικασίες, ωστόσο σε ένα προϊόν με τόσο μακροχρόνια δέσμευση, όπως το στεγαστικό δάνειο, η προσωπική επαφή παραμένει απαραίτητη.
«Πρέπει να κατανοήσουμε τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, πώς θέλει να προχωρήσει, και αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο μέσα από μια εφαρμογή», τόνισε. «Θέλουμε να τον φροντίσουμε και να τον υποστηρίξουμε εξατομικευμένα».