Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παντελιάδης (Metro): Τα προϊόντα που «ανηφορίζουν» οι τιμές – Η ανατροπή στα σούπερ μάρκετ με το deal Μασούτη-Κρητικού

Σε μια περίοδο όπου ο πληθωρισμός δείχνει να αποκλιμακώνεται συνολικά, αλλά με εξάρσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, η ελληνική αγορά λιανεμπορίου τροφίμων εισέρχεται σε μια νέα φάση με σημαντικές εξαγορές, μεγάλες επενδύσεις και έντονο ανταγωνισμό. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και επικεφαλής της METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, «ο συνολικός πληθωρισμός δεν μας ανησυχεί, αλλά δεν αποκλείουμε εξάρσεις σε επιμέρους κατηγορίες». Ενδεικτικά, προϊόντα όπως το κακάο, ο καφές και το μοσχαρίσιο κρέας παρουσιάζουν σημαντικές αυξήσεις, ενώ άλλα, όπως το ελαιόλαδο, εμφανίζουν έντονη μείωση. «Πέρυσι συζητούσαμε για τιμή 10 ευρώ το λίτρο στο ελαιόλαδο και φέτος έχει πέσει πολύ πιο χαμηλά» είπε ο κ. Παντελιάδης.

Στο νέο αυτό περιβάλλον, η METRO AEBE παρουσίασε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024, ανακοινώνοντας επενδύσεις 95 εκατ. ευρώ για το 2025 και εκτιμώμενο κύκλο εργασιών στα 1,7 δισ. ευρώ. Η περσινή χρήση έκλεισε με τζίρο 1,62 δισ. ευρώ (+1,9%), ωστόσο η κερδοφορία πιέστηκε. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 75 εκατ. ευρώ από 77,2 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 23 εκατ. από 31,4 εκατ., με το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 1,4%.

Η υποχώρηση της κερδοφορίας αποδόθηκε, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, στην αύξηση του ενεργειακού κόστους (+2,4 εκατ. ευρώ), των μισθολογικών δαπανών (+19 εκατ. ευρώ), των ενοικίων – που ανανεώθηκαν με αυξήσεις 30%-60% – καθώς και στην επιβάρυνση από τα υψηλά επιτόκια (+1,5 εκατ. ευρώ). Επίσης, οι κρατικές παρεμβάσεις, με κυριότερη το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους που ισχύει έως 30 Ιουνίου 2025, αποτέλεσαν ανασταλτικό παράγοντα για την επιχειρηματική απόδοση. Όπως σημείωσε: «Οι παρεμβάσεις αυτές δεν έχουν κόστος μόνο για τις επιχειρήσεις, αλλά τελικά και για τους καταναλωτές».

Αναφερόμενος στη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, ότι μετά την άρση του πλαφόν δεν θα γίνουν ανεκτές αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως «δεν είναι παράλογο αυτό που λέει. Αν υπάρξει εκτίναξη τιμών, θα μας κατηγορήσουν ότι τις αυξήσαμε μόλις τελείωσε η αστυνόμευση. Όμως δεν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας, καθώς ο ανταγωνισμός στην αγορά είναι έντονος».

Το deal Μασούτης - Κρητικός αλλάζει το τοπίο

Σημαντική αναφορά έγινε και στο deal εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από τη Μασούτης, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο «θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός νέου κύκλου συγκέντρωσης στον κλάδο». Υπογράμμισε ότι πρόκειται για πολύπλοκο εγχείρημα, με σημαντικές οργανωτικές προκλήσεις, και εκτίμησε πως «στα επόμενα 3-5 χρόνια θα δούμε αξιόλογες αλλαγές στον χάρτη του ελληνικού λιανεμπορίου».

Η METRO AEBE διατηρεί επιφυλακτική στάση απέναντι στις εξαγορές, τις οποίες εξετάζει μόνο όταν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια. «Δεν είμαστε αρνητικοί, αλλά θέλουμε οι κινήσεις μας να είναι υγιείς και να μη βαραίνουν τα αποτελέσματα. Πολλές περιπτώσεις τις αξιολογήσαμε και τις απορρίψαμε γιατί δεν εξυπηρετούσαν τη στρατηγική μας. Δεν αποκλείεται να μην κάνουμε καμία εξαγορά, αν δεν μας ωφελεί».

Επενδύσεις 95 εκατ. ευρώ

Το επενδυτικό πλάνο της METRO για το 2025 περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 95 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται η κατασκευή νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο, ανακαινίσεις καταστημάτων, τεχνολογικές αναβαθμίσεις και άνοιγμα νέων σημείων. Στόχος είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με ταυτόχρονη στήριξη της οργανικής ανάπτυξης.

Το 2024 άνοιξαν 26 νέα καταστήματα, ενώ η αλυσίδα διαθέτει σήμερα 270 σημεία. Μέχρι το τέλος του 2025, ο στόχος είναι να φτάσουν τα 303, με έμφαση στο δίκτυο «My market Local», το οποίο αναπτύσσεται μέσω franchise. Ήδη 43 τέτοια καταστήματα λειτουργούν, με ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 40% στις πωλήσεις, ενώ το πρώτο Local σε τουριστικό προορισμό θα ανοίξει στη Μύκονο. Συνολικά, τα 70 καταστήματα Local που θα λειτουργούν στο τέλος του 2025 – τα 14 εξ αυτών στη Θεσσαλονίκη – θα αποτελέσουν κομβικό σημείο της επεκτατικής στρατηγικής.

Στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, η εταιρεία εφαρμόζει real-time συστήματα αποθεμάτων και αυτόματες παραγγελίες. Το 2025 θα εγκατασταθούν 125 νέα self check-out ταμεία σε 21 καταστήματα, με το 40% των πληρωμών να διεκπεραιώνονται ήδη μέσω αυτών. Επιπλέον, θα μπουν ηλεκτρονικές ετικέτες σε 11 καταστήματα, κυρίως νησιωτικά.

Η επέκταση στην Κύπρο

Η METRO συνεχίζει να επενδύει και στην Κύπρο, όπου το κατάστημα στη Λεμεσό εμφάνισε άνοδο 11% στις πωλήσεις για το 2024. Το νέο κατάστημα στη Λευκωσία (3.300 τ.μ.) είναι ήδη υπό κατασκευή και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το δίκτυο χονδρικής.

Το συνολικό εργατικό κόστος της METRO ξεπέρασε τα 227 εκατ. ευρώ, με τις μισθολογικές αυξήσεις να επιβαρύνουν τα αποτελέσματα κατά 19 εκατ. ευρώ, αλλά, όπως σημείωσε ο κ. Παντελιάδης, «πρέπει να συνεχιστούν για να ανταποκρίνονται στο κόστος ζωής». Η εταιρεία απασχολεί περίπου 11.000 εργαζομένους, με μέσο μικτό μισθό τα 1.200 ευρώ και κινητικότητα 18,5%.

Τέλος, ο κ. Παντελιάδης επανέλαβε τη στρατηγική προσήλωση της εταιρείας σε βιώσιμη ανάπτυξη, τεχνολογική καινοτομία και χρηστή οικονομική διαχείριση. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δεν πιστεύουμε σε ανάπτυξη που βασίζεται αποκλειστικά στον δανεισμό. Η κερδοφορία είναι το θεμέλιο που τροφοδοτεί τις επενδύσεις μας».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ